Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Mumien fra 1999 er ikke et mesterverk og heller ikke en klassiker, men allikevel en ganske fornøyelig film for det den prøver på. Brendan Fraser er flott i sin hovedrolle. Har ikke sett Tom Cruise-versjonen, men er den så dårlig som folk sier, er det ikke rart kanskje at folk liker 1999-versjonen bedre og tenker mer positivt på den nå. 1932-versjonen er vel kanskje den som har klassikerstempelet

Endret av Tomeito
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både 1932- og 1959-versjonen er regnet som klassikere, og med god grunn. To helt enorme mesterverk. Har aldri sett på The Mummy fra 1999 som en klassiker, men den er djevelsk underholdende, tross sine enorme mangler. Er bare noe med hele filmen som virkelig treffer meg. Men klassiker? Fnis!

Endret av """
Lenke til kommentar

 

Fikk et tips om at Brawl in Cell Block 99 skal være ganske bra. Noen som har sett? :)

Den er faen så rå. Brutal og genial. Samme fyr som regisserte bone tomahawk om du har sett den. Go for it! Du blir ikke å angre.

 

 

Nice! Den fikk ganske gode anmeldelser på IMDB også. Vet du om denne kan strømmes noen plass eller må jeg leie den online...? :) 

Lenke til kommentar

 

1932-mumien er døll som faen. Typisk eksempel på at det gamle og klassiske ikke alltid er best. 1999-versjonen er topp underholdning fra start til slutt og det gjør den lett til et mesterverk. Ingen "enorme mangler" der i gården.

Med den logikken så er jo Fast & Furious-filmene også mesterverk

 

Hvis noen synes de filmene er mesterverk så må de få lov til å si det. Er mange filmer jeg ikke liker som blir kalt mesterverk også.

Lenke til kommentar

Så The Death of Stalin i kveld. Meh, denne filmen var veldig hit and miss. Konseptet med å lage en komedie rundt Stalins død og parodiere de absurde forholdene som rådet i kretsen rundt ham er veldig godt, dessverre treffer man ikke spikeren helt og mye av humoren blir platt. Jeg hadde langt større forventninger med den fantastiske sammensetningen av skuespillere som denne filmen hadde.

Lenke til kommentar

Så The Death of Stalin i kveld. Meh, denne filmen var veldig hit and miss. Konseptet med å lage en komedie rundt Stalins død og parodiere de absurde forholdene som rådet i kretsen rundt ham er veldig godt, dessverre treffer man ikke spikeren helt og mye av humoren blir platt. Jeg hadde langt større forventninger med den fantastiske sammensetningen av skuespillere som denne filmen hadde.

 

Skrev en kommentar som ble flyttet hit

 

Synes ikke den var litt morsom engang, men en kamerat av meg lo angivelig så tårene trillet. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Jhoon Rhee RIP (det var Bruce Lee som foreslo han til filmens hovedrolle : When taekwondo strikes)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

When Taekwondo Strikes er jævlig kul. Skal ha at gjensyn med den når jeg kommer hjem fra jobb, som en hyllest til Rhee.

 

Men et obskurt dødsfall, Kjøleskap? Tuller du? Jhoon Rhee var et av de større navnene innen moderne martial arts, og for folk med et snev av interesse for martial arts er Jhoon Rhee et enormt navn. For all del, det er fullt mulig du og andre her inne ikke vet hvem har er, men det gjør ikke dødsfallet obskurt av den grunn. For det er det virkelig ikke. Mannen er jo en legende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...