Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merkelig at en terningkast 1 film ligger så høyt på imdb lista.

 

Du mener lista som har The Dark Knight Rises, Icneption og Interstellar over filmer som Seven Samurai, It's a Wonderful Life, Once Upon a Time in the West, Casablanca, Psycho, Rear Window, Sunset Blvd., Apocalypse Now, Dr. Strangelove, North by Northwest, Vertigo, M osv.? Ja, den lista bryr jeg meg veldig mye om.

 

 

 

hhn.gif

Lenke til kommentar

Interstellar var en grei/bra film. Den kunne egentlig blitt veldig bra, hadde den ikke vært veldig dårlig på noen steder. Skuffende film som ble reddet på slutten til å ende opp som grei/bra.

 

 

Sonny Chiba lister opp noen latterlig bra filmer, og selv om jeg liker flere av Akira Kurosawa sine filmer svært godt (9-10/10), så synes jeg Seven Samurai var skikkelig dårlig. Det var en film jeg måtte "pine" meg igjennom..

Lenke til kommentar

Dette oppsummerer ganske greit hvor alvorlig man skal ta IMDb-rating.

imdb er jo ikke så forferdelig som folk skal ha det til hele tiden, da. Ja, det er en helt utrolig Nolan circlejerk der, og du er blitt nødt til i det siste å sortere ut en del Bollywoodfilmer, men klarer du det får du en helt all right liste. IMDB publikumet setter vel underholdningsverdien i filmen høyt ift hva en typisk filmkritiker gjør. Men ordner du litt på lista du postet(sett antall votes til 30 000 for å få fjernet de fleste Bollywoodfilmene) får du jo en topp ti som ser slik ut:

1. Interstellar

2. Whiplash

3. Birdman

4. Boyhood

5. Gone Girl

6. imitation Game

7. Guardians of the Galaxy

8. Big Hero 6

9. Grand Budapest Hotel

10. X-Men: Days of Future Past

 

Noe som vel ikke er helt på jordet. Ville kanskje satt inn A Most Violent Year og Theory of Everything der selv, i bytte mot Interstellar og X-men, men listen er langt fra håpløs.

Endret av DexterMorgan
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har du sett Big Hero 6? Har ikke selv, så kan ikke si noe om den. Ville selv ha tatt ut Interstellar og X-Men, men synes GotG har noe å gjøre på en topp 10 liste for 2014. I all hovedsak fordi den har en ekstrem underholdningsverdi. Greit nok at ikke alle er 100% enig med IMDB, men er litt lei av alle som prøver å høyne seg selv så ekstremt over den "forferdelige" smaken til IMDB. Det må ikke være Hitchcock for å være bra.

 

edit: Også hvis du sammenlikner med dette så ser du at det er ingen av filmene i listen som ikke ble nevnt i noen topp 10 liste av en kritiker. Big Hero 6 ble bare nevnt en gang og X-men ble nevnt 3, men likevel. Den er ikke på jordet er poenget mitt.

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar

Min topp 20 fra 2014:

  1. Interstellar
  2. Gone Girl
  3. Force Majeure
  4. Boyhood
  5. The Grand Budapest Hotel
  6. Edge of Tomorrow
  7. Maps to the Stars
  8. Two Days, One Night
  9. Godzilla
  10. Winter Sleep
  11. Blind
  12. Calvary
  13. The Skeleton Twins
  14. Lucy
  15. RoboCop
  16. The Guest
  17. A Most Wanted Man
  18. In Order of Disappearance
  19. Life Itself
  20. The Drop
Lenke til kommentar

Jo, men den ga meg ingenting.

 

Listen kommer nok til å bli forandret når jeg får sett resten av 2014-kullet. Filmer som: Mommy, Leviathan, Clouds of Sils Maria, Inherent Vice, Birdman, Foxcatcher, Fury, The Theory of Everything, Whiplash, Nightcrawler, A Most Violent Year, '71. Og sist med ikke minst: En duva satt på en gren och funderade på tillvaron

 

Mye bra film i vente!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...