Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

afp000834220.jpg?updated=040220151447

 

Birdman var like fantastisk som alle skal ha det til, og litt til

Den hadde også et av de mest suggerende og kreative soundtrackene siden There Will Be Blood

Ble også positivt overrasket over Zach Galifianakis sin rolle, han kan mer enn komedier..

Gleder meg virkelig til å se Birdman!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The-town-that-dreaded-sundown-poster.jpg

 

Så denne i går. Remaken/meta-sequel/kjærlighetsbrev til kultklassikeren med samme tittel. Jeg var veldig spent på denne da orginalen er helt sjef, men hadde ikke helt trua. Men gud bedre, jeg ble overrasket og jævlig fornøyd. Den spiller veldig mye på orginalen, som spiller en stor rolle i denne filmen på samme måte som Stab i Scream-serien. Litt standard, men det er utvilsomt en av de bedre slasherne i nyere tid og den er vel-spilt, vel-regissert og ser jævlig bra mye. Veldig imponerende og spennende kinematografi med mye flotte og spennende detaljer. Flott atmosfære og helt klart verdt en titt.

Lenke til kommentar

Flott om dette betyr at det blir bedre utvalg av filmer på denne kinoen enn de andre i hovedstaden. Pluss at IMAX for de store blockbusterne skader ikke.

 

Fint å se noen kan bryte igjennom monopolet til OsloKino. SF Film har fått det veldig vanskelig fordi de gidder å satse på filmer enkelte filmer ikke andre ville ha prioritert. Synd at Nightcrawler kom så seint, men med tanke på situasjonen er det til en grad forståelig.

 

http://www.aftenposten.no/kultur/SF-Kino-etablerer-landets-storste-kinosenter-i-Oslo-7892938.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sett ferdig alle de åtte Shinobi no Mono-filmene. Drøyt bra saker. Varierer fra en 8-/10 til to 9+/10, med de andre fem filmene et sted mellom der, men det blir aldri svakt eller kjedelig. Helt kanon! Et must for fans av jidaigeki og/eller ninjafilmer. Råhet!

 

 

Hadde også et gjennsyn med denne filmen i går:

 

The_Magic_Serpent-656687752-large.jpg

Kairyu daikessen/The Magic Serpent

 

Denne filmen er intet mindre enn perfekt, og en av de beste filmene som er laget. Absolutt alt stemmer i filmen, og den byr på både mongoloid fet ninjaaction, suveren kaijuaction og generell sprøhet. Men det kanskje aller beste med filmen er Ryutaro Otomo som Orochimaru. Han er så jævlig utspekulert og ond, og det oser slemhet av Orochimaru fra første gang han dukker opp på skjermen og til det siste. En av tidenes skuespillerprestasjoner i en av tidenes beste filmer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Var på kino i helga og så Jupiter Ascending. Jeg visste ingenting om filmen på forhånd og forventet noe ala Interstellar eller Gravity, men fikk noe som minnet mer om Guardians of the Galaxy, bare bedre.

 

Personlig synes jeg det var noen gode ideer her og der, men Guardians of The Galaxy var mye mer originalt og bedre enn dette.

 

Gud for mye elendighet denne filmen hadde som kunne vært endret med små tweaks. Dialogen for det meste virket som noen hadde skrevet fra en barnehage til tider. Eddie Redmayne var jo så latterlig i filmen at jeg begynte å flire av hvor dumt det var. Hahaha, den stemmen han hadde. Den mest latterlige skurken jeg har sett på lenge i en film, selv George Lucas eller Uwe Boll ville ha rista på hue nesten med dette :p

 

Cloud Atlas var bedre, men Jupiter var sånn helt ok. En cameo av en vis spesiell regissør og skuespiller var med å senke opp filmen i et par minutter. Synd at dette blir trolig den siste storfilmen til Wachowski`s noen gang, for generelt kritikken og deres tredje flopp har fått Warner Bros. til å stoppe samarbeidet med dem som de har satt siden Matrix før 1999.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Men har egentlig plottet noen hensikt i slike filmer? Det er alltid det samme oppsettet uansett der man skal stoppe den onde/finne den magiske gjenstanden/redde prinsessa osv. Slik jeg ser det er plottet i de fleste sci-fi-/superheltfilmer mer en slags unnskyldning for å vise frem spesialeffekter og imponerende set pieces, og at det er på bakgrunn av disse filmene må bedømmes. Utførelsen er viktigere enn ideen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forrige uke hadde "The Lost World" 90-årsjubileum. Filmen er nok ukjent, men mannen bak spesialeffektene, Willis O'Brien, ble senere kjent for de fantastiske spesialeffektene i "King Kong". Personlig synes jeg effektene i "The Lost World" ble, vel, så godt gjennomført man kunne fått det til, og ble ikke perfeksjonert før det neste tiåret, men det er filmhistorisk for det.

Filmen er basert på Sir Arthur Conan Doyles roman ved samme navn. Som man kanskje skjønner, så stod den stod som inspirasjon til "Jurassic Park", og det er jo særdeles passende at "Jurassic World" has premiere i år også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...