Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Synes Birdman var veldig bra og, men likte Whiplash litt mer. Deilig å endelig få sett den og Whiplash denne uka. Blir ganske tydelig at disse 4 burde få Oscar-nominasjoner for beste birolle synes jeg.

 

JK Simmons, Whiplash

Edward Norton, Birdman
Mark Ruffalo, Foxcatcher
Ethan Hawke, Boyhood

Hadde ikke forundra meg dog at Hawke blir skvisa ut, men å ikke gi noe nominasjon til Simmons er feil hvis det skjer. Håper Simmons vinner Golden Globe natt til mandag, siden han sikkert ikke ender opp med å vinne Oscar, selv om han er den som diskutabelt fortjener den mest i år. Mer enn Carrell og Duvall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neh, Foxcatcher er den jeg ikke har fått sett enda glemte jeg å legge til. Tenkte å se den neste helg når den har kinopremiere. Bare det jeg har plukka opp av filmkritikere og slik på twitter. Hadde i grunn ikke forundra meg om at Carrell og Ruffalo får begge nominasjoner for den, begge er biroller som har mye ord rundt seg. Ruffalo er også kjent for akademiet, så med en god rolle er han nok ganske klar på radaren, kanskje enda mer enn Carrell.

Lenke til kommentar

Tar det her:

 

 

sbr123-johncarpenter-lostthemes-1400_102

01 Vortex
02 Obsidian
03 Fallen
04 Domain
05 Mystery
06 Abyss
07 Wraith
08 Purgatory
09 Night

Sacred Bones already have a working relationship with one iconic director/composer, and now, they've announced plans to release an album by another. Lost Themes is the debut non-soundtrack album from horror icon John Carpenter. It's out February 3.

He said of the album:

"Lost Themes was all about having fun. It can be both great and bad to score over images, which is what I’m used to. Here there were no pressures. No actors asking me what they’re supposed to do. No crew waiting. No cutting room to go to. No release pending. It’s just fun. And I couldn’t have a better set-up at my house, where I depended on (collaborators) Cody (Carpenter, of the band Ludrium) and Daniel (Davies, who scored I, Frankenstein) to bring me ideas as we began improvising. The plan was to make my music more complete and fuller, because we had unlimited tracks. I wasn’t dealing with just analogue anymore. It’s a brand new world. And there was nothing in any of our heads when we started other than to make it moody."


http://pitchfork.com/news/57258-sacred-bones-releasing-horror-icon-john-carpenters-debut-solo-album-lost-themes-share-vortex/
http://pitchfork.com/news/58020-horror-icon-john-carpenter-shares-new-track-night/


Jævlig fett. Kan fort bli et av årets høydepunkt.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...