Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er det jeg

 

Kanskje det ikke er så rigide regler. Dessuten heter vel kategorien "beste fremmedspråklige film", så engelske filmer slipper vel ikke inn der.

Det er det jeg også tenkte på. Kan da en Hollywood-film med spansk tale bli nominert til beste fremmedspråklige film?

Lenke til kommentar

Jeg så The Wind RIses i går og det er jo en gigantisk skandale at Frozen vant Oscar over den. Nå har jo Oscar vært en stor vits i mange, mange, mange år allerede, så sånn sett burde det ikke vært en overraskelse at de fucket til det her og. Men det er jo helt utrolig at The Wind Rises ikke vant. Det eneste Frozen er bedre på er jo tilgjengelighet. Det er en barnefilm, i motsetning til The Wind Rises som er en relativt voksen og tung film. Men bortsett fra det er jo The Wind Rises bedre på absolutt alle måter. En vits og en skandale.

 

 

Vedder en femmer på at The Tale of Princess Kaguya ikke vinner beste animasjonsfilm i 2014, selv om den utvilsomt burde vinne.

 

 

 

Både The Wind Rises og The Tale of Princess Kaguya står til terningkast 6. Utrolig flotte animasjonsfilmer av ypperste kvalitet.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke The Wind Rises var fullt på nivå med Miyazakis tidligere prestasjoner, selv om det isolert sett er en animasjonsfilm godt over gjennomsnittet både i animasjonskvalitet og modenhet. Høydepunktet for min del er hvor godt den viser alle utfordringene man hadde med å bygge opp Japan til en moderne militærmakt - spesielt scenen der vi ser moderne krigsteknologi bli fraktet med vogner dratt av okser, som i grunn oppsummerer hele situasjonen - og hvordan hovedpersonen står midt oppi denne prosessen. Dessverre er dette bare halve filmen, mens den andre halvparten er en kjærlighetshistorie som selv om den i og for seg er ganske sterk ender opp med å bli en søvnig affære fordi denne delen av filmen har et så mye lavere tempo enn resten, med klipping av den typen der man viser et regndugg på et løv i to minutter før man går videre. Det er første gang jeg har duppet av under en Miyazaki-film.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enemy med Jake Gyllenhaal. Underfundig film, men jeg er litt redd at regissøren bare tuller rundt, og at det ikke er noen forklaring på det hele. Uansett hva man tror egentlig foregår, så er det alltid noe som skurrer.

 

Jeg og kona så denne i høst og var begge "WTF?" etterpå, men den satt igjen lenge etterpå og ble bare bedre og bedre. Bør nesten se den igjen

Lenke til kommentar

 

Enemy med Jake Gyllenhaal. Underfundig film, men jeg er litt redd at regissøren bare tuller rundt, og at det ikke er noen forklaring på det hele. Uansett hva man tror egentlig foregår, så er det alltid noe som skurrer.

 

Jeg og kona så denne i høst og var begge "WTF?" etterpå, men den satt igjen lenge etterpå og ble bare bedre og bedre. Bør nesten se den igjen

 

Måtte se den 3 ganger før jeg hadde en vis peiling på hva den handler om. Er veldig bra forklart i denne: Enemy EXPLAINED - Movie Review (SPOILER)

 

Slutten:

 

Holdt på å ta livet av meg (jeg liker ikke edderkopper!)

 

Lenke til kommentar

Aronofskys Black Swan sitter fortsatt i meg etter å ha sett den i natt. Det var ei scene jeg blei helt satt ut av og som var en lettelse uten at jeg kan si hva det var. Lars O. Kristiansen fra Montages.no klappet i hendene (husk: omtalen har spoilere) av den scenen. Dette må være Aronofskys beste, eller?

 

Denne skal ses igjen i kveld. Har den på BD selvfølgelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så The Interview i går og ble positivt overrasket. Jeg synes den var litt for lang, og vitsene var litt opp og ned, men jeg fikk akkurat det jeg forventet - barnslig, dum og herlig humor med et sykt over the top og mongoloid plot. Helt topp. Jeg likte også This is the End, men jeg synes denne var mye bedre. This is the End ble jo også ødelagt av billig og direkte dårlig CGI, men denne filmen så jo faktisk veldig bra ut. Effektene var bra og volden var helt topp.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg liker James Franco så mye som jeg gjør, for han er jo egentlig en skikkelig knyttnevemagnet. Og både Randall Park og Diana Bang var veldig bra i filmen.

Lenke til kommentar

Enig med nightcrawler. Btw den fikk bare en oscar ifølge IMDB?

Captain Phillips og den var overvurdert i mine øyne. Den var så realistisk at den ble kjedelig. Mangla masse spenning og dro seg evig ut. Varte altfor lenge. Så den egentlig bare ferdig for jeg håpet på å se at 2 stygge somaliere skulle blitt jult opp litt, men neida... en muligens waste of time, og ihvertfall waste av oscarer. Trenger ikke 6 på den filmen. De to somalierne fikk sikkert en hver for styggeste skuespiller eller noe.
Lenke til kommentar

Skal sjå Nightcrawler, har fått skikkelig sansen for Gyllenhaal.

Såg End of Watch, og blei veldig positvt overraska. Trudde den skulle vera ein typisk "Two buddies, doin funny stuff"-politikomedie. Fekk istaden ein realistisk spennande politifilm som minna meg mykje om råskapen frå The Shield. Den hadde komiske innslag i tillegg.

Så anbefale den for dei som ikkje har sett den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...