Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I går så jeg to filmer.

 

Dawn of the planet of the apes var ikke kjempebra, men grei nok. Den var rimelig forutsigbar. Man ser veldig tidlig omtrent hvor filmen skal ende. Men den var et lite hakk bedre enn Rise of the planet of the apes.

 

Jeg så også Edge of Tomorrow, som jeg likte bedre enn førstnevnte. Men den også var litt forutsigbar. Man vet jo akkurat hva man får når man ser en film med Tom Cruise. Og det var én ting som var skikkelig dustete, ellers var det jeg som ikke forsto det (i spoiler).

 

Hovedpersonen Cage og dama gikk til generalen for å få det utstyret som kunne hjelpe Cage å se hvor "omegaen", basen til romvesnene, var. Dette førte til at de måtte stikke av i en bil og at Cage mistet evnen til å skru tilbake dagen når han døde. Han rakk å stikke apparatet i låret sitt og få den informasjonen han trengte rett før bilen kolliderte.

 

Det jeg ikke skjønner er hvorfor de i det hele tatt prøvde å stikke av i bilen? De kunne vel spart seg for masse bry hvis Cage bare hadde brukt utstyret med én gang, på kontoret til generalen?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så The Interview også her om dagen. Akkurat det jeg forventet at en Rogen/Franco film, verken mer eller mindre. Morsom til tider, og superteit andre ganger. God underholdning uansett.

Ain'ters gonna ain't!

 

Idag måtte jeg gi inn og se Nightcrawler! Klarte ikke vente til den kommer på norsk kino (når enn det er). Herlig bra film, og Jake gjør en kanonbra rolle. Ellers i jula har jeg fått sett Predestination, Enemy og et par mindre gode filmer (blant annet TMNT).

 

Merker det er deilig å ha litt fri og få sett litt av filmene som har kommet ut i det siste som man ikke har hatt tid til å plukke opp.

Lenke til kommentar

Jeg kom over Brekfast at Tiffanys i går på Netflix og det ble kveldens film. Har hørt at den skulle være bra og skuffet ikke.

Den handler om n ung dame som overlever her i verden ved å utnytte rike menn for pengene deres ved å være sjarmerende selskap.

 

Jeg ser sjeldent så gamle filmer, men det var ikke noe problem. Den var morsom, søt og alvorlig på samme tid og den falt i smak. Anbefales :)

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Jeg skulle på kino og se The Imitation Game i kveld. Den kinovisningen var utsolgt i kveld, så da så vi Gone Girl i stedet. Det var en spennende og uforutsigbar film.

 

Gone Girl er mye bedre valg. Så The Imitation Game forrige måned. Svak film i mine øyne ved unntak av at Benedict Cumberbatch gjør når manuset tillot det noe bra skuespiller. Virker som filmen var kutta ned på slutten, virket så tvunget fram slutt. Men men, norskerabatt svever rundt filmen her hjemme uten tvil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Richard Graydon RIP , stunt i flere 007 filmer :

 

OHMSS (hvor han klatrer på heiskabeln fra Piz Gloria)

 

MR (hvor han slåss med Jaws på taket av fjellheisen til Sukkertoppen , et stunt som nesten tok livet hans)

 

Er ikke så mange igjen fra den gamle skolen , enda har vi geniet Ken Adam som bygde kulisser i flere filmer.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Liker at J.J. Abrams gir Iko Uwais, Yayan Ruhian og Cecep Arif Rahman, stunt-temaet og skuespillerne fra The Raid-filmene denne oppgaven for Star Wars: The Force Awakens selv om det ettter hovedfilmingen av filmen er over. Håper de kanskje får noe endelig mer betydelig i oppfølgeren til Rian Johnson, eller de andre spinoffene.

 

http://www.hitfix.com/motion-captured/star-wars-the-force-awakens-gets-dangerous-with-addition-of-the-raid-2-stunt-team

Lenke til kommentar

I kveld så jeg filmatiseringen av Die unendliche Geschichte, eller The Neverending Story som den heter på engelsk, fra 1984. Jeg og en kompis bestemte oss for å se den av nysgjerrighet fordi den har en plass i dette videoklippet.

 

Den er selvsagt myntet på en yngre målgruppe enn oss to, men den var likevel underholdende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...