Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg nøt Django Unchained hele veien i gjennom. Jeg kan være enig i at det blir en del enkle løsninger mot slutten, spesielt hvordan Django klarer å rømme fra slavehandlerne og komme seg tilbake til gården (jeg kjøpte ikke at slavehandlerne falt så lett for Djangos bløff; det er helt åpenbart at en mann i hans situasjon sier hva som helst for å komme seg fri, noe en slavehandler burde hatt masse erfaring med), som burde blitt løst på en mer troverdig måte. På den annen side er ikke dette filmer som skal tas for seriøst.

Lenke til kommentar

Så nettopp gravity.

 

Ganske bra film, men lurer fremdeles på om den ikke hadde blitt bedre om Hun ikke hadde overlevd.

+ mener på det var veldig mye action og flaks i spill. Men kanskje det må bli sånn for at mange skal gidde å se den?
VAr jo veldig bra i starten, men så ble det veldig mye max uflaks og hun har masse flaks i uflaksen... og slik fortsetter det.

Uansett en litt kul film, kan godt se den igjen, men likte

Interstellar filmen ganske mye bedre på flere måter. Gravity var mere en spillefilm, bare at den spiller i verdensrommet.

Endret av notus
Spoiler
  • Liker 2
Lenke til kommentar

afp000834220.jpg?updated=040220151447

 

Birdman var like fantastisk som alle skal ha det til, og litt til

Den hadde også et av de mest suggerende og kreative soundtrackene siden There Will Be Blood

Ble også positivt overrasket over Zach Galifianakis sin rolle, han kan mer enn komedier..

Endret av MKej
Lenke til kommentar

I anledning George Romeros fødselsdag ble det Creepshow (1982) i går kveld. Siden selveste Stephen King stod for manuset trodde jeg det her kom til å bli noe helt forjævlig mørke greier, men filmen var mer morsom enn noe annet. Filmen prøver å etterligne et tegneserieformat, og serverer dermed fem ulike historier - bl.a. en artig liten greie om en nokså ubehagelig bedriftsleder som lider av ymse fobier (skitt, bakterier, innsekter) og som ser svære kakerlakker i hver en krok.



Ikke akkurat noe betydelig bidrag til horrorsjangeren, men en artig film likevel.



Ja, og så bare for å sikre overdose ble det et gjensyn med Trick 'r Treat (2007), som er en favoritt her i huset. I motsetning til Creepshow er historiene her sammenflettet, men det fungerer fint (overraskende nok). Og best av alt, den legger ikke fingrene imellom når det kommer til gørr.


Lenke til kommentar

 

I anledning George Romeros fødselsdag ble det Creepshow (1982) i går kveld. Siden selveste Stephen King stod for manuset trodde jeg det her kom til å bli noe helt forjævlig mørke greier, men filmen var mer morsom enn noe annet. Filmen prøver å etterligne et tegneserieformat, og serverer dermed fem ulike historier - bl.a. en artig liten greie om en nokså ubehagelig bedriftsleder som lider av ymse fobier (skitt, bakterier, innsekter) og som ser svære kakerlakker i hver en krok.

 

Ikke akkurat noe betydelig bidrag til horrorsjangeren, men en artig film likevel.

 

Ja, og så bare for å sikre overdose ble det et gjensyn med Trick 'r Treat (2007), som er en favoritt her i huset. I motsetning til Creepshow er historiene her sammenflettet, men det fungerer fint (overraskende nok). Og best av alt, den legger ikke fingrene imellom når det kommer til gørr.

Creepshow ga meg greie mareritt i barndommen. Den der apetingen i trekassa ble for drøy for meg. Good times.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Creepshow ga meg greie mareritt i barndommen. Den der apetingen i trekassa ble for drøy for meg. Good times.

Ser for meg at den snutten kunne vært lettere traumatisk, ja. Selv måtte min stakkars mor sitte ved sengen i flere dager etter at jeg hadde sett Taran og den sorte gryte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...