Gå til innhold

13-tommers MacBook lansert


Anbefalte innlegg

Widescreen er veldig kjekt når man blir vant til det, ikke maksimerer vinduer, men heller tilpasser de til innholdet. Dette er faktisk det MacOS X gjør så hurra for Apple.

6119160[/snapback]

 

widescreen er så som så. gikk meg på ei webside som var designet av noen med widescreen-skjerm. urk...

 

(nei jeg har ikke widrescreen så dermed ble det en del horisontal scrolling...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg undrer meg fortsatt over hvorfor trenden med widescreen på bærbare har blitt så sterk at nesten alle bærbare har det nå.

6120833[/snapback]

Spørs hva du mener med alle. Til nå har jeg sett det på mange bærbare som selges til forbrukere. Bedriftsmaskinere er for det meste det tradisjonelle formatet. Og da blir jo film et godt argument, i tillegg til reklameeffekten da.

 

For en 13" tror jeg formatet vil være en fordel på flyreiser. Da har man ikke allverden å gå på i høyden.

Lenke til kommentar

Et par ting jeg lurer på:

1. Har alle eller noen av disse mulighet for dualscreen? (slik som pb)

2. Hva er forskjellen på den dyreste hvite og den svarte varianten foruten farge og 20 gb hdd? Asså, man må betale MYE bare for svart farge da?

Lenke til kommentar

Syns den var litt dyrere enn forventet, men med tanke på prisen til Macbook Pro så var det vell kanskje som forventet. Må si jeg er kjempeskuffa over at de kjører GMA950 som grafikk. Hadde forventet noe bedre. gamle iBook 12" hadde jo Radeon 9650 som prossessor.

Lenke til kommentar
Her er omtrent samme maskinen som macbook, bare i Asus sin pc-versjon:

 

http://www.psdata.no/ps.asp?it=128852&mlevel=180204

6121990[/snapback]

Den var vel litt overpriset.

Selv om mac kan konkurere på pris er de ikke så overlegne at de 50% billigere.

18400kr. mot 9200kr.

6122071[/snapback]

Det var litt meir ram på den da, 1gb meir. Og 20gb større disk.

Macbooken koster NOK 10.610,00 + ca 1000 (minne) for samme oppsett, ca trur eg ;)

Lenke til kommentar

Og det er greit å huske at studenter får ca. 7% rabatt på alle kjøp på apple store, samt at om en registrerer seg i ADC får en 20% avslag på første kjøp hos apple store. Da kan en fort ende opp med en pris på ned mot 6-7000 kroner for den billigste. Sammenlignet med andre laptoper får en ikke en så god laptop for så lite i dag.

 

 

Selv velger jeg derimot å vente til høsten med å kjøpe en, litt fordi jeg ikke helt har råd til en enda, men også fordi førstegenerasjons Apple-produkter har en tendens til å ha en del irriterende småfeil. Innen høsten regner jeg med at de har fått fikset opp i en del av dem. :)

 

EDIT:

Og forresten skal det nevnes at Mac-maskiner for tiden er de eneste som klarer å kjøre "Top Three", altså de tre mest brukte operativsystemene i trippelboot uten å drive med (ulovlig) modifisering. Jeg tenker å kjøre min (når jeg kjøper den, seff) i trippelboot med OS X, Windows og Ubuntu. :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
jorgis: Sant, men du får ikke 20% på "consumer" produkter som iBook og iMac, og da antakeligvis heller ikke på MacBooken. MacBook Pro derimot får du 20% rabatt på.

6122823[/snapback]

 

Okei, det visste jeg ikke. Trodde ADC gav 20% på mer eller mindre alt (mindre ting som iPod o.l. er da seff utelukket). Skal sjekke litt opp i om MacBook non-pro gir rabatt, jeg. :)

Lenke til kommentar
Et par ting jeg lurer på:

1. Har alle eller noen av disse mulighet for dualscreen? (slik som pb)

2. Hva er forskjellen på den dyreste hvite og den svarte varianten foruten farge og 20 gb hdd? Asså, man må betale MYE bare for svart farge da?

6121526[/snapback]

 

1. Ja, etter det jeg har lest så støtter MacBook Dual screen

2. det er en differande på ca 400 vis du legger til 80GB HD på den hvite(vis jeg ikke tar helt feil).

Så det koster mer for den svarte en den hvite, uten at den svarte trenger og være bedre av den grunn.

Lenke til kommentar

Hyggelig priset står jo i forhold til ytelsen og maskinvaren man får.

At den billigste laptopen som ikke er ment for 3rd verden koster ca 5000 betyr at den er hyggelig priset i forhold til andre laptoper. At denne mac'en koster 8000-10000 betyr at den koster lite til å være en mac laptop, og at man i dette tilfellet får mye igjen for pengene. Eller..?

Lenke til kommentar
Her er omtrent samme maskinen som macbook, bare i Asus sin pc-versjon:

 

http://www.psdata.no/ps.asp?it=128852&mlevel=180204

6121990[/snapback]

Vil påstå at den var ein del dyrare ja..

 

Blir nok ein macbook neste gang ja.. :w00t:

 

Edit: opptil 6 timers batteritid er absolutt ikkje negativt ;)

6122066[/snapback]

 

Husk at Timegreiene på batteriet må ta's med en spade salt. Sitter selv med en 12" PowerBook som det stod hadde 5 timer batteri. Det har den om jeg kjører på lavest av baklys på skjerm, at den setter seg i dvale etter en kort stund osv. og jeg omtrent ikke rører maskina. Men i vanlig bruk med greit med lys i skjermen så går den oppimot 3-4 timer. Noe som er mer enn bra nok i forelesningene mine. Pluss at den er bitteliten :) Nå blir jo MacBook'en litt større igjen, men man får jo litt ekstra plass på skjermen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...