Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Elgen du kan ikke kreve at andre personer oversetter for deg , ønsker du å delta i slike diskusjoner og forstår ikke det som står skrevet der pga språket så bør du nesten be om at en omsorgs person kan oversette dette for deg.

 

Du bør også få rettet opp programvaren du bruker når det gjelder ordlisten din , jeg har personlig til tider et stort problem med å forstå det du skriver så du må bruke mer tid på å gjøre innleggene dine forståelig , har du ikke evnen til å gjøre det selv anbefaler jeg at du igjen ber om hjelp fra en omsorgs person i hjemmet ditt som kan hjelpe med dette.

hvilken ordliste vil du da anbefale som funger med Firefox

Den jeg bruker nå er norsk bokmål og nynorsks ordliste 2.0.10.2 som fungerer 90%

andre ordlister har fungert langt være

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elgen : Det er ikke bare ordlisten som er problemet, men av og til at du veksler mellom de / der /det , mangel på plural eller motsatt og mange andre skrivefeil som du antageligvis ikke ser.

 

En ordliste kan dessverre ikke rette opp i alle disse feilene, da er det viktig at du i det minste er klar over det og bruker mer tid på å rydde opp når du poster , jeg har selv en hjernefeil (etter en operasjon) som gjør at jeg innimellom hopper over ord når jeg skriver setninger , for å kompensere for dette leser jeg gjennom innleggene flere ganger ord for ord og prøver å passe på at det blir rett.

 

Men det er vanskelig for meg å forestille meg hvordan du kan ha det som dyslektiker , det er derimot viktig at du også selv forstår at det er viktig å bruke tid på å gjøre seg godt forstått og sliter man med å skrive bør man spørre om hjelp , jeg antar at det er flere her på forumet som kan være villige til å bidra der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg prøver å holde en god dialog ( som det heter ) .

her kunne jeg få inntrykk av at du ga ordlisten all skyld for skrivefeilene mine

 

For meg viker det som jeg hopper over bokstaver , spesielt A og E

 

En utfordring for meg er at det av og til dukker så mange innlegg at de står i kø.

Det er innlegg som oppfordrer meg til å svare .

Da kan det gå lit fort for seg

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

jeg prøver å holde en god dialog ( som det heter ) .

her kunne jeg få inntrykk av at du ga ordlisten all skyld for skrivefeilene mine

 

For meg viker det som jeg hopper over bokstaver , spesielt A og E

 

En utfordring for meg er at det av og til dukker så mange innlegg at de står i kø.

Det er innlegg som oppfordrer meg til å svare .

Da kan det gå lit fort for seg

 

Da er løsningen enkel, ikke sant?

 

Ta deg nok tid - ikke mål deg selv etter andres hastighet

 

snakkes :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvis det er mulig

Noen ganger rekker jeg ikke å komme meg gjennom alle innleggene før nye står i kø

Da er det kun snakke om de jeg ønsker å svare på , ikke alle

 

Jeg kjenner meg igjen i det å føle stresset, etter at man har blitt med på en heftig debatt, og bruker da å sette hastigheten min ned, og heller svare på de viktigste postene, for meg. Det er bedre å kjøle seg selv ned, og så finne riktig hastighet i forhold til lyst og evne. Tålmodighet, er ett bedårende ord i så måte. Enhver av oss kan feile, selv om vi har haugevis med innlegg .. jeg kan skrive under på den ;)

 

Ikke tenk at du må prestere fordi mange spørsmål står i køen - det er jo din kø, og du som styrer den

 

Ha det fint og snakkes :)

Lenke til kommentar

 

Da kan man trygt si at jeg ligger innfor.

skulle jeg være uenig med det som er skrevet så går der neste automatisk i forsvar ( det gjelder i grunnen alle som deltar på forumet ) og jeg blir da stemplet som et troll

 

Begrunnelsen er da at dere er lei av å rette på brukerne

 

jeg deltar i en diskusjon om Tidskomplekset der mye virker å være total overlatt til fantasien

har man andre syn på det så er det vranglære til tross for at forskerne bare sier det de har funnet ut.

har har de ikke funnet ut alt , selv om det kan høres slik ut

og så begrunnes det med at man ikke har kunnskap.

Er det kunnskap om bruke fantasien slik at man kan bevise at noe som er fri fantasi er virkelighet , eller ?

 

i stede for å ha forståelse for at man sliter med å forstå det så skal man trykke ned i skiten slik at man får anda mindre kunnskap

 

var ikke poenget med forumet nettop å få svar på mest mulig av det man lurte på , selv om det både er komplisert og vanskelig å forklare ?

Da må man kunne si det på riktig måte

Problemet ditt er at du aktivt velger å fremstå som dum. Du er nødvendigvis ikke det, men du velger å fremstå som det når du aktivt velger å ikke ta til deg informasjon. Det er ditt valg at du ikke kan engelsk godt nok til å lese informasjonen folk gir deg. Nesten all relevant informasjon i dag kommer i utgangspunktet på engelsk. Du bruker ordblindhet som en unnskyldning for latskap.

 

Jeg har selv sterk dysleksi med store lærevansker. Dette innlegget ble skrevet helt uten hjelp fra ordbøker. Hvordan klarte jeg det? Jeg valgte å finne en måte å trene kunnskapene mine på. Det samme kan du også gjøre.

 

Slutt å legg skyld på andre for dine dårlige valg. Det er din skyld, og ditt ansvar. Og det er bare du som kan gjøre noe med det.

 

Hvordan du blir behandlet på forumet er opp til deg, og det er ikke stabben sin oppgave å sørge for at du blir behandlet med silkehansker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

jeg velger ikke bevist å være dum . det er bare der som oppfatter dert slik

Mest sannsynlig fordi der har noen begrensninger angående hvordan ser på kunnskapen til personer

 

jeg nekter heller ikke å ta til meg informasjon , men informasjon må være mulig å forstå , spesielt sammenhengen i den

her blir jeg overlatt til meg selv

Ber jeg om mer grunnleggende forklaringer på hvorfor det er slik ender det opp med at "det er bare slik" etter noen tvilsomme forklaringer ( "der er bare slik" her også)

 

Du sier at jeg nekter å ta til meg informasjon , har du overhode ikke tenkt på at jeg også må se sammenhengen og forstå det ? Du kaller det for å nekte .

 

 

Da er man komme dithen at man må søke opp informasjon på egen hand.

Men hvordan vet man da at den informasjon jeg finner er riktig , eller lovlig

 

jeg var ute for et slikt tilfelle der jeg fant en lik til en mytburstes episode .

fra mit stråsted var det ingen ting som tydet på at en var ulovlig men den er blitt fjerne med begrunnelse i at den er ulovlig.

jeg har heller ikke fått noen beskjed om det ( hverken at linken var ulovlig eller at den var fjernet )

 

hadde innlegget innhold mye tekst så er det ikke god å vite hva moderator har gjort , siden de ikke har lov til redigere i andre sine innlegg

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Forsåvidt riktig det som blir poengtert av MTK , men la meg oppsummere litt hvorfor jeg har grepet inn i tråden :

 

1 : Det oppstår en diskusjon rundt skrivefeil som er unødvendig når man i utgangspunktet er ute etter å poengtere "luringer/rariteter" på bruktmarkedet.

2 : Siden denne også vedvarer og fortsetter med å utvikle seg i feil retning etter at jeg sa ifra tidligere må jeg fjerne noen innlegg til (denne gangen lar jeg de to siste stå selv om de strengt tatt kunne blitt fjernet også) , jeg prøver også å få tak i vedkommende som har fått fjernet innlegg for å gi en liten forklaring (noe som tar tid).

 

Nå er innleggene ikke slettet for alltid , faktisk kan de gjenopprettes når som helst , men ærlig talt er det noen som føler at en diskusjon rundt skrivefeil hører hjemme her hvor man påpeker anonser som man tror kan være uærlige eller ute etter å lure deg? Jeg har ingenting imot å gjenopprette innleggene som er fjernet men da bør det være konsensus her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Forsåvidt riktig det som blir poengtert av MTK , men la meg oppsummere litt hvorfor jeg har grepet inn i tråden :

 

1 : Det oppstår en diskusjon rundt skrivefeil som er unødvendig når man i utgangspunktet er ute etter å poengtere "luringer/rariteter" på bruktmarkedet.

2 : Siden denne også vedvarer og fortsetter med å utvikle seg i feil retning etter at jeg sa ifra tidligere må jeg fjerne noen innlegg til (denne gangen lar jeg de to siste stå selv om de strengt tatt kunne blitt fjernet også) , jeg prøver også å få tak i vedkommende som har fått fjernet innlegg for å gi en liten forklaring (noe som tar tid).

 

Nå er innleggene ikke slettet for alltid , faktisk kan de gjenopprettes når som helst , men ærlig talt er det noen som føler at en diskusjon rundt skrivefeil hører hjemme her hvor man påpeker anonser som man tror kan være uærlige eller ute etter å lure deg? Jeg har ingenting imot å gjenopprette innleggene som er fjernet men da bør det være konsensus her.

Jeg er faktisk enig med deg, og jeg var/er en del av den diskusjonen...

Lenke til kommentar

Hei Malvado,

 

jeg forstår, og er enig med alt i ditt siste innlegg.

 

Det jeg reagerte på er at mitt innlegg hvor jeg kritiserte et innlegg om skrivefeil ble slettet, samtidig som det aktuelle innlegget som refererer til skrivefeilen blir stående.

 

Temaet i denne tråden er nettopp "luringer/rariteter", og kommentarer og henvisninger til skrivefeil hører derfor ikke hjemme her. Som jeg nevnte i ett av mine slettede innlegg, det finnes grunner til at folk skriver som de gjør.

 

Satser på at vi kan få en fornuftig utgang på denne diskusjonen uten å bli uvenner.

Lenke til kommentar

Jeg fikk ett innlegg slengt mot meg med åpenbar flaming for en stund tilbake. Selvfølgelig må innlegget slettes, men tror ikke noen har gjort det. Ingen moderatorer med vettet i behold kan ikke påstå at innlegget ikke bryter med alle mulige retningslinjer.

 

Rapporterte du det? Uansett kan du godt rapportere det på nytt, så skal me sjå på det.

Lenke til kommentar

Det fine med moderatrorene og forumveilederne, er hvordan de danner en ulveflokk og argumentere ihjel en stakkar som mener noe annet enn dem. [/sarcasm]

 

Støtter deg litt på denne her. Jeg hintet litt forsiktig til dette tidligere i denne tråden, men sitere gjerne meg selv igjen istedenfor å skrive et nytt innlegg:

 

 

 

Det er lett for å bli mer og mer aggressiv i modereringen etterhvert som tiden går, men det verste som kan skje er at staben og de kjente forumveteranene med 10k++ poster til slutt blir en lukket "kompisgjeng" som ikke så lett slipper nye til ved at det blir det rakket hardere ned på, og argumentert mer aggressivt mot nye eller mindre aktive medlemmer.
Da blir det til slutt tilstander hvor nye medlemmer fort finner ut at dette ikke var noe plass å være, eller tilstander hvor disse ikke ønsker å delta i de samme diskusjonene som denne "kompisgjengen" deltar i.
Jeg er lagt for hat av veteranene her inne fordi jeg har et annet syn enn det dem kollektivt har angående reklame. :)

Obs, det er ikke lov å smile heller, bare for å nevne det.

 

Edit: teksten havnet innenfor quote.

Endret av Scriptgutten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...