Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

hvorfor sier man at man sletter innlegg når man i realiteten bare skjuler det.

Det som her er litt dumt er , er at også innskriver mistet oversikten over hva han / hun har skrevet.

 

Så da hadde det være en fordel om innskriver fikk tillatelse til redigere vekk det som bryter retningslinjen fremfor at hel posten blir gjort usynlig

 

Går det virkelig ikke an gjøre innlegg tilgjengelig kun for innskriveren ?

 

Nei. Det er heller ikkje ein funksjonalitet som er aktuelt å implementere. Eit innlegg blir sletta fordi det bryt retningslinjene, og er i så måte bevis som me vil ta vare på.

 

Når det gjeld å informere om sletta innlegg så er eg einig i at det er potensiale for å gjere det betre. Problemet er at me ikkje kan skrive moderatormelding på annakvar side i ein tråd. Det hender at diskusjonen i ein tråd blir oppheta, og det blir sletta litt innlegg her og der. Skulle me lagt inn melding ved kvart tilfelle, så ville det forstyrra tråden. I dei tilfella er det betre å kontakte forfattaren av innlegget direkte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nei. Det er heller ikkje ein funksjonalitet som er aktuelt å implementere. Eit innlegg blir sletta fordi det bryt retningslinjene, og er i så måte bevis som me vil ta vare på.

 

Når det gjeld å informere om sletta innlegg så er eg einig i at det er potensiale for å gjere det betre. Problemet er at me ikkje kan skrive moderatormelding på annakvar side i ein tråd. Det hender at diskusjonen i ein tråd blir oppheta, og det blir sletta litt innlegg her og der. Skulle me lagt inn melding ved kvart tilfelle, så ville det forstyrra tråden. I dei tilfella er det betre å kontakte forfattaren av innlegget direkte.

 

 

Nå ble jeg litt forvirra av svaret dit og sitter og lurer på om du egentlig svarte på det jeg spurte om.

så i første omgang virker det som du bare har gitt et generelt svar og bruker dette innlegge mit som å ha noe å svare til

Det er dette jeg spurte om :

 

1: Hvorfor sier dere at innlegg er slettet , når de i realiteten bare er skult ?

2: Går det virkelig ikke an gjøre innlegg tilgjengelig kun for innskriveren ?

 

 

Det du skriver er at det er vanskelig å få til det jeg etterspør i spørmål nr 2 , men også at det vil det også forstyrre tråden. jeg ser ikke det problemet hvis skulte innlegg blir merket skikkelig .

f,eks at teksten og bakgrunnen er grå samt at man har en grå ramme rundt

 

når det gjelder hvor vanskelig det vill være , er det ikke noe automatikk inne bildet her ?

Lenke til kommentar

1: Hvorfor sier dere at innlegg er slettet , når de i realiteten bare er skult ?

Fordi me alltid har sagt sletta, samt at knappane på forumet har brukt ordet "Slett".

 

2: Går det virkelig ikke an gjøre innlegg tilgjengelig kun for innskriveren ?

 

Det du skriver er at det er vanskelig å få til det jeg etterspør i spørmål nr 2 , men også at det vil det også forstyrre tråden. jeg ser ikke det problemet hvis skulte innlegg blir merket skikkelig .

f,eks at teksten og bakgrunnen er grå samt at man har en grå ramme rundt

 

når det gjelder hvor vanskelig det vill være , er det ikke noe automatikk inne bildet her ?

Det er ingen tekniske løysingar for det i den versjonen av forumet me har i dag, men det kan dukke opp i framtida.

Lenke til kommentar

Det er ingen tekniske løysingar for det i den versjonen av forumet me har i dag, men det kan dukke opp i framtida.

 

For å være fullstendig 100% ærlig synes jeg sjelden eller aldri at forumet blir bedre av disse såkalte "oppdateringene" deres. Tvert imot blir det dårligere funksjoner (feks. er quotingen blitt helt håpløs i forhold til hva den var tidligere) og nye ting man må vende seg til. Jeg synes forumet var helt greit (faktisk det beste jeg har vært på og jeg har vært på en del) da jeg registrerte meg og det har ikke blitt noe bedre av alle "oppdateringene" som har skjedd siden!

Lenke til kommentar

 

For å være fullstendig 100% ærlig synes jeg sjelden eller aldri at forumet blir bedre av disse såkalte "oppdateringene" deres. Tvert imot blir det dårligere funksjoner (feks. er quotingen blitt helt håpløs i forhold til hva den var tidligere) og nye ting man må vende seg til. Jeg synes forumet var helt greit (faktisk det beste jeg har vært på og jeg har vært på en del) da jeg registrerte meg og det har ikke blitt noe bedre av alle "oppdateringene" som har skjedd siden!

 

Sitatfunksjonen er noko me har valgt å aktivere og lite med oppgradering av forumversjonen å gjere. Det er for øvrig ein funksjon eg synest fungerer greit. Alle blir aldri nøgd, men me har ikkje fått mange klager på den. Det var mest i den første perioden.

 

Ut over den så kan eg ikkje hugse at det har skjedd så veldig mykje. Me har fått plussfunksjonen, som eg synest er fin, mine innlegg og favoritter, og sikkert meir eg ikkje kjem på i farten.

 

 

Det er fleire grunnar til å oppgradere.

  • Me får nye funksjonalitetar, både utad i forumet, og internt i våre modereringssystem.
  • Me får den nyaste versjonen, som har luka ut bugs, feil, sikkerhetshol og liknande.
  • Me får lettare støtte, sidan me har same versjon som utviklarane jobbar med.

Det er ikkje alltid alle endringane er like positive, men sum summarum så synest eg oppgraderingane er riktige å gjennomføre. Dette er riktig nok meir TSP sitt bord, så han kan sikkert greie meir ut om det.

Lenke til kommentar

Muligheten til å ha to bilder forsvant og det var et fordømt kav å finne igjen tidligere profiltekst man hadde skrevet bare for å nevne noe. Hos de som har lagt til mange venner er det for øvrig ikke alle venner som vises samtidig.

 

Og helt generelt: Hvis man har et bra fungerende forum, hvorfor klusse med noe som fungerer bra?

Lenke til kommentar

jeg prøvde å få med meg hele innlegge som et sitat i dette innlegget men det viker å være umulig

Det var kun link teksten over som kom med

 

I stedet må man kopiere hele teksten og lime den inn på vanlig måte i en sitat tagg

Det er da mere tungvindt en før

 

 

 

Funksjonen er også praksis da den på denne måten siterer det en annen person svarer på feks et sitert innlegg (som kan ha vært et svar på et av dine tidligere innlegg) og man slipper derfor unna et såkalt sitat-tree.

 

Ulempen er jo det du har erfart, at noen ganger får man ikke med hele innlegget, så der er jeg faktisk enig at det kan være litt herk , hadde jo vært fint om man kunnet fått litt mer kontroll på hva som siteres på en eller annen måte uten mye ekstra jobbing.

Lenke til kommentar

 

Funksjonen er også praksis da den på denne måten siterer det en annen person svarer på feks et sitert innlegg (som kan ha vært et svar på et av dine tidligere innlegg) og man slipper derfor unna et såkalt sitat-tree.

 

Ulempen er jo det du har erfart, at noen ganger får man ikke med hele innlegget, så der er jeg faktisk enig at det kan være litt herk , hadde jo vært fint om man kunnet fått litt mer kontroll på hva som siteres på en eller annen måte uten mye ekstra jobbing.

 

Noen ganger det jo ønskelig med sitater over et par nivåer for å få frem helheten i innlegget

Det er jo av praktiske årsaker helt umulig nå .

Lenke til kommentar

 

Noen ganger det jo ønskelig med sitater over et par nivåer for å få frem helheten i innlegget

Det er jo av praktiske årsaker helt umulig nå .

 

Umogleg er det ikkje, men du må legge til fleire nivå sjølv.

 

Jepp, det er forskjellige meninger om hva som er et godt opplegg. Jeg mener altså at det var bedre før. Men hvor mange endringer må dere egentlig gjøre før dere får akkurat det opplegget dere ønsker dere?

 

Det kjem stadig nye måtar å drive eit forum på. Me har ikkje noko definert mål om kvar me vil med forumet, men det er stadig under utvikling. Nokre endringar kjem som ein reaksjon på spesifikke problem (avgrensing av sitatpyramider), andre får me med nye oppgraderingar (endringar i profilen).

Lenke til kommentar

Faktisk så løses ikke slike problemer så lett som du hevder her. Jeg var nettopp innom et innlegg som quotet det samme innlegget tre ganger etter hverandre. Trenger ikke å være med vilje, men det viser jo at quoting fortsatt kan bli et problem. Har også vært innom innlegg som er lange fordi de quoter og svarer på flere innlegg samtidig.

Lenke til kommentar

Som sagt var det spesifikke problemet sitatpyramider som dette:

 

 

 

 

Brukar 1

Brukar 2

Brukar 3

Brukar 3

 

Du kan framleis lage dei, men dei kjem ikkje av seg sjølv når du trykker "Svar". Då me implementerte endringen, forsvann dette problemet. Du finn sikkert innlegg på forumet der ein brukar har lagt inn fleire sitat sjølv, men det er uproblematisk. Hadde me hatt den tekniske løysinga for det, så ville me nok vurdert å tillate litt fleire enn kun eitt sitat, men det har me altså ikkje.

 

Fleire sitat i same innlegg er heilt greit. At ein brukar er uheldig og siterer det same tre ganger får me ikkje gjort noko med, og det var heller ikkje ein del av problemstillinga.

 

Problemet er ikkje lange innlegg, men lange sitatpyramider. Å svare på fleire innlegg i same innlegg er lov, og noko me oppfordrar til. Eit anna døme er å splitte opp eit enkelt sitat til fleire mindre, for å svare selektivt og gjere det lettare å følgje tråden i innlegget.

Lenke til kommentar

Faktisk så løses ikke slike problemer så lett som du hevder her. Jeg var nettopp innom et innlegg som quotet det samme innlegget tre ganger etter hverandre. Trenger ikke å være med vilje, men det viser jo at quoting fortsatt kan bli et problem. Har også vært innom innlegg som er lange fordi de quoter og svarer på flere innlegg samtidig.

Rapporter så vil en som har rettigheter ta en titt på det og bistå med enten å fikse problemet ved redigering eller sende en PM til brukeren det gjelder og be om en høfflig om å redigere innlegget.

 

En ting jeg stusser på vedrørende diskusjonen ovenfor med oppdateringer av IPS sitt programvare:

Dere mener altså at tek.no skal ikke oppdateres så nye features skal skrus på?

Dere vil at forumet skal sitte på gammel software? Ingen bekymringer for exploits?

 

Det er samme reaksjonen hver eneste gang et eller annet oppdateres og det er alltid mostand når forandringer kommer, vi mennesker liker det kjente og ikke det ukjente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...