Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Noen av dere drevne som har noen peiling på hva det koster med et engangspass til lounge på flyplassen i San Fransisco (SFO). Synes rett og slett nettsidene med lounge info var knotete og vanskelig å få noen vettuge priser utav (eneste var United, men de ville jo stort sett ha årsabb). Flyr SAS, så gjerne noe som er på samme terminal, selv om jeg muligens får oppimot 7 timer på flyplassen, så har sånn sett tid til å terminalhoppe med skytrain. Er egentlig bare ute etter en god plass å sitte, som ikke koster skjorten. Litt skikkelig mat hadde vært digg, ingen bruk for dusj.

Vær forberedt på at lounger i USA er kjipe greier. Du ha vanligvis isvann, kaffe og kjeks som du kan forsyne deg selv med. Skal du ha mere avansert drikke må du bestille av bartender som det er forventet at du skal tipse og mat må ofte betales for i tillegg.

 

Om flyselskap eller bonuskort ikke ikke sponser aksess er Diners Club billigst med 125NOK per besøk, men da trenger du jo diners kort. Andre kort koster over 200 per besøk... i tillegg til kort/abonnement. Det finnes også en rekke ordninger for å betale seg inn uten betalt abonnement i tillegg, men de ligger som oftest på 3-400 som loungebesøk i USA ikke er verdt. SAS vil også selge noe slikt til deg, tror de tar 375,- om jeg husker riktig. 

 

Husk også på at betalt aksess til lounge vanligvis er begrenset til 2 eller 3 timer og de vil reagere om du kommer med et boardingkort for en flight om 6 timer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke noe særlig med valg på SFO når du flyr internasjonalt derfra. Du kan potensielt komme deg til AmEx Centurion lounge i en av innenriksterminalene, men betalt tilgang er kun for kortholdere av AmEx. Ellers er det ingen lounger med Priority Pass eller Diners-tilgang, si heller vanlige betallounger - så da er det United sin du står igjen med, og den er ikke allverdens å skryte av. Helt kurant, men ikke noe jeg hadde betalt for.

 

Bruk heller pengene på mat i eller utenfor terminalen. Med 7 timer hadde jeg dratt inn til sentrum.

Lenke til kommentar

Tokyo - økonomi/økonomi - 20.000 eurobonuspoeng + 211(?)kroner

Tblisi - økonomi/økonomi - 1479,-

Marrakesh - økonomi/økonomi - 1525,-

New York - økonomi/Plus - 1955,-

Toronto - økonomi/økonomi - 2400,-

Hong Kong - Biz/Plus - 2902,-

New Dehli - Biz/økonomi - 3100,-

Xian - Biz/økonomi - 3181,-

Vancouver- økonomi/økonomi - 3573,-

Rio - økonomi/økonomi  - 3892,-

Seattle - biz/biz - 4332,-

Shanghai, Seoul - rundtur i First - 9100,-

Lenke til kommentar

Pleier det å være bra tilbud på flybilletter på Black Friday? Noen som husker fra ifjor kanskje? 

Fikk med meg disse i 2016, men egentlig ikke så spesielle tilbud. Det var mere å la folk tro at prisene var spesielle:

 

Black Friday: BMI, Club Carlson, hotels.com, Norwegian, TUI, Widerøe, Club Med, Austrian Airlines, Qatar Airways, Ving, Apollo

Cyber Monday: hotels.com, Club Carlson, Club Med, Norwegian, Austrian Airlines

Lenke til kommentar

Får følge med da. Har egentlig ikke store forhåpninger om å finne noe spesielt av interesse. Men er relativt fleksibel på destinasjon, så kanskje det dukker opp noe om man er heldig.

 

Har sett Norwegian har satt opp prisene på noen av sine flyvninger den siste uken. De settes muligens opp for at de skal settes ned igjen til Black Friday..

Lenke til kommentar

God pris da synes jeg. Synd jeg har vært så langt som Los Angeles allerede, og det da dollaren var mye lavere enn den er nå. Uansett er kanskje dette med uten mulighet for å velge sete litt kjedelig. Er litt avhengig av mitt faste midtgangsete for at turen skal være normalt komfortabel. 

Lenke til kommentar

Skal til Køln fra Bergen (tenker å fly til Dusseldorf) siste helgen i mai. Funnet en pris på t/r 1400. SAS ligger foreløpig på rundt 2600++. Noen som helst sjanse at det kommer noe salg i den gården som gjør at prisen i det hele tatt kan nærme seg til prisen på 1400? Er relativt låse datoer, da det er knyttet til en event. Har per nå tur torsdagen og retur mandag kveld, altså 24. mai til 28/29. mai.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...