Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

 

28 timer nå og null informasjon om når vi kan reise hjem :)

Synd å si at dette har vært så vanlig at det ikke lengere har "nyhetens interesse" for media i Norge. Ser at de får gjennomgå på Facebook av folk på slitne hotellrom og noen med kakkelakker i senga.

 

Noe av det kjipeste er jo å være uten info slik at man ikke kan dra for langt unna hotellet i tilfelle det plutselig skjer noe.

Jau jau..

 

Jeg har hatt 40 turer på denne distansen og ting har fungert utmerket hver gang.

 

Vi er blitt satt på et 5-stjerners rett på utsiden Suvarnabhumi.

Aldri opplevd et flottere sted, eller fått bedre mat noengang.

 

Forsikringsdelskapet mitt har lovt å fikse alt for meg når jeg kommer hjem, slik at jeg slipper å forholde meg til Norwegians kundeservice personlig.

 

Problemet med flyet var at de-icingen ikke fungerte.

Flyet gikk opp til 7000 fot og fikk alarm.

50.000kg drivstoff ble trykket ut av flyet slik at det kunne returnere/lande i Bangkok.

Antar at dette var en DYR avgjørelse å ta, ergo DYR for norwegian = en alvorlig situasjon.

Flyet sto på bakken 2 døgn for reparasjon i Oslo i slutten av februar - mest sannsynlig av samme årsak.

 

Ikke bra.

 

Så, jeg kan ikke klage over hvordan jeg blir behandlet her, men informasjon er et problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dere noengang hatt dårlige erfaringer fra en flyplass? :) Fortell gjerne.

Manila.

Terminaler på hver sin side av flyplassen, ingen organisert transport og minst 30 minutt med taxi i trafikkkos. 30 minutter til for å komme seg inn i terminalen. Innsjekkingskøene kan se korte ut, men har minst 10 minutter per person da folk enda ikke har pakket ferdig (folk kom med plastposer, ikke lukkede pappesker eller bare holdt bagasjen i hendene) eller betalt for bagasjen, som selvsagt måtte betales et annet sted mens køen står og venter. Jeg vekket stor oppsikt da jeg hadde koffert og allerede hadde betalt for å ta den med. Nesten av av oppslagsskjermer viste bare diverse Windows feilmeldinger.

 

Hurghada.

Kaos uten like. Det var som en i en trang basar hvor aggressive selgere hadde stått seg ned overalt hvor de fant plass. Uklart hvor man skulle og "guider" som sa de kunne hjelpe folk tok dem bare ut av køen og inn igjen i samme kø litt lengere frem og skulle ha klekkelig betalt for det. Sikkerhetssjekken biipet hele tiden og vaktene vinket bare folk videre. Ingen problemer med å ta med seg vann eller metall. Da vi endelig hadde kommet inn i flyet og begynte takse sa kapteinen "vi er nå nummer 4 i køen". Senere kom han tilbake med "Vi er nå nummer 9 i køen. Dere har jo selv vært her nede i 1 uke nå så dere skjønner hva problemet er."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hurghada.

 

 

Kaos uten like. Det var som en i en trang basar hvor aggressive selgere hadde stått seg ned overalt hvor de fant plass. Uklart hvor man skulle og "guider" som sa de kunne hjelpe folk tok dem bare ut av køen og inn igjen i samme kø litt lengere frem og skulle ha klekkelig betalt for det. Sikkerhetssjekken biipet hele tiden og vaktene vinket bare folk videre. Ingen problemer med å ta med seg vann eller metall. Da vi endelig hadde kommet inn i flyet og begynte takse sa kapteinen "vi er nå nummer 4 i køen". Senere kom han tilbake med "Vi er nå nummer 9 i køen. Dere har jo selv vært her nede i 1 uke nå så dere skjønner hva problemet er."

 

 

 

Virket som flykapteinen hadde litt humor da om ikke annet :)

Lenke til kommentar

 

Hurghada.

 

 

Kaos uten like. Det var som en i en trang basar hvor aggressive selgere hadde stått seg ned overalt hvor de fant plass. Uklart hvor man skulle og "guider" som sa de kunne hjelpe folk tok dem bare ut av køen og inn igjen i samme kø litt lengere frem og skulle ha klekkelig betalt for det. Sikkerhetssjekken biipet hele tiden og vaktene vinket bare folk videre. Ingen problemer med å ta med seg vann eller metall. Da vi endelig hadde kommet inn i flyet og begynte takse sa kapteinen "vi er nå nummer 4 i køen". Senere kom han tilbake med "Vi er nå nummer 9 i køen. Dere har jo selv vært her nede i 1 uke nå så dere skjønner hva problemet er."

 

 

 

Virket som flykapteinen hadde litt humor da om ikke annet :)

 

 

Haha tenkte det samme faktisk :)

Lenke til kommentar

Jajaja...55 timer etter nødlandingen fikk vi nytt fly.

Ulykkesflyet sto fremdeles på bakken i Bangkok da vi reiste derifra. De klarte ikke reparere det.

 

En tom Dreamliner ble sendt til Bangkok for å hente oss.

 

Har sendt et kompensasjonskrav til Norwegian på 600Euro da jeg har lest meg frem til at jeg har krav på dette.

Er det noen som har kunnskaper eller egne erfaringer her?

Lenke til kommentar

Visste ikke at Norwegian fløy til Bangkok engang. Jeg bruker Norwegian en del på kortere strekninger i Europa, men vet ikke om jeg hadde tørt å satse på en langdistanse med dem. Ikke fordi jeg er redd for at de faller ned, men mer pga forsinkelser, overbooking, mangel på piloter og annet tull som ser ut til å være relativt vanlig hos dem. Der har jeg langt mer tillit til Thai Airways.

Lenke til kommentar

 

Har dere noengang hatt dårlige erfaringer fra en flyplass? :) Fortell gjerne.

Gardermoen. Latterlig mangel på sitteplasser ved gate. Satt vel 2 timer på gulvet og venta sist jeg reiste fra her.

 

 

Enig der faktisk. Gardermoen er grei flyplass ellers men sitteplasser sliter jeg også med å finne.

Lenke til kommentar

Visste ikke at Norwegian fløy til Bangkok engang. Jeg bruker Norwegian en del på kortere strekninger i Europa, men vet ikke om jeg hadde tørt å satse på en langdistanse med dem. Ikke fordi jeg er redd for at de faller ned, men mer pga forsinkelser, overbooking, mangel på piloter og annet tull som ser ut til å være relativt vanlig hos dem. Der har jeg langt mer tillit til Thai Airways.

Norwegian overbooker ikke, dette i motsetning til blant annet SAS. Jeg antar det også gjelder på langdistanse.

Lenke til kommentar

Gardermoen. Latterlig mangel på sitteplasser ved gate. Satt vel 2 timer på gulvet og venta sist jeg reiste fra her.

-De opprinnelige pirene er også altfor smale. Når det er boarding står køen over til motsatt gate og sperrer all passasje. Opprinnelig skulle det være bredere, men alt i Norge skal jo underdimensjoneres.

-Toalettene utover pir var opprinnelig altfor trange. Det var nesten teknisk umulig å få med seg trillekoffert inn der, men nå skal de fleste toalettene være oppdaterte.

-Opprinnelig hadde man også "fast track" hvor slusen var konstruert slik at det tok lengere tid å passere enn de vanlige sikkerhetsslusene. Når man i tillegg kun hadde åpen én sluse for "fast track" var den køen veldig ofte tregere enn den vanlige sikkerhetssjekken. De har fått endret til vanlig sluse nå, men den vanlige sikkerhetssjekken er så rask at det sjelden er noe tid å spare.

 

I de urealistiske planene for Gardermoen var det også at det skulle være en "stille flyplass" uten annonseringer, det fungerte selvsagt ikke.

Lenke til kommentar

 

Visste ikke at Norwegian fløy til Bangkok engang. Jeg bruker Norwegian en del på kortere strekninger i Europa, men vet ikke om jeg hadde tørt å satse på en langdistanse med dem. Ikke fordi jeg er redd for at de faller ned, men mer pga forsinkelser, overbooking, mangel på piloter og annet tull som ser ut til å være relativt vanlig hos dem. Der har jeg langt mer tillit til Thai Airways.

Norwegian overbooker ikke, dette i motsetning til blant annet SAS. Jeg antar det også gjelder på langdistanse.

Hvor har du det i fra? Så og si alle overbooker jo.

Lenke til kommentar

Shanghai har latterlig passkontroll, må regne med minst ett par timer for å komme igjennom ved mellom landing.

Kan ikke huske slike problemer i Shanghai, men brukte vel 4 timer i kø før jeg kom frem til passkontrollen sist jeg var i transit i Montreal.

 

Ellers har det være utfordringer med passkontrollen på Gardermoen med konflikter om ressurser. Det har til tider medført kø på over én time.

Lenke til kommentar

 

 

Visste ikke at Norwegian fløy til Bangkok engang. Jeg bruker Norwegian en del på kortere strekninger i Europa, men vet ikke om jeg hadde tørt å satse på en langdistanse med dem. Ikke fordi jeg er redd for at de faller ned, men mer pga forsinkelser, overbooking, mangel på piloter og annet tull som ser ut til å være relativt vanlig hos dem. Der har jeg langt mer tillit til Thai Airways.

Norwegian overbooker ikke, dette i motsetning til blant annet SAS. Jeg antar det også gjelder på langdistanse.

Hvor har du det i fra? Så og si alle overbooker jo.

Hos Norwegian oppstår dette etter sigende kun ved bytte til mindre fly.

Lenke til kommentar

 

Shanghai har latterlig passkontroll, må regne med minst ett par timer for å komme igjennom ved mellom landing.

Kan ikke huske slike problemer i Shanghai, men brukte vel 4 timer i kø før jeg kom frem til passkontrollen sist jeg var i transit i Montreal.

 

Ellers har det være utfordringer med passkontrollen på Gardermoen med konflikter om ressurser. Det har til tider medført kø på over én time.

 

 

Jeg har hatt "store" problemer med dette hver gang, men jeg har kun passert to ganger da jeg har prøvd å unngå så mye som mulig etter første erfaring. Mulig jeg har vært uheldig :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...