Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Har tenkt å lime fast en kortholder til reiseforsikring kort på passet mitt. Har tenkt på baksiden eller inni siste side. Er det helt greit å gjøre dette og hvis hvor på passet er det best at den er?

Jeg bruker et gjennomsiktig plastdeksel for å beskytte passet mot fuktighet og slitasje. Har flere ganger opplevd at tollbetjenter nekter å se på passet mitt før jeg har fjernet dekslet. Så å lime noe fast høres ikke særlig lurt ut.

 

I tillegg så er det ikke særlig lurt å samle for mye av det som har stor verdi på reise og som noen kan finne på å stjele.

-mobil

-pass

-kredittkort

-reiseforsikring

Bør helst oppbevares på minst 5 separate og ikke for tilgjengelige steder (kreditt-/debetkort bør du ha flere av og de bør ikke ligge samlet). Reiseforsikringen din har ikke særlig verdi for andre, men den bør ikke forsvinne om noe av det andre som er listet over forsvinner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva tenker dere om Norwegian og Cashpoints?

Lurte å spare lenge uten å bruke, eller kjøpe flybill med dem?

 

Har 638 cashpoints. Skal til Oslo med Flex billett. Koster 709kr. Bruke pointsa eller spare? Får og 25% cashpoints av 709kr og ved å bruke bank Norwegian kortet mitt.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Hva tenker dere om Norwegian og Cashpoints?

Lurte å spare lenge uten å bruke, eller kjøpe flybill med dem?

 

Har 638 cashpoints. Skal til Oslo med Flex billett. Koster 709kr. Bruke pointsa eller spare? Får og 25% cashpoints av 709kr og ved å bruke bank Norwegian kortet mitt.

Du vil alltid ha en fremtidig flight hvor du kan tjene mere poeng om du  betaler hele flighten med penger. Og poengene får du ikke renter på. Her er det bare å straks bruke poengene som delbetaling.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Obs : Ekstra security på Gmoen mht transfer videre til nord-Norge fra utlandet , tror det var noen som måtte kaste hundrevis av kroner i søpla.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

 

 

Lander ihht. timetabell 00:05 på gardermoen. Siste shuttle til Scandic gardermoen går 00:25. Rekker jeg den? Har med innsjekket bagasje. Hva finnes av alternativer om ikke?

Snakker vi om siste SAS-flight fra Køben? Den som venter på alle forsinkede fly slik at SAS skal slippe betale for overnatting i Køben? De 2 siste kom 00:20 og 00:46 til OSL.

Vil anbefale å forberede deg på å ta taxi. Kommer man inn med et fly som skal lande etter 23:00 er det lurt å velge ett av de 2 hotellene i gangavstand fra OSL.

Seriøst? Sykt irriterende. Ja det er SAS fra køben. Da får jeg satse på taxi i verste fall. Hva koster det ca? 1400 kr tenker jeg...

Kunne gjerne tenkt meg å sove på radisson, men det kostet jo 16-17 hundre kroner for en natt. Litt mye synes jeg.

Edit: vet du om hotellene nekter innsjekk når man kommer i 1-2 tiden på natten? Jeg krysset av for garantert rom, men det var ikke klart om hvor mye de godtok.

Gmoen b & b eller private som leier ut rom , det er ikke rådyrt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Jeg bestilte hos Scandic.

 

Et annet fly-noob spørsmål. Kommer til OSL fra destinasjon i Norge og skal videre utenlands, MEN bytter flyselskap (flyr Norwegian til OSL, SAS videre til Køben). Må jeg ut og inn gjennom sikkerhetskontroll igjen? La oss si jeg ikke sender baggasje.

 

Edit: Jeg lander 14:00 med Norwegian og tar av 15:05 med SAS fra utenlandsterminalen. Går det?

Endret av Slettet+45613274
Lenke til kommentar

Jeg bestilte hos Scandic.

 

Et annet fly-noob spørsmål. Kommer til OSL fra destinasjon i Norge og skal videre utenlands, MEN bytter flyselskap (flyr Norwegian til OSL, SAS videre til Køben). Må jeg ut og inn gjennom sikkerhetskontroll igjen? La oss si jeg ikke sender baggasje.

 

Edit: Jeg lander 14:00 med Norwegian og tar av 15:05 med SAS fra utenlandsterminalen. Går det?

 

Hvis du ikke skal sende bagasje, så bør det gå. Du trenger bare å få tak i boardingkort på en eller annen måte (men det kan man jo printe selv/ha på mobilen/etc.). 

 

Hvis Norwegian er i rute, vel å merke. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...