Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

En liten nøtt for de reisevante her:

Jeg flyr SAS fra Malpensa, Milano i kveld. Flyr SAS Pluss med sølvkort så har totalt 3 kolli à 23 kg.

 

Har handlet en del vin og fått med en del bøker så tror kofferten min veier over 23 kg. Tenkte kjøpe meg en liten bag/koffert å pakke om i, men det har vist seg å være veldig mye vanskeligere enn først antatt - finner kun butikker som selger damevesker.

Jeg vil anbefale å ikke sjekke inn vinflasker. Du kan bli ansvarlig for skade på annen bagasje om noe går galt.
Ok, takk for advarslen, men er uaktuelt å kaste to flasker god single vineyard barolo. ;) Har hatt vin i bagasjen mange ganger og pakker de alltid inn veldig godt. ?
Lenke til kommentar

Noen som er godt vant med å fly med United? Synes rett og slett baggasjereglene deres var litt komplisert.

 

Vurderer å bestille gjennom Supersaver (finn.no) fra LAX til Honolulu. KAn da spare 200 kr ved å gå gjennom dem kontra United selv. Må det uansett betales gebyr på 25 $ for baggasje, som betales på flyplassen når du sjekker inn, og kan jeg betale for 1 bag hvis jeg har bestilt via Supersaver (regner med det regnes som reisebyrå i den forstand).

 

Kan også melde om at om 4 dager går turen i 1 måned til USA. Har litt relativt åpen plan, så hvis det er noe dere mener bør oppleves, så er det bare å slenge ut. Tentativ reiseplan er 4 dager i Los Angeles, usikker på med eller uten bil. Deretter ca 12 dager på Hawaii. Øyhopping anbefalt? Hvilke er spennende, hvilke er kjedelige?

 

Deretter står jeg relativt fleksibel. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å ta Amtraken innom San Diego i en liten uke og så videre til 10 dager i San Fransisco. Å ta denne strekningen med bil kunne også vært spennende, men vet ikke hvordan dette passer med skogbrannene som herjer for tiden i California.

Endret av Neonex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Heldigvis hadde jeg en stor handlebag i SF slik at jeg fikk putta noen poser i denne , de er strenge mht antall kolli handbagasje der.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Skal ut og fly med United i morgen. Noen som vet om denne MacGyver løsningen går som 1 checked luggage? Tenkte å be om en sånn plastpose til å ha utenpå så ingen stropper setter seg fast i noe. Er dette noe de vanligvis har på flyplasser? Skal on LAX i dette tilfellet.

post-241343-0-58940700-1508627811_thumb.jpg

Endret av Neonex
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Til sommeren skal fruen og jeg på safari i Tanzania.

 

Takket være en kompis som er sykepleier på ambulansefly, som tipset oss om tilbudet, og Erik Eidsheim på Reisefeber ([email protected]) som fant og fikk bestilt tilbudet, fikk vi tur-retur for kr 12.245,- pro pers med Ethiopian.

 

På business class. Med flett ny Dreamliner hele veien.

 

Må si meg fornøyd med det. :)

 

PS!

 

Reiseruten er Oslo-Stockholm-Addis Abbeba-Kilimanjaro og tilbake samme vei, men da i tillegg et hopp fra Zanzibar til Kilimanjaro.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Kan være verdt å vurdere å droppe matservering ut fra Stockholm, da jeg fløy med de tidligere i år tok det en liten evighet og det har flere andre også rapportert.

 

Injeera, doro wat og masse annen deilig etiopisk mat blir lastet på flights ex-ADD. Anbefaler på det varmeste å få av absolutt alle når de kommer rundt med trallen.

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

Kan være verdt å vurdere å droppe matservering ut fra Stockholm, da jeg fløy med de tidligere i år tok det en liten evighet og det har flere andre også rapportert.

 

Injeera, doro wat og masse annen deilig etiopisk mat blir lastet på flights ex-ADD. Anbefaler på det varmeste å få av absolutt alle når de kommer rundt med trallen.

Skal ikke si jeg ble så meget imponert over maten på Ethiopian. 3/4 måltider manglet noe på brettet mitt (rundstykke eller kjeks eller smøreost) og de serverte akkurat det samme på Blantyre - Addis som på Addis - Stockholm. Smakte vanlig kjip flykylling. 

Men etter to uker med kjip kaffe i Malawi så har Ethiopian himmelsk kaffe  :p

Lenke til kommentar

 

Kan være verdt å vurdere å droppe matservering ut fra Stockholm, da jeg fløy med de tidligere i år tok det en liten evighet og det har flere andre også rapportert.

 

Injeera, doro wat og masse annen deilig etiopisk mat blir lastet på flights ex-ADD. Anbefaler på det varmeste å få av absolutt alle når de kommer rundt med trallen.

Skal ikke si jeg ble så meget imponert over maten på Ethiopian. 3/4 måltider manglet noe på brettet mitt (rundstykke eller kjeks eller smøreost) og de serverte akkurat det samme på Blantyre - Addis som på Addis - Stockholm. Smakte vanlig kjip flykylling. 

Men etter to uker med kjip kaffe i Malawi så har Ethiopian himmelsk kaffe  :p

 

Var dette bissniss eller plebeierklasse?

Lenke til kommentar

 

Kan være verdt å vurdere å droppe matservering ut fra Stockholm, da jeg fløy med de tidligere i år tok det en liten evighet og det har flere andre også rapportert.

 

Injeera, doro wat og masse annen deilig etiopisk mat blir lastet på flights ex-ADD. Anbefaler på det varmeste å få av absolutt alle når de kommer rundt med trallen.

Skal ikke si jeg ble så meget imponert over maten på Ethiopian. 3/4 måltider manglet noe på brettet mitt (rundstykke eller kjeks eller smøreost) og de serverte akkurat det samme på Blantyre - Addis som på Addis - Stockholm. Smakte vanlig kjip flykylling.

Men etter to uker med kjip kaffe i Malawi så har Ethiopian himmelsk kaffe :p

Ja, den vanlige maten var helt middels. De serverer imidlertid etiopiske retter som mellomrett ex-ADD, og det er ganske store porsjoner - det er denne jeg eksplisitt anbefaler.
Lenke til kommentar

Noen av dere drevne som har noen peiling på hva det koster med et engangspass til lounge på flyplassen i San Fransisco (SFO). Synes rett og slett nettsidene med lounge info var knotete og vanskelig å få noen vettuge priser utav (eneste var United, men de ville jo stort sett ha årsabb). Flyr SAS, så gjerne noe som er på samme terminal, selv om jeg muligens får oppimot 7 timer på flyplassen, så har sånn sett tid til å terminalhoppe med skytrain. Er egentlig bare ute etter en god plass å sitte, som ikke koster skjorten. Litt skikkelig mat hadde vært digg, ingen bruk for dusj.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...