Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Har fartet mye rundt i Europa og Nord-Amerika de siste månedene nå. Da spesielt øst-Europa. Mange fine opplevelser, men ufattelig kaldt. 

 

Ønsker meg en tur til varmere strøk hvor jeg kan virkelig slappe av etter en sommer med mye jobbing. Ser for meg å reise tidlig September i rundt 10 dager, og vil unngå disse "typiske" feriestedene. Noen som har noen interessante steder å anbefale? 

 

Mine kriterier:

  • Utreise fra Bergen
  • Pris på flyturen t/r 6000+/-
  • Ikke Europa eller Nord-Amerika
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Betalte 3300 for min siste tur til Japan og det er ikke den billigste jeg har hatt dit...

Det meste av sørøst-asia er september en dårlig periode pga været. Ett unntak er Bali. Om du drar dit anbefaler jeg å komme deg unna sørlige Bali og reise lengere nord på øya, til alle backpackerne på Gili-øyene eller til Lombok som jeg likte aller best.

Gulf-statene er fortsatt for varme i september. Har i perioden reist innenfor budsjettet til Maldivene, Seychellene, Mauritius og La Reunion. Den siste var den meste spennende.

Australia og Stillehavet vil du har problemer med i komme innenfor 6000.

Karibien har regn- og orkan-periode. Unntaket er helt nede i sør-øst, men det er helt feil sesong å reise dit. Litt for varmt og fuktig selv om det ikke er orkaner.

Vil egentlig slå et slag for Middelhavet i September. Mindre turister og stress og fortsatt deilig vær.

Vancouver i september til 3500 for også utrolig bra selv om du altså ikke ønsker nord-amerika.

Lenke til kommentar

Ja, Middelhavet er bankers. Derimot er jeg ute etter noe mer «eksotisk» og mer utradisjonelt reisemål.

 

Om jeg ikke finner noe passende, så blir det fort en tur til enten Albania eller Sardinia.

 

Hvordan er det med Cape Town og nærliggende områder, eller Zanzibar i September? Noen som vet?

Endret av Tkse
Lenke til kommentar

Capt Town er verdt å besøke, men regn med kaldt vann (Jeg badet med pingviner, og ja det var iskaldt) og de har ogs utfordringer med kriminalitet.

 

Zanzibar høres jo eksotisk ut, men jeg syntes det var en stor skuffelse. Strendene ved hotellet var hverkan bade- eller snorklevennlige og det var ikke så mye mer enn et par dører å se i Stown Town. Det skal være greit vær i perioden, men i sutten av august var det så mye styrtregn at flere utflukter jeg skulle ta ble avlyst.

Lenke til kommentar

Takk for tips angående Zanzibar.

Cape Town blir nok for kaldt for min del på denne tiden, så det får vente til en annen gang.

 

Har sett litt på Malta, hvor det temperaturmessig er helt prima for min del. Noen som har noen innvendinger angående Malta?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Takk for tips angående Zanzibar.

Cape Town blir nok for kaldt for min del på denne tiden, så det får vente til en annen gang.

 

Har sett litt på Malta, hvor det temperaturmessig er helt prima for min del. Noen som har noen innvendinger angående Malta?

 

 

Har ingen formening om Malta, men var nettopp på Zanzibar nå i Januar. Vi var storfornøyd, men nå dro vi også til den mindre utviklede Øst-siden av øya. Holdt til i nærheten av Paje, så lite at det ikke var en eneste minibank. Men kilometervis med grunne laguner som er perfekt for å lære seg kitesurfing, som var grunnen til at jeg var der.. Har hørt ymse om nord delen hvor alle hotell og turisme befinner seg.

Lenke til kommentar

Har sett litt på Malta, hvor det temperaturmessig er helt prima for min del. Noen som har noen innvendinger angående Malta?

Temperaturmessig er mye i Middelhavet greit i perioden, men det spørs hva du er ute etter. Det er veldig begrenset med strender på Malta. De få og små strendene er det omtrent bare ståplass på.

Lenke til kommentar

Skal muligens til London for første gang i løpet av høsten. Har vært i Storbritannia tidligere, men kun i Manchester og i Edinburgh. Noen med erfaringer fra Heathrow?

Har vært ørten ganger til, gjennom og fra Heathrow. Det er helt separate terminaler så det kommer ann på hvem du flyr med, men det er ingen enkel flyplass til tross for mye forbedring. Noe spesielt du lurte på?

Lenke til kommentar

Enig i at strendene på Malta er kjipe (i hvertfall de jeg så), men for historisk interesserte er det en del å se både i Valletta og i middelalderbyen Mdina. Langs kysten er det også et dramatisk landskap med fjellformasjoner og forsvarsverk fra 1600-tallet. Bare hold deg unna Paceville, som er en utrolig trist plass med kjøpesentre, kjederestauranter og masse turister som kun er der for å drikke og bade.

 

Når det gjelder maten fant jeg flere gode restauranter i Valletta ved å bruke tripadvisor. Spiste de møreste blekksprutarmene jeg noengang har fått der. Maltesisk vin derimot imponerte ikke.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

 

Skal muligens til London for første gang i løpet av høsten. Har vært i Storbritannia tidligere, men kun i Manchester og i Edinburgh. Noen med erfaringer fra Heathrow?

Har vært ørten ganger til, gjennom og fra Heathrow. Det er helt separate terminaler så det kommer ann på hvem du flyr med, men det er ingen enkel flyplass til tross for mye forbedring. Noe spesielt du lurte på?

 

 

Nei ikke egentlig. Lurte bare generelt på hvordan Heathrow er. Men det svarte jo du på så... :)

Lenke til kommentar

Spør her jeg, kanskje noen vet :)

 

Skal fly Ba0275 fra Heathrow til Las Vegas neste uke. Har forstått at Ba bruker gamle 747-400, men at enkelte av disse har blitt fornyet.

 

Med 10 timer ombord hadde jeg håpet på en USB-port eller stikkontakt for å holde liv i mobilen for Netflix og Spotify, er det håp om sånt ombord?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...