Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Klarer fortsatt ikke å bestemme meg mellom NYC eller Miami.

 

Det blir vanskelig med bil i Miami. New York virker gøy men og hektisk. Hotellrommene små, og er virker som om det er kaldt der borte nå. Ønsket helst varme og chill, men jeg vil ikke dra til Miami i tro at det blir dritkjedelig. Jeg vet det ikke er sightseeingbyen. Vet ikke om jeg får dratt til Kew West. Blir Miami virkelig bortkastet hvis jeg ønsker å slappe av, gå på stranden, handle i amerikanske butikker som kun er i Florida? Kanskje jeg finner meg noe tur til Everglades. Er det rart å dra på aligatorfarm alene?

 

Jeg har en venn som kan gi meg gratis oppgradering til suite på Hyatt Regency Miami. Så jeg får suite for 3,7k. Men omtalene på Tripadvisor har den fått 3,9 av 5. Er det verdt å ta hotellet kun for suiten? Virker meget gøy da jeg aldri har bodd i suite før. Men så er Regency i Downtown og ikke Beachen.

Det er flere åpne områder med treningsapparater ved South Beach. Så morsomt ut å ta en treningsrunde der. Ellers har mange utflukter henting fra hotellet. Dere blir da gjerne en liten gjeng gjennom dagen og det er lett å komme i kontakt med andre.

 

Hyatt Regency Miami ser litt datert ut, både suiter og bassengområdet ser ikke akkurat ut til å være noen grunn til å ta turen over Atlanteren. Om du ikke vet om noe spesielt i området du skal mye til ville jeg helller satset på å komme nærmere stranden. Fra bildene ser suitene bare ut som litt større rom hvor de har fått inn en sofa og de har dårlig layout hvor du for eksempel ikke får en egen TV til sittegruppen eller kjøleskap. Å betale ekstra for en sofa eh... suite som i perioden koster ca. 2100 NOK/natten ville jeg ikke gjort. Håper det ikke er pris per natt du siterer, for den prisen du siterer bor jeg steder som dettte:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svar og tips espresso og robertaas.

 

Sjekket opp det hotellet espresso, ser ganske fint ut, men du fikk det tydeligvis billig.

Jeg får det kun til 5k for tre netter. I tillegg står det; "Alle priser inkluderer gebyrer for gjenhenting av skatt og tjenestegebyr

Den totale prisen av din bestilling inkluderer ikke eventuelle byskatter.

Obligatorisk byavgift for hele reservasjonen som betales på hotellet er 88.05 NOK"

 

Men fant noen andre hoteller. Skal sjekke litt rundt. Har noen rabattkoder i tillegg så :)

Ikke vits å bo på Manhattan. Tror du kan fonne billigere hoteller i andre deler av New York, og det er like praktisk. Var der i februar, og man tar subway rundt hele tida uansett, og nøyaktig hvor man bor er ikke så viktig.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer fra utlandet (UK) og skal videre til Molde.

 

Hvorfor har de ny sikkerhets kontrollpå mellomlanding på Oslo lufthavn? Det er også ganske hårreisende at jeg må gi fra meg vannet jeg kjøpte ETTER sikkerhets kontrollen i England. Det er bakvendt hele greia. Toll kontrol har de jo uansett på andre steder så jeg skjønner ikke helt dette.

Endret av Grizzler
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Amatørmessig å la folk boarde før de finner ut at de trenger noen av plassene og amatørmessig å ikke ville tilby mer enn 400$ for å få noen til frivillig å gå av. Det vil antagelig koste dem mange millioner å prøve å spare et par hundre dollar.

Lenke til kommentar

Det er veldig merkelig at de klarte å overse at det var en person for mye helt frem til personen var på flyet, men når det er sagt synes jeg hele praksisen med overbooking er noe som må bort Så lenge det er lov "må" alle gjøre for å konkurrere, så et generelt forbud er det eneste som virker. De aller fleste bransjer har ikke lov til å selge tjenester de på forhånd vet de ikke kommer til å levere, og det er utrolig merkelig at det skal være lov i flybransjen der kunden er mer avhengig av å få tjenesten til avtalt tid enn i de fleste andre bransjer.

Lenke til kommentar

Uansett hvordan man snur og vender på det, så er det der HELT feil måte å få passasjerer av et fly. Så fordi mannen nektet å gå av, så skal han dras ut av flyvakter? Nei, helt på tryne.

 

Som robertaas sier, $400? Latterlig. Hvor mye er $400 for United Airlines? Ingenting. Jeg hadde og nektet. Kanskje for gratis oppgradering på neste fly pluss $1000. Mannen skriker jo, helt sinnsykt. Skulle tro han var arrestert og en gal morder som hadde kommet seg om bord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Neste flight var neste dag... på ettermiddagen en hverdag. Ikke rart det var få frivillige. Og det de tilbyr er som oftest vouchere.. og det kan være omtrent umulig å få brukt pga.alle begrensningene. En jeg kjenner tok engang et senere fly mot en voucher hos KLM. Han er absolutt oppegåene, men måtte gi opp å få brukt voucherne på en måte som han ikke tapte penger på.

 

Det vanlige er at om de for eksempel tilbyr 800 usd i vouchere eller 400 i kontanter. Om noen kommer ut for noe slikt er det klare rådet å ta pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...