Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra Gardermoen med SAS, utreise en fredag ettermiddag (sent nok til at man rekker nesten full arbeidsdag) og hjem søndag kveld.

 

Poenget mitt er at flypriser normalt varierer enormt, og kombinert med hyppige salg og kampanjer vil den samme helgen kjøpt én dag koste 538 kr, og noen dager senere koste det tredobbelte.

 

Når det er sagt høres 2.500 kr forholdsvis mye ut. Er det i anledning av en helligdag eller lignende som trekker opp? Det jeg har uformelt sporet av priser til Helsinki ligger typisk på halvparten for en helgetur.

Lenke til kommentar

Ser ut som problemet ligger i flyplassen jeg drar fra. Vanvittig mye dyrere å reise fra Bergen, enn Oslo. Fant lett t/r til 900kr fra Oslo men skal slite godt å komme under 2000kr t/r etter å ha sett på flere helger fremover.

 

Men tenkte mest på neste helg. Fikk lyst å reise til Lahti :p

Lenke til kommentar

For de som har samlet denslags så har SAS nå eurobonustilbud nå som gir tur Bergen-Helsinki t/r til 10.000 poeng.

 

Ellers så lønner det seg å booke i tide og slå til når det er tilbud om man ikke ønsker betale dobbel pris. Jeg booker vanligvis et halvt år i forveien.

 

2500 til Helsinki er galskap. Min siste tur var til Atlanta i USA og den betalte jeg 2700 for.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Ser ut som problemet ligger i flyplassen jeg drar fra. Vanvittig mye dyrere å reise fra Bergen, enn Oslo. Fant lett t/r til 900kr fra Oslo men skal slite godt å komme under 2000kr t/r etter å ha sett på flere helger fremover.

 

Men tenkte mest på neste helg. Fikk lyst å reise til Lahti :p

 

Ante Valente : Hvis det er reinsdyr......du leter etter.....så har jeg starta.....oppdrett......på Kampen.......jadda , jadda , jadda !

Lenke til kommentar

Leiter etter reinsdyr jeg;)

 

10k poeng er mye.

 

Kjøper folk turer rett før avreisen eller? Fulgte med en billett for å se om den ble billigere men endte f*** opp med å bli utsolgt dagen før avreise (til Spania). Ffs. Eneste som er igjen nå er Flex billett til 4k ...

Endret av Lami
Lenke til kommentar

10k poeng er mye.

 

Kjøper folk turer rett før avreisen eller? Fulgte med en billett for å se om den ble billigere men endte f*** opp med å bli utsolgt dagen før avreise (til Spania). Ffs. Eneste som er igjen nå er Flex billett til 4k ...

10k poeng er halvparten av vanlig poengpris.

 

Eller er det alltid noen som bare må reise på kort varsel og flyselskapene vet å ta betalt av disse og enkelte tror faktisk fortsatt at det vil komme billige restplasser slik som på 70-tallet.

 

Av og til kommer jeg i diskusjon om bilettpriser og da hender det at jeg takker noen for at de har sponset mine billige billetter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke hvorfor billetter ikke skal være billig timer før adgang og det er flere igjen (andre reiser). Tydeligvis bedre å ikke ha passasjerer enn å ha.

 

 

Uansett. Er det innenfor med 4 dager i NY? Eller blir det for kort? Jo lengre jo dyrere hotell, blir forr 2k per natt på hotell om man skal bo litt sentralt.

Lenke til kommentar

Ser ikke hvorfor billetter ikke skal være billig timer før adgang og det er flere igjen (andre reiser). Tydeligvis bedre å ikke ha passasjerer enn å ha.

 

 

Uansett. Er det innenfor med 4 dager i NY? Eller blir det for kort? Jo lengre jo dyrere hotell, blir forr 2k per natt på hotell om man skal bo litt sentralt.

Jeg syns det er innafor, men jeg har jo vært der ganske mange ganger og vet at jeg skal tilbake så stresser ikke med alt jeg "må" rekke. Kommer også an på hvor godt du tilvennes deg andre tidssoner. Noen bruker jo mange dager for å komme over jetlag.
Lenke til kommentar

Er ikke NY litt det samme som sentrale deler av Norge på vinterstid? Kan være kaldt og en del snø, men så blir det plutselig +10 og "sommer".

På mandag var det +15 og strålende sol i midt-England, og jeg lurte på hvorfor i all verden jeg hadde vinterjakke. Men så kom Doris valsende forbi, så jeg var forsåvidt glad for jakka da.

 

Jeg funderer selv om jeg skal få bestilt en EB-tur, men ikke helt sikker på hvor.

Finland er fint forresten. Fikk meg fly, leiebil og hotell til 2-3k for noen år siden i ei langhelg.

Lenke til kommentar

New York ligger lengere sør enn Barcelona og varmerekorden i februar er 24 grader, celcius altså. En gang jeg hadde en dags mellomlanding der i januar. Jeg tok jeg båten ut til Ellis Island og på dekket av båten hadde jeg inntrykk av at det var en sommerdag, Men det er ofte kaldt om vinteren og da er det skikkelig surt. Sne betyr som nevnt stort sett unntakstilstand. Bare det daler ned noen fnugg så kaller de det "snow storm" og mye, inlkludert flyplasser, stopper helt opp.

Lenke til kommentar

Ser i værappen på iPhone at været varierer veldig. Neste uke er det alt fra minus til pluss 20 :p

 

Uansett takk for svar. Tenker september ikke er bedre, eller?

Luftfuktighet gjør at kaldt vær skjennes kaldere enn hva det er og varmet vær varmere, +2 i New York kan kjennes kaldere ut enn -20 i Oslo. Og når det er varmt blir det fort trykkende varmt. Været er også kronisk ustabilt og i september er det orkansesong.

 

Mai er antagelig det tryggeste valget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...