Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Vurderer å ta en tur i begynnelsen av august med 3-4 overnattinger. Har ikke bestemt meg enda, men hadde i utgangspunktet ønsket meg en tur til Aberdeen. Andre alternativ kunne vært Gdansk eller Riga. Reiser fra Bergen, og finner flybilletter til ca. 1200-1600 med ungdomsbilletter.

 

Stikkordene er en enkel, europeisk bytur over 3-4 dager. Mye historie er et stort pluss.

 

Andre tips?

Endret av Quote
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer å ta en tur i begynnelsen av august med 3-4 overnattinger. Har ikke bestemt meg enda, men hadde i utgangspunktet ønsket meg en tur til Aberdeen. Andre alternativ kunne vært Gdansk eller Riga. Reiser fra Bergen, og finner flybilletter til ca. 1200-1600 med ungdomsbilletter.

 

Stikkordene er en enkel, europeisk bytur over 3-4 dager. Mye historie er et stort pluss.

 

Andre tips?

Budapest - hvor du får med deg europas største spa.

Krakow - få også med deg Auschwitch

Split

Palma

Edinburg ... ta tog fra Glasgow

Utrecht - ta tog fra Amsterdam

Praha

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Noen erfaringer med å hente leiebil på en flyplass og levere på en annen? Flyr til Linnate og drar fra Malpensa på neste Italia-tur. Har forsåvidt god nok tid til at jeg kan dra via den andre flyplassen hvis det er billigere.

 

Jeg hentet bil på Brussel lufthavn og leverte den på Marco Polo i Venezia.. Med unntak av et enveistillegg, så var det ikke noe problem. Tror ikke to flyplasser som er en times tid unna hverandre ender opp med tillegg i samme skala, gitt, så blir sikkert ikke så meget dyrere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Budapest - hvor du får med deg europas største spa.

Krakow - få også med deg Auschwitch

Split

Palma

Edinburg ... ta tog fra Glasgow

Utrecht - ta tog fra Amsterdam

Praha

Takk for tips! Det blir fly til Aberdeen, hvor vi skal være i to netter. Deretter tar vi turen til Glasgow for to nye netter. Siste dag tar vi tog tilbake til Aberdeen, og flyr til Bergen igjen.

 

Målet er å få se ihvertfall Inverness, Stirling og Edinburgh. Satser på å ta mye tog for å få sett mye.

Lenke til kommentar

 

Noen erfaringer med å hente leiebil på en flyplass og levere på en annen? Flyr til Linnate og drar fra Malpensa på neste Italia-tur. Har forsåvidt god nok tid til at jeg kan dra via den andre flyplassen hvis det er billigere.

 

Jeg hentet bil på Brussel lufthavn og leverte den på Marco Polo i Venezia.. Med unntak av et enveistillegg, så var det ikke noe problem. Tror ikke to flyplasser som er en times tid unna hverandre ender opp med tillegg i samme skala, gitt, så blir sikkert ikke så meget dyrere.

 

Ble 1500 hos Maggiore for en Fiat 500 i 12 dager. Syns det var helt ok. Slang på ekstra forsikring for sikkerhetsskyld siden det er min først leiebil og folk generelt bulker mye i det landet, så ble litt dyrere, men nesten ikke forskjell i pris kontra å levere samme sted som hentested. 

Endret av Barista Bob
Lenke til kommentar

 

 

Noen erfaringer med å hente leiebil på en flyplass og levere på en annen? Flyr til Linnate og drar fra Malpensa på neste Italia-tur. Har forsåvidt god nok tid til at jeg kan dra via den andre flyplassen hvis det er billigere.

 

Jeg hentet bil på Brussel lufthavn og leverte den på Marco Polo i Venezia.. Med unntak av et enveistillegg, så var det ikke noe problem. Tror ikke to flyplasser som er en times tid unna hverandre ender opp med tillegg i samme skala, gitt, så blir sikkert ikke så meget dyrere.

 

Ble 1500 hos Maggiore for en Fiat 500 i 12 dager. Syns det var helt ok. Slang på ekstra forsikring for sikkerhetsskyld siden det er min først leiebil og folk generelt bulker mye i det landet, så ble litt dyrere, men nesten ikke forskjell i pris kontra å levere samme sted som hentested. 

 

 

Det er en fin pris! :) 

Lenke til kommentar

 

Edinburg ... ta tog fra Glasgow

Takk for tips! Det blir fly til Aberdeen, hvor vi skal være i to netter. Deretter tar vi turen til Glasgow for to nye netter. Siste dag tar vi tog tilbake til Aberdeen, og flyr til Bergen igjen.

 

Målet er å få se ihvertfall Inverness, Stirling og Edinburgh. Satser på å ta mye tog for å få sett mye.

Det er langt mer å se og gjøre i Edinburg enn i Glasgow.

 

Falkirk wheel mellom Glasgow og Edinburg er noe veldig spesielt å se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er langt mer å se og gjøre i Edinburg enn i Glasgow.

 

Falkirk wheel mellom Glasgow og Edinburg er noe veldig spesielt å se.

 

Tanken var egentlig å bo i Edinburgh, men vi fant bare dyre hotell. Vi var så "uheldige" at vi traff med Edinburgh Military Tattoo. Da tenkte jeg at det var like greit å bo i Glasgow, og heller ta buss eller tog til Edinburgh for en dagstur.

Lenke til kommentar

 

 

Edinburg ... ta tog fra Glasgow

Takk for tips! Det blir fly til Aberdeen, hvor vi skal være i to netter. Deretter tar vi turen til Glasgow for to nye netter. Siste dag tar vi tog tilbake til Aberdeen, og flyr til Bergen igjen.

 

Målet er å få se ihvertfall Inverness, Stirling og Edinburgh. Satser på å ta mye tog for å få sett mye.

Det er langt mer å se og gjøre i Edinburg enn i Glasgow.

 

Falkirk wheel mellom Glasgow og Edinburg er noe veldig spesielt å se.

 

 

Er Glasgow verdt et besøk? Hvor mange dager?

Lenke til kommentar

 

Tror forholdet hadde blitt brått slutt om hun kjøpte en veske som kostet mer enn noen tusen.

 

Selv om hun brukte sine egne penger?

 

 

Åja, da det ville vært et tegn på helt forskjellige prioriteringer og mål i livet. For nitti tusen kan man reise og oppleve mye og hvis hun ville byttet det mot en veske med en kjent logo så hadde vi vært altfor forskjellige til at det kunne fungert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Tror forholdet hadde blitt brått slutt om hun kjøpte en veske som kostet mer enn noen tusen.

 

Selv om hun brukte sine egne penger?

 

 

Åja, da det ville vært et tegn på helt forskjellige prioriteringer og mål i livet. For nitti tusen kan man reise og oppleve mye og hvis hun ville byttet det mot en veske med en kjent logo så hadde vi vært altfor forskjellige til at det kunne fungert.

 

 

Hva om hun var søkkrik? Da er ikke 90k nødvendigvis all verdens. 

 

Og vi må heller ikke glemme at mange bruker veldig store pengesummer på tull, bare at de sprer det utover hele året. Snuser man en boks om dagen så kommer man opp i ca 50 000 kr i året, før skatt. Da vil jeg faktisk heller påstå at en veske til 90k er bedre. Den får man jo også solgt, om man senere angrer. 

Lenke til kommentar

Hvis 90k var lite penger for oss så ville jeg selvsagt ikke brydd meg, men 90k er mye penger selv om man tjener godt over gjennomsnittet så det er veldig få mennesker som kunne brukt 90k uten at de måtte nedpriotiere noe annet.

 

Helt enig angående snus. En veske tar man i det minste ikke skade av, pluss at om hun gjorde noe så lite smakfullt som å snuse så ville det vært et problem i seg selv. Men nå snakker vi om å velge mellom to like unødvendige onder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...