Gå til innhold

Hva kan vi gjøre bedre?


Anbefalte innlegg

Kan vel bare repetere de forslagene jeg har kommet med internt her, for å se om det er noen kommentarer;

 

Utvide. Ja, dette har jo altid vært et hardware forum, men nå har det navnet diskusjon.no. Spesielt benyttet anledningen som kommer med kulturo.no til å utvide. Kan godt være forumet er "mettet" når det kommer til antall databrukere, så da er det kanskje på tide å trekke til seg f.eks. kulturinteresserte mennesker, ikke kun mennesker som er interessert både i data og kultur ;) . Det er kanskje på tide å ta steget videre, selv om det kan bli litt for nostalgisk for enkelte av oss. Man må tenke litt "outside of the box".

Mer fokus på kvalitetstråder. Skribenter kan f.eks. lage informative tråder med et godt førsteinnlegg.

Post en lignende tråd som dette under "tilbakemeldinger om forumet". Mange glupe hoder der ute som sikkert har forslag.

Konstant fokus på service. Brukerene må føle at moderatorene er der for brukerene.

Polls! (Ja, er velkjent at jeg er svak for slikt)

Man må ha noe spennendes. Noe som gjør at folk har lyst til å gå inn på forumet og sjekke ut noe. Det må også være lett tilgjengelig og oversiktlig informasjon om dagsaktuelle saker. Ønsker man å diskutere en film, en politisk sak, en ny pc, innredning i huset, kjærlighet, biler, mobil eller bare ønsker å småpreike - vel så skal diskusjon.no være stedet. En fin visjon det. Men er vel kanskje ikke ønskelig å utvide så mye mer utover dagens rammer? Jaja, uansett, bare mine tanker.

 

 

Skille ut noe av det som er under "off topic" og lage en ny kategori.

 

Eksempel:

 

"Samfunnet "(i mangel på bedre ord)

---Politikk

---Religion

---Ideologier

---Teknologi og Vitenskap

---Sport/idrett

---Jobb og Utdanning

---Skole

---Stillingsannonser

---Økonomi

 

Under Off Topic kan man opprette ny underkategori med navnet "kjærlighetsredet" eller lignende, slikt trekker nok til seg jenter ;)

 

Samt en underkategori hvor man kan diskutere husdyr, en ny underkategori a la "Sex og samliv", en underkategori for reisemål.

 

Skal man virkelig dra inn kvinner, lag en egen "shopping" kategori under "off topic" ;)

 

Under film, musikk og bøker kunne man hatt et eget underforum for "egne anmeldelser". Hver film, bok eller cd får sin egen dedikerte tråd hvor man legger inn sin egen anmeldelse (og ingenting annet), samt at man kan gi sin egen karakter (terningkast eller poeng (1-10)). Som en poll som viser gjennomsnitt (a la IMDB).

 

For ordens skyld kunne man kanskje gjort noe med forsiden https://www.diskusjon.no/.

 

Om man for første gang "snubler" innom siden, ville det nok vært fint med en liten velkomsthilsen med kort informasjon om de forskjellige kategoriene. En "hilsen" som kanskje kan friste noen til å opprette bruker.

 

Tror nok det er endel mennesker som prøver ut www.diskusjon.no i adressefeltet bare for å se hvor de ender opp. Man bør prøve å fange opp noen av de menneskene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Forresten burde det være mulig å fjerne sin egen blogg, jeg husker jeg oppretta den en gang men man kan jo ikke fjerne den etterpå.

5670949[/snapback]

Dette kan du da gjøre ved å gjøre blog-inlegget ditt i drafted så ser ikke andre det.

5674520[/snapback]

 

Selve bloggen mener jeg, ikke innleggene. Første gang det nye forumet kom måtte du opprette bloggen din for at den skulle kunne brukes. Burde gått an å slette den igjen også ;)

Lenke til kommentar
Mulighet for sletting av egne innlegg hadde vært kjekt =)

5676817[/snapback]

 

Heh, jeg tror det har vært noen uheldig episoder med akkurat det før, så jeg vet ikke om du får igjennom det :)

 

AtW

5677222[/snapback]

Ånei, jeg kjenner ikke til noen uheldige episoder jeg..
Lenke til kommentar
Mulighet for sletting av egne innlegg hadde vært kjekt =)

5676817[/snapback]

 

Heh, jeg tror det har vært noen uheldig episoder med akkurat det før, så jeg vet ikke om du får igjennom det :)

 

AtW

5677222[/snapback]

Ånei, jeg kjenner ikke til noen uheldige episoder jeg..

5677228[/snapback]

 

Såvidt jeg vet har det vel skjedd at brukere plutselig har begynt å slette alle innleggene sin, noe som neppe er ønskelig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Problemet er at brukere som har hatt muligheten til å slette egne innlegg, noe som var mulig før hvis jeg har forstått rett. Var at folk som fant ut at de skulle dra fra forumet slettet alle innleggene sine å dette skapte mye kaos, som tomme tråder å innlegg som ikke hadde mening lenger og slikt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hadde det vært mulig å få lesetilgang på den forumskategorien hvor slettede poster går? Da mener jeg ikke å lese forumet, men innlegg. Er veldig irriterende å få opp slettede poster i "Mine Innlegg" uten å kunne lese hva du skrev og derfor ikke kunne vite hva du gjor feil. Lesetilgang på søppelbøtten hadde vært greit fordi du kan da finne ut hva du gjor feil og prøve å unngå å gjøre det igjen. Eks: Jeg har en slettet post i "Mest sexy nick på forumet", jeg aner ikke hva jeg svarte og aner derfor ikke hva jeg gjor galt.

Lenke til kommentar
Et forslag jeg tror er ganske enkelt å gjennomføre: Forstørre følgende ikon: user posted image

5658600[/snapback]

Hva slags ikon er det? Kjenner det ikke igjen og av en eller annen grunn så finner jeg det ikke nå.

 

Nå vet jeg ikke om det er tatt opp før(har ikke lest hele tråden), men jeg vil gjerne at man automatisk kommer til avansert søk når man først skal søke etter noe. Er litt irriterende å klikke på flere innstillinger hver gang jeg skal søke etter noe. Det er i grunn bare en liten filleting, men hadde gjort hverdagen min litt enklere :)

Lenke til kommentar
Et forslag jeg tror er ganske enkelt å gjennomføre: Forstørre følgende ikon: user posted image

5658600[/snapback]

Hva slags ikon er det? Kjenner det ikke igjen og av en eller annen grunn så finner jeg det ikke nå.

5682102[/snapback]

Det er ikonet man klikker på for å komme til siste uleste innlegg i tråden.

post-3851-1141205592_thumb.png

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Et forslag jeg tror er ganske enkelt å gjennomføre: Forstørre følgende ikon: user posted image

5658600[/snapback]

Hva slags ikon er det? Kjenner det ikke igjen og av en eller annen grunn så finner jeg det ikke nå.

5682102[/snapback]

Det er ikonet man klikker på for å komme til siste uleste innlegg i tråden.

5682463[/snapback]

 

Gjør denne større, det hadde vært en fordel!

Lenke til kommentar
Et forslag jeg tror er ganske enkelt å gjennomføre: Forstørre følgende ikon: user posted image

5658600[/snapback]

Hva slags ikon er det? Kjenner det ikke igjen og av en eller annen grunn så finner jeg det ikke nå.

5682102[/snapback]

Det er ikonet man klikker på for å komme til siste uleste innlegg i tråden.

5682463[/snapback]

 

Gjør denne større, det hadde vært en fordel!

5684276[/snapback]

Japp! Visste ikke at den hadde en funksjon en gang jeg :!:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...