Gå til innhold

Hva kan vi gjøre bedre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette med overklokking.no's integrering her i forumet kan jeg forstå at folk reagerer på, men det er da bedre at overklokking og hardware sammensmeltes, da dette skaper mindre rot og feilpostingen minsker betraktelig.

 

Har jeg ikke noe tro på,de som ikke visste forskjell på klokka og uklokka ting tidligere blir vel neppe klokere av dette og kommer til å fortsette å poste der det passer, det som er problemet nå er at forumet er blitt betydelig mere tungvindt og uoversiktelig, noe som heller kan føre til flere feilposter .

5655783[/snapback]

¨

Etter hva jeg kan lese utifra blacktower sine innelgg så har vist feilpostingen blitt mye mindre. Men ja, jeg ser problemstillingen din. Alle de underkategoriene på hardware forumet vil nok skape problemer for en del folk da det ikke er lett å finne frem, men samtidig er det en fin løsning på et problem der vi har for mange forum igjen..

Lenke til kommentar
Jeg deltar i kanskje 100 tråder for hver tråd jeg starter selv så det er vanskelig å få oversikt over tråder jeg har startet selv på knappen "Mine innlegg". Så jeg savner følgende knapp:

 

post-3851-1140697951_thumb.png

 

Ellers så nikker jeg gjenkjennende til de mange gode forslagene som kommer opp her.  :thumbup:

5652528[/snapback]

 

Enig i at denne funksjonen burde være lettere tilgjenngelig. Nå må man jo klikke på brukernavnet sitt(eller et annet forumemedlem) og velge "Finn brukerens emner". Virker forsåvidt greit det også, men hadde vært enda bedre å ha lenken i venstremenyen på forumet til enhver tid.

Lenke til kommentar

ok.. nå har ikke jeg lest alle innlegg i denne tråden, men jeg tviler litt på at mitt forslag er nevnt.. skjønt man vet alldrig.

 

Det som hadde vært kult og ikke minst nyttig, var om man kunne få en tillsvarende funksjon som på dette forumet:

National Instruments, dog, man må være innlogget for å se hva jeg prater om under her:

 

De har nemlig en "rating" funskjon, som går fra 0 til 5 stjerner. Alle registrerte medlemmer som leser svar fra andre, kan gi ratings på svarene, DERSOM DE ØNSKER å gjøre dette. En hver medlems rating vil vises under dennes navn i poster etc. (altså der som man kan ha avatar etc.)

 

Hos NI så kommer en "tråd rating" opp også i emne listen.

 

Dette har flere fine fordeler:

[*]Man vil etterhvert få en feeling på hvor seriøst man kan ta svar fra ulike personer. f.eks. har jeg etter hvert bygd meg opp ganske stor respekt for poster og svar fra enkelte medlemmer her, men som ny så er det ikke alltid like lett å skille klinten fra hveten.

[*]Man får en bedre tilbakemelding på hvor bra man har klart å ordlegge seg/bidra til en tråd.

[*]Man kan (via tråd-rating som vises når man blar i listene over ulike tråder) få en følelse av hvor bra svarene i den aktuelle tråden har blitt mottatt, slik kan man kjappere finne fram til en bra tråd. Så om man søker på et problem man har, og får opp 100 treff, så kan man via stjernene få en pekepinne på hvor man bør begynne å lese.

[*]Det gir noe mer vettigt å hige etter enn "antall poster" som visse virker å samle på. ;) Nå blir man plutseligt belønnet for kvalitet og ikke bare kvantitet.

 

Er ikke sikker på om jeg her klarer å formidle vilken enorm fordel et slikt system faktisk er..

Som aktiv bruker av forumet til National Instruments, så vil jeg bare si at deres rating system er eksremt nyttig både når man leter svar og når man får svar.

 

My two cents. (Litt dumt at man må være medlem i NI forumet for å se hva jeg mener i praksis, men det koster ikke mange minuttene å registrere seg dersom man ønsker det.)

:thumbup:

Lenke til kommentar
snip

5656621[/snapback]

 

Dette har jeg og tenkt på , og synes det hadde vert en super funksjon.

 

jeg vil gjerne ha flere muligheter til å velge utseende på forumet.

jeg vil veldig gjerne ha et veldig mørkt utseende, som er mildere for øynene, alle de som er nå, er lyse.

5654536[/snapback]

 

Ja, flere muligheter hadde vært greit. Jeg hater å lese på lys bakgrunn når jeg sitter her i mørket på kveldene. Kunne gjerne vært noe ala Hardware.no - Dynamisk, bare med mørkere farger :)

5654559[/snapback]

Så absolutt et savn her også, men viktig at det ikke blir for mørkt også, men jeg plages en del med at ting er for lyst, blir fryktelig slitsomt å henge lenge her, uten å ha lys på i rommet, eller skru ned brightness, noe som ødlegger bildene som blir postet.

 

Selvsagt, ser hva du tenker på, men ved tanke på den enkelte førstegangsbrukeren som ramler innom her på forum så lager de oftest enkle søkestrofer å hvis du er så "avanserte" så har vi jo en avanserte versjonen de kan velge, men selvsagt kunne det ligget til en mulighet for å lage en mellomting..

5655698[/snapback]

Nå vet jeg ingenting om programmering nesten, men om det ikke er vanskelig å implementere, så hadde det vert genialt om man kunne få definere selv i my controls om man ville åpne avansert søk eller standard. Jeg brukler alltid avansert og synes det er plagsomt å måtte trykke ekstra for det. Man burde også åpne for søkeord på mindre enn 3 tegn, det burde vel heller vert sånn at det totale søket måtte inneholde 3 tegn?

 

Ellers så synes jeg at man kunne gjort forumet mer kompakt, dvs. bruke mindre pixler på tomme rom, og heller øke kontrasten mellom innlegg noe.

 

Man burde også få på plass en mulighet for å legge en tråd i mine innlegg uten å poste i den(de forsøka jeg har gjort på dette har iallefall hatt en dårlig slutt, der man nermest blir spammet med mail hvis man abbonerer på tråden.) Man burde også kunne fjerne tråder fra mine innlegg...

Lenke til kommentar

Jeg støtter sterkt Dargar sitt forslag om rating både på poster, tråder og brukere. I stedet for en lang liste med personer som skriver "jepp, det BRUKER skriver fungerer" "(quote=BRUKER) ^ :D" og annen spam som egentlig bare er repetisjon av det som allerede er blitt sagt vil de gi den posten en god stemme slik at enighet blir vist uten spam.

-------

Jeg syntes det hadde vært bra å kunne selv definere hvilke kategorier "Siste 24 timer" (eller en tilsvarende funksjon) skal ta utgangspunkt i. Slik den er i dag har du bare et veldig grovt utvalg, som gjør at tråder fra mange underkategorier jeg ikke har noen interesse i blir tatt med. Slik det har vært for meg de siste ~2 årene er at det er 2-3 kategorier i 3-4 hovedkategorier hvor jeg finner poster jeg har lyst til å lese. Det jeg da må gjøre er enten ta turen innom hver av de kategoriene og bevege meg en viss tid bakover før jeg går videre til neste kategori eller å trykker "Siste 24 timer" for så å se på "Kategori" feltet og overse alt som ikke kommer fra de temaene jeg bryr meg om.

 

Så altså, en "Siste innlegg" funksjon over valgfrie underkategorier.

---------

Søkefunksjonen!

Trenger jeg å si mer? I det minste står nå hvertfall datofeltet på "Alle datoer" som default i denne versjonen.

Slik en nevnte lengre opp bør begrensingen gå på totalt mer enn tre tegn og ikke tre tegn pr søkeord.

---------

Det hadde også vært veldig greit å kunne fjerne tråder fra "Mine innlegg". Dersom jeg svarer i en lang telletråd angrer jeg i måneder fordi de står alltid øverst.

 

LOST sesong 2 - USA - Les 1. post *NO WAREZ*

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

Annonsering: Trafikalsk klagemur

Annonsering: SnowDOG's Picture Humor thread (obious modem warning)

Annonsering: Savner du et produkt i prisguiden? Post det her

 

er eksemper som står på toppen av min liste for tiden som jeg håper snart skal dø.

----------

Det siste jeg ønsker er et skin mer optimalisert for mobile devices, eller hvertfall et "handheld" css stilark som gjør ting litt bedre på små skjermer.

En oppussing av "Lo-Fi" versjonen er et annet alternativ.

Lenke til kommentar
Er en liten ting jeg kunne ønsket meg, og det er en liten "opprydding"/sortering i forumskategoriene. Etter hva jeg husker fra adminpanelet til IPB kan du sortere hvor kategorier/underkategorier skal ligge, så om de mest populære hadde ligget øverst hadde blitt kos.

 

Nå ser det slik ut:

- Pogramvare (størst)

- Linux/Unix (3.)

- Codecs (relavtivt liten)

- Windows (2.)

 

Det hadde vært greit om dere hadde orket å sortere litt, slik at de mest populære havner øverst, de mindre populære kan egentlig bare ligge slik de ligger. Hadde også vært greit om eventuelle redirect-linker havnet nederst, blir liksom litt mer orden da.

 

Det samme gjelder vel alle kategorier, I programmering ligger html/css først, og så burde PHP følgt etter.

 

Bare et forslag :)

5649872[/snapback]

Absolutt, et godt forslag. Syns kategoriene skal få en mer "logisk" inndeling. For min del trenger ikke den mest populære å ligge øverst, men den skal hvertfall ikke ligge nederst. Men som sagt ønsker jeg en mer logisk inndeling. Og dette med redirect -forum er jeg helt enig i; alle redirecter vil jeg ha nederst! For eksempel vil jeg ha den Film/TV redirecten i OffTopic flyttet ned til de to andre snarveiene.

 

Etter siste omorganisering og sammensmelting av diverse forum så synes i allefall jeg at det har blitt litt vel mye kaos her. Videreførte klikk her og der, alt for mange underkategorier i hardware-forumet, m.m.

 

- Øverst på ønskelisten akkurat nå er en egen brukerdefinert forumliste hvor jeg kan velge hvilke forum jeg ønsker å følge med i (favorittliste over kategorier) og den bør være lett tilgjengelig.

Bruker Diskusjon.no-skin'et og kunne tenkt meg at denne egendefinerte lista kunne velges vist over forumkategoriene på venstre side, gjerne med mulighet for å "lukke/minimere" selve forumkategoriene.

 

user posted image

5651118[/snapback]

Jeg må si jeg er helt uenig i at underkategorier er rotete, jeg syns det er genialt, og jeg er sikker på at det heller fører til mindre forvirring, man kan enkelt komme til de underforumene man ønsker uten et klikk for mye også, som enkelte klager på. (skjønner ikke at det er for mye å forlange at man ikke kan klikke 1 gang mer enn normalt for å komme et sted.

 

Derimot er jeg frykterlig for ideen din, jeg vil absolutt ha en "mine kategorier" -knapp, dog vil jeg ha "Mine kategorier" som en link under "mine innlegg" eller noe slikt, og når man klikker seg inn der, ser man sine favorittkategorier, oppsatt på samme måte som en vanlig kategorioversikt.

Jeg deltar i kanskje 100 tråder for hver tråd jeg starter selv så det er vanskelig å få oversikt over tråder jeg har startet selv på knappen "Mine innlegg". Så jeg savner følgende knapp:

mine_tr_der.PNG

5652528[/snapback]

Du er klar over at du har en "mine emner" knapp i profil? Vil nok tippe det da... Jeg er enig i at det kan være en fordel å gjøre den lettere tilgjengelig.

 

 

Problemet er sikkert bindestreken, sidan du finn trådar med "Half" og "Life" i staden for "Half-Life".

5652903[/snapback]

Bindestreken burde ikke påvirke søket om det er puttet i parenteser.

 

Mine ønsker:

 

Mer statistikk

Det er lite med statistikk på forumet, for eksempel kunne jeg ønske en mulighet for å se antall brukere pålogget den siste måneden. Jeg vil også se noe slikt som: "19000 brukere av totalt 83000 brukere har vært pålogget det siste halvåret." nede ved forumstatisstikken. Slik at man faktisk ser hvor mange brukere som bruker forumet...

 

Mulighet for å filtrere/søke etter bosted

Les her

 

Forumkategorioppramsning

Les mer her

Ueland sa de syntes dagens system var greit nok, men jeg holder fast ved mitt, og håper flere støtter opp om forslaget.

 

Flere avstemninger Med de mener jeg at det kunne være fint at man for eksempel fikk avstemninger til å spille en større rolle i avgjørelser. Men om f.eks avstemningen er 48% og 52% skal den ikke telle syns jeg, og man må prøve å komme frem til en løsning som kan føre til større enighet mellom bruker og forumstyret. For deretter å starte en ny avstemning. For dere klager jo stadig vekk over at det er unødvendig med enig -poster, men hvordan skal man da få vist at det er en høy oppslutning rundt forslaget?

For eksempel kunne denne tråden hatt en avstemning, med dette spørsmålet og ja nei som alternativ:

Støtter du dette forslaget?

Ja

Nei

 

Kommer med fler forslag en gang senere i dag

 

TSP :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

1. Mindre skrift / støtte for lengre setninger slik at man skjønner hva siste fra forum på forsiden virkelig handler om.

 

"Argh! Klarer ikke" og ""Smell" fra" gir ikke akkurat mening.

 

2. Bedre søkefunksjon. Slik det er nå er jeg bedre tjent med å bruke google til å søke i Hardware.no forumet.

Lenke til kommentar
Hva med å OPPGRADERE forumet til siste versjon?

 

Det er vel noe av det som irriterer meg mest med dette forumet - jeg er vant til å bruke nyere versjoner av invision med tilhørende ekstra-funksjonalitet.

5657132[/snapback]

Først og fremst, det er ikke bare bare å oppgradere et forum av denne størrelsen. For det andre, vi oppgraderer ikke forumet uten at vi faktisk får noe igjen for det. Ytelse er og blir vår første prioritet, det er ikke aktuelt for oss å oppgradere til en nyere versjon hvis dette betyr dårligere ytelse. Vi har testet siste versjon av IPB, og resultatene viser tydelig at den nyeste versjonen er betraktelig tregere enn den som vi bruker nå. Jeg lurer på hva som er årsaken til det.. :)

 

1. Mindre skrift / støtte for lengre setninger slik at man skjønner hva siste fra forum på forsiden virkelig handler om.

Du kan alltids prøve å holde musepekeren over lenken ett sekund eller to. ;)

Lenke til kommentar
Selvsagt, ser hva du tenker på, men ved tanke på den enkelte førstegangsbrukeren som ramler innom her på forum så lager de oftest enkle søkestrofer å hvis du er så "avanserte" så har vi jo en avanserte versjonen de kan velge, men selvsagt kunne det ligget til en mulighet for å lage en mellomting..

5655698[/snapback]

Greit, men ein knapp i kontrollpanelet der du kan velge Avansert eller Enkelt hadde være supert.

Lenke til kommentar
Et forslag jeg tror er ganske enkelt å gjennomføre: Forstørre følgende ikon: user posted image

 

Det gjør det en smule enklere å treffe disse med musa.

Enig. De er irriterende små.
Har laget tre nye til fritt bruk av HW.no:

 

10x10 pixler:

 

12x12 pixler:

 

14x14 pixler:

Endret av Pingla
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...