Gå til innhold

Hva kan vi gjøre bedre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1: Alle tråder jeg jeg skriver en post i blir automatisk lagt til Favoritter. Nå er Favoritter == Mine Innlegg, MEN du kan fjerne tråder som du vil. La så Mine Innlegg og Favoritter bytte plass i menyen

 

2: Forumkategorier-menyen til venstre: Når du går inn i en hovedkategori så skal underkategoriene vises der, under hovedkategorien. Noe ala slik Overklokkings-skinnet var.

Lenke til kommentar
Liker ikke det nye systemet med underkategorier. Gi meg det gamle forumet tilbake! :p

5652364[/snapback]

 

Enig,forumet blir mer og mer rasert og tilsvarende utrivelig å ferdes i, men dette er vel prisen en ser etter at kapitalen overtok.

Får bare håpe at noen grunnlegger et nytt forum,drevet av idealister slik det engang var på Hardware, er rimelig sikker på at mange står klare med "kofferten" for å flytte over om noe slikt skulle komme . :ermm:

Lenke til kommentar
Vet ikke om det er blitt nevnt, men det hadde vært veldig fint om når man klikket på søk, så kom det automatisk opp avansert søk, slik at man slipper å gå innom den enkle utgaven først.. eller kanskje det bare er meg som har sære søkebehov hele tiden? :roll:

5653269[/snapback]

 

Enkelt søk er ihvertfall en totalt uaktuell variant for meg.

 

AtW

Lenke til kommentar
I tillegg liker jeg bit-techs organisering av prosjekt-loggene, hvor det er separate kategorier for posting av bilder av mod(d)ereringen, og tilbakemeldingene.

Dette har akkurat blitt gjennomført. :)

 

 

Enig,forumet blir mer og mer rasert og tilsvarende utrivelig å ferdes i, men dette er vel prisen en ser etter at kapitalen overtok.

Får bare håpe at noen grunnlegger et nytt forum,drevet av idealister slik det engang var på Hardware, er rimelig sikker på at mange står klare med "kofferten" for å flytte over om noe slikt skulle komme .

Har du noen konkrete forslag til hvordan denne biten av forumet kan organiseres bedre så setter vi pris på det. Når jeg sto på for å integrere de to forumene var det fordi jeg mente at resultatet ble langt bedre. Det var ihvertfall ikke fordi jeg ønsket å plage noen. :)

 

I mine øyne gikk integreringen over all forventning. Vi er kvitt problemet med grupper som ikke hadde noen sammenheng med overklokking og måtte linkes til fra hardware. Vi ser ut til å være kvitt feilposting i en rekke kategorier fordi det ikke var noen måte å vite at en mer spesifikk gruppe fantes under overklokking. Med det nye systemet vil alle som klikker seg inn på prosessorer for å poste overklokkingsspørsmål øyeblikkelig se at det finnes en mer spesifikk kategori.

 

Jeg kan forstå at endringen føles som en inngripen i "samfunnsfølelsen" på forumet, men regner med at dette er noe som fort vil stabilisere seg igjen etter hvert som tiden går.

 

Vil også gjøre oppmerksom på at vi spurte etter innspill før endringene ble gjennomført, minst ett av forslagene ble tatt med i den nåværende organinseringen.

 

Etter siste omorganisering og sammensmelting av diverse forum så synes i allefall jeg at det har blitt litt vel mye kaos her. Videreførte klikk her og der, alt for mange underkategorier i hardware-forumet, m.m.

Det er akkurat like mange kategorier i hardware nå som det var tidligere. Det er fortsatt beklagelig mange, forslag til mulige reduseringer mottas med takk. Når det gjelder videreførte klikk ble alle linkekategoriene under hardware fjenet, så her er jeg ikke helt sikker på hva du mener?

 

Til informasjon står jeg for tiden ikke på nettverkets lønningsliste.

Lenke til kommentar
I mine øyne gikk integreringen over all forventning. Vi er kvitt problemet med grupper som ikke hadde noen sammenheng med overklokking og måtte linkes til fra hardware. Vi ser ut til å være kvitt feilposting i en rekke kategorier fordi det ikke var noen måte å vite at en mer spesifikk gruppe fantes under overklokking. Med det nye systemet vil alle som klikker seg inn på prosessorer for å poste overklokkingsspørsmål øyeblikkelig se at det finnes en mer spesifikk kategori.

 

5653306[/snapback]

 

Dere kunne jo lagt linkene andre veien, slik at når du klikket inn på Prosessorer så var det en link til Overklokking av Prosessorer. :ermm:

Så kunne det vært en egen kategori med Overklokking slik det var før.

 

Jeg synes ivertfall det er langt ifra oversiktlig at det ligger så mye rart under f.eks brukerbidrag som det gjør nå :roll:

Lenke til kommentar
Har du noen konkrete forslag til hvordan denne biten av forumet kan organiseres bedre så setter vi pris på det. Når jeg sto på for å integrere de to forumene var det fordi jeg mente at resultatet ble langt bedre. Det var ihvertfall ikke fordi jeg ønsket å plage noen.    I mine øyne gikk integreringen over all forventning. Vi er kvitt problemet med grupper som ikke hadde noen sammenheng med overklokking og måtte linkes til fra hardware.

 

Opprett Overklokking.no igjen og la alt som hadde med overklokking,vannkjøling og worklogger forbli der som før,så slipper en å rote rundt i en masse uoversiktlige underkategorier for å finne frem.

Slik det var før så åpnet man siden for overklokking og fikk da med en gang full oversikt over om det hadde skjedd noe nytt, nå må en bla seg innom en masse underkategorier for å sjekke dette.

grupper som ikke har noen sammenheng med dette kan/kunne enkelt flyttes uten å rasere alt.

At worklogger og chasemod ligger på overklokking er vel temmelig naturlig,da dette er to intresser som går hånd i hånd . :hmm:

Lenke til kommentar
Har du noen konkrete forslag til hvordan denne biten av forumet kan organiseres bedre så setter vi pris på det. Når jeg sto på for å integrere de to forumene var det fordi jeg mente at resultatet ble langt bedre. Det var ihvertfall ikke fordi jeg ønsket å plage noen.    I mine øyne gikk integreringen over all forventning. Vi er kvitt problemet med grupper som ikke hadde noen sammenheng med overklokking og måtte linkes til fra hardware.

 

Opprett Overklokking.no igjen og la alt som hadde med overklokking,vannkjøling og worklogger forbli der som før,så slipper en å rote rundt i en masse uoversiktlige underkategorier for å finne frem.

Slik det var før så åpnet man siden for overklokking og fikk da med en gang full oversikt over om det hadde skjedd noe nytt, nå må en bla seg innom en masse underkategorier for å sjekke dette.

grupper som ikke har noen sammenheng med dette kan/kunne enkelt flyttes uten å rasere alt.

At worklogger og chasemod ligger på overklokking er vel temmelig naturlig,da dette er to intresser som går hånd i hånd . :hmm:

5653437[/snapback]

 

Er enig her. Alt som har med overklokking og gjøre bør være under et og samme kategori! Fint med demokrati her i forumet, hehe :)

Lenke til kommentar
Jeg deltar i kanskje 100 tråder for hver tråd jeg starter selv så det er vanskelig å få oversikt over tråder jeg har startet selv på knappen "Mine innlegg". Så jeg savner følgende knapp:

 

post-3851-1140697951_thumb.png

 

Ellers så nikker jeg gjenkjennende til de mange gode forslagene som kommer opp her.  :thumbup:

5652528[/snapback]

 

Jeg er også med på denne :)

 

Noen ganger deltar jeg mye (ikke alltid) og da er det fint med ''Mine Tråder''.

Bær da vel gå ann å fikse det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Et forslag jeg neppe får igjennom:

Automatisk ordretting og ordsammensetning av feildelte ord

 

Husk å ikke bruke MS-ordbøker. :D

5653527[/snapback]

 

Det der blir veldig avansert, siden du må ha en database over ALLE sammensatte ord og eventuelle måter å dele dem opp på :p

 

Forresten hadde en løsning som denne vært bedre, mine innlegg blir dyttet så unødvendig mye ned av visningsalternativer.

 

Lenke til kommentar
I mine øyne gikk integreringen over all forventning. Vi er kvitt problemet med grupper som ikke hadde noen sammenheng med overklokking og måtte linkes til fra hardware. Vi ser ut til å være kvitt feilposting i en rekke kategorier fordi det ikke var noen måte å vite at en mer spesifikk gruppe fantes under overklokking. Med det nye systemet vil alle som klikker seg inn på prosessorer for å poste overklokkingsspørsmål øyeblikkelig se at det finnes en mer spesifikk kategori.

5653306[/snapback]

Dere kunne jo lagt linkene andre veien, slik at når du klikket inn på Prosessorer så var det en link til Overklokking av Prosessorer. :ermm: Så kunne det vært en egen kategori med Overklokking slik det var før.

 

Jeg synes ivertfall det er langt ifra oversiktlig at det ligger så mye rart under f.eks brukerbidrag som det gjør nå :roll:

5653403[/snapback]

 

Tenker du på noe slikt? (Alt. A):

Hardware

|---> Overklokking

| |---> Overklokking av prosessorer

| |---> Overklokking av grafikkort

| |---> Overklokking generelt

|

|---> CPU

| |---> Vidreføring til Overklokking av prosessorer

|

|---> Skjermkort og TV-kort

| |---> Vidreføring til Overklokking av skjermkort

|

...

 

Eller noe slikt? (Alt.B):

Hardware

|---> Overklokking

| |---> Vidreføring til Overklokking av prosessorer

| |---> Vidreføring til Overklokking av grafikkort

| |---> Vidreføring til Overklokking generelt

|

|---> CPU

| |---> Overklokking av prosessorer

|

|---> Skjermkort og TV-kort

| |---> Overklokking av skjermkort

|

...

 

Eller noe slikt? (Alt.C):

Hardware

|---> CPU

| |---> Vidreføring til Overklokking av prosessorer

|

|---> Skjermkort og TV-kort

| |---> Vidreføring til Overklokking av skjermkort

|

...

Overklokking

| |---> Overklokking av prosessorer

| |---> Overklokking av grafikkort

| |---> Overklokking generelt

 

Personlig liker jeg ikke noen av disse alternativene siden det blir mye vidreføring og etter min mening uoversiktlig. Jeg er egentlig mest fan av følgende løsning (Alt. D):

Hardware

|---> CPU

| |---> Overklokking av prosessorer

|

|---> Skjermkort og TV-kort

| |---> Overklokking av skjermkort

|

...

Altså ingen vidreføringer til underkateogoriene om overklokking. Med denne metoder rasjonaliserer vi bort en hovedkateogori (En mindre på lista blandt, Bil og motor, Digital foto og video, Hardware osv), og unngår å føye til ennå en kateogori blandt de (for) mange kateogoriene innen Hardware.

 

Men dere må gjerne argumentere mot, her er det flertallet av brukerene som bør ha det sterkeste ordet ;)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Et forslag jeg neppe får igjennom: Automatisk ordretting og ordsammensetning av feildelte ord

 

Husk å ikke bruke MS-ordbøker. :D

5653527[/snapback]

Det der blir veldig avansert, siden du må ha en database over ALLE sammensatte ord og eventuelle måter å dele dem opp på :p

5653561[/snapback]

Også er det umulig å vite om man faktisk mener "Rød hårete jente" eller Rødhårete jente".

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Dere må fikse den elendige søkefunksjonen.  Den er helt ubrukelig. Finger ting som overhodet ikke har med saken å gjøre. "hvasomhelt" funker f.eks ikke.

 

Hvis man f.eks søker på "half-life 2 anmeldelse", kan man komme til hvilken som helst tråd som inneholder half,life, 2 og anmeldelse.

Det er også sugent at man ikke kan søke på korte ord.

5652893[/snapback]

 

Du må bruke +. I "Avansert bruk" står det følgande:

eple banan Finn poster som inneholder minst et av disse ordene

+eple +juice Finn poster med begge ord

+eple -juice Finn poster med 'eple' men ikke 'juice'

eple* Finn poster med 'eple' og/eller 'eplesaus'

"noen ord" Finn innlegg med 'noen ord som er fine', 'noen ord' men ikke 'noen stygge ord'

Tungvindt? Ja, men er vel ikkje stort å gjere med det.

 

Problemet er sikkert bindestreken, sidan du finn trådar med "Half" og "Life" i staden for "Half-Life".

5652903[/snapback]

Dette burde da kunne "hackes". Spesiellt at man ikke kan søke på korte ord. Koden er jo lett å forandre på.

 

Dessuten burde dere ta bort 14-tegns begrensingen. Er irriterende å måtte skrive "Ingen som vet??" istedenfor "bump"

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...