Gå til innhold

Hva kan vi gjøre bedre?


Anbefalte innlegg

Forumstyret evaluerer for øyeblikket forumets fremgang, og ønsker å få gode tips fra brukerne om hvordan forumet skal utvikles fremover. Vi tar imot alle typer ideer, fra strukturering av forumene til moderering. Finnes det noen kategorier vi mangler? Bør vi sette mer redaksjonell fokus på enkelte forumtråder? Alle tanker du måtte ha rundt emnet er interessant.

 

Forumstyret kommer til å notere seg de gode idéene, og ta de med videre i diskusjonen.

 

Hvis du ikke har en brukerkonto her har du og muligheten til å komme med tilbakemeldinger til oss per e-post [ [email protected] ]. :)

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Er en liten ting jeg kunne ønsket meg, og det er en liten "opprydding"/sortering i forumskategoriene. Etter hva jeg husker fra adminpanelet til IPB kan du sortere hvor kategorier/underkategorier skal ligge, så om de mest populære hadde ligget øverst hadde blitt kos.

 

Nå ser det slik ut:

- Pogramvare (størst)

- Linux/Unix (3.)

- Codecs (relavtivt liten)

- Windows (2.)

 

Det hadde vært greit om dere hadde orket å sortere litt, slik at de mest populære havner øverst, de mindre populære kan egentlig bare ligge slik de ligger. Hadde også vært greit om eventuelle redirect-linker havnet nederst, blir liksom litt mer orden da.

 

Det samme gjelder vel alle kategorier, I programmering ligger html/css først, og så burde PHP følgt etter.

 

Bare et forslag :)

Lenke til kommentar

Etter siste omorganisering og sammensmelting av diverse forum så synes i allefall jeg at det har blitt litt vel mye kaos her. Videreførte klikk her og der, alt for mange underkategorier i hardware-forumet, m.m.

 

- Øverst på ønskelisten akkurat nå er en egen brukerdefinert forumliste hvor jeg kan velge hvilke forum jeg ønsker å følge med i (favorittliste over kategorier) og den bør være lett tilgjengelig.

Bruker Diskusjon.no-skin'et og kunne tenkt meg at denne egendefinerte lista kunne velges vist over forumkategoriene på venstre side, gjerne med mulighet for å "lukke/minimere" selve forumkategoriene.

 

user posted image

Endret av Pingla
Lenke til kommentar

Tvilar på det er gjennomførbart, men eg er ikkje heilt nøgd med "Mine inlegg". Etter at du har posta i ein del trådar med 100 sider vil alltid dei være på lista. Der har du også med OT-kategorien, og der blir jo trådane brukt som ein chat, noko som vil resultere at dei alltid er med på lista.

 

Det er eit meir forumteknisk spørsmål, og muligens ikkje stort å gjere med, men eg kan no høyre. Eg kom på to ting som kan fungere teoretisk, men kanskje ikkje praktisk mulig.

 

- Kunne filtrere ut trådar med x-antal innlegg

- Kunne fjerne den frå lista

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har tenkt lenge på akkurat det zeph nevner her. Irriterer meg over tråder som f.eks SO4 og lignende som jeg en gang for leenge siden har svart alltid er øverst i mine innlegg.

Så hadde blitt veldig glad hvis det hadde gått an å fjernet tråder fra mine innlegg. :)

Lenke til kommentar
Har tenkt lenge på akkurat det zeph nevner her. Irriterer meg over tråder som f.eks SO4 og lignende som jeg en gang for leenge siden har svart alltid er øverst i mine innlegg.

Så hadde blitt veldig glad hvis det hadde gått an å fjernet tråder fra mine innlegg. :)

5652346[/snapback]

Second that! Er veldig lei av alle telletråder som jeg har en gang svart på..

Støtter også Pingla's forslag. Det hadde vært veldig mer fleksibelt.

Lenke til kommentar

Kunne gjerne ha hatt søk etter bruker i en enkelt tråd, ikke bare nøkkelord.

 

Og jeg lurer på hvordan det er med søk etter brukere ellers også, om jeg tar avansert søk og feks søker etter "Simen1" så ville jeg tro jeg skulel få opp omtrent det samme som Simen1 får opp når han velger "Mine innlegg" men det er åpenbart at alle trådene ikke er med (sorterer etter dato). Virker som noe skjærer seg når man velger "alle datoer".

 

Ellers er forsåvidt moderering grei nok, de beste moderatorene (etter min emning ihvertfall) er de du ikke merker noe særlig til. Avogtil er det litt slitsomt når ting blir overdrevent mye moderert og diskusjoner stengt, tilsynelatende bare fordi moderatoren er lei av den. Men over det jevne er det bra.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har lyst på underforum i Diskutér spill og tilbehør - Generelt. Slik at det blir:

 

Diskutèr spill og tilbehør.

Underforum: PS2, PS3, Xbox360 osv.

 

Jeg synes dette hadde vært fint, isteden for at folk poster alt i den kategorien som har med spill og gjøre (PC har sin egen kategori).

Det hadde blitt kanskje ryddigere, hva synes dere?

 

:)

Lenke til kommentar

Kanskje dere burde flytte litt på de gamle underkategoriene til overklokking.no. Hvor ligger logikken i at casemods og prosjektlogger ligger på samme sted som overklokking og ekstremkjøling (vel, prosjektlogger og ekstremkjøling kanskje, men de to andre?)?

 

Edit: Åja, dere har fikset det allerede :p

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar
Likte bedre å ha en egen Overklokking's kategori. Ble ganske uryddig med alle de undermappene i HW forumet, men dette er da min mening.

Jeg støtter denne! :thumbup:

 

Ser også at det har blitt veldig mye spørsmål ala "hvordan klokke min AMD xxx" og "hvordan klokke min P4 xxx". Opplever at mange prøver å bruke søke funksjonen, men finner ingen poster som kan gi svar på sine overklokk spørsmål. Jeg kunne tenkt meg en egen Overklokkings kategori (som i gamle dager), med underkategorier:

-Overklokking AMD

-Overklokking P4

 

Bare et forslag! :)

Lenke til kommentar
Kommer med et ønske:

 

Jeg vil gjerne at dere tar med i vuderingen at vi eldre kan få et litt lukket område: Link

 

Vi trenger ikke noe mer diskusjon om det i denne tråden.

 

:)

5652376[/snapback]

 

Man kan også lage en litt annen variant av denne.

 

Alle brukere som er registrert før 2003 f.eks. kan få tilgang til et lukket område. Eller at brukere som har 0% av advarsel baren sin kan får tilgang til et lukket område, eller at de som har x antall on-topic innlegg får tilgang, osv.

Lenke til kommentar

OMG, jeg kom nettop på det beste. Hva med å organisere det slik de har gjort det på www.bit-tech.net? Der har de skilleborder med navn på de ulike kategoriene. Da kan hardware kategoriene stå øverst her, da dette står (innlysende nok) hardware.no nærmest. I tillegg liker jeg bit-techs organisering av prosjekt-loggene, hvor det er separate kategorier for posting av bilder av mod(d)ereringen, og tilbakemeldingene.

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...