Gå til innhold

Hva kan vi gjøre bedre?


Anbefalte innlegg

Jeg deltar i kanskje 100 tråder for hver tråd jeg starter selv så det er vanskelig å få oversikt over tråder jeg har startet selv på knappen "Mine innlegg". Så jeg savner følgende knapp:

 

post-3851-1140697951_thumb.png

 

Ellers så nikker jeg gjenkjennende til de mange gode forslagene som kommer opp her. :thumbup:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

24 timers ventetid for nye medlemmer før de får poste sitt første innlegg.

 

Det blir ofte mye feilposting fordi nye brukere ikke har satt seg inn i forumet's oppdeling, med hetsing og hobby-moderering som en følge. Ventetid vil luke ut de brukerne som poster "in the heat of the moment", og blir kjempeirritert fordi de ikke får svar innen 18.7 sekunder.

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar
24 timers ventetid for nye medlemmer før de får poste sitt første innlegg.

5652565[/snapback]

 

Det er bare dumt hvis du trenger akutt hjelp med noe. Og jeg tviler på at det øker kvaliteten på innleggene hær. MEN, det forhinder at folk registerer seg bare for å henge ut noen eller noe slikt.

Lenke til kommentar
QUOTE(Maverick2002 @ 23/02-2006 : 13:25)

-Overklokking AMD

-Overklokking P4

 

 

 

Det er andre CPU'er som lages i dag så da må man kategori for VIA cpu osv osv..

For mye inndeling vil jeg tro.

 

Jo, det er forsåvidt riktig, men hvor mange poster under kategorien Overklokking CPU omhandler andre CPU`er enn AMD og Intel?

Dette kan man eventuellt løse med 3 underkategorier:

-Overklokking AMD

-Overklokking Intel

-Overklokking andre

Lenke til kommentar

Har fått inntrykk av at modereringen er noe overdreven til tider. Eksempelvis blir tråder lukket på grunnlag av at andre enn trådstarter driver med OT-snakk. I disse tilfeller bør tråden selvfølgelig ikke stenges med mindre diskusjonen kan anses som ferdig eller trådstarter har fått svar på spørsmål. At andre bryter reglene bør ikke gå utover tråden som helhet eller trådstarter. Det er en virkelig uting, om en spør meg. Å lukke en tråd bør være siste utvei.

 

Ellers er det stor motstand mot samletråder, men samtidig blir tråder stengt i hytt og pine fordi de kunne passet bedre i en annen tråd. Dette er det lett å irritere seg grønn over. Her må det gå an å ha litt rom for vurdering og ikke bare lukke tråder om de kunne ha vært litt annerledes.

 

Spør du meg er moderatorer til for å gripe inn når ting går helt over styr, ikke for å detaljstyre bruken av forumet slik jeg oppfatter at det blir gjort til tider. En ting er å ha kontroll, men en annen ting er når folk blir redd for å gjøre noe feil hele tiden.

 

Det er mulig dere har hørt dette før, eller er totalt uenig. Ikke heng meg, dere spurte etter tilbakemeldinger. :)

Lenke til kommentar
Har fått inntrykk av at modereringen er noe overdreven til tider. Eksempelvis blir tråder lukket på grunnlag av at andre enn trådstarter driver med OT-snakk. I disse tilfeller bør tråden selvfølgelig ikke stenges med mindre diskusjonen kan anses som ferdig eller trådstarter har fått svar på spørsmål. At andre bryter reglene bør ikke gå utover tråden som helhet eller trådstarter. Det er en virkelig uting, om en spør meg. Å lukke en tråd bør være siste utvei.

 

 

Om diskusjonen anses å være ferdig, så klarer vel folk å la være å diskutere selv, og det kan være andre en trådstarter som lurer på mer, så i slike tilfeller synes jeg ikke det er noe særlig å stenge tråden.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har lyst på underforum i Diskutér spill og tilbehør - Generelt. Slik at det blir:

 

Diskutèr spill og tilbehør.

Underforum: PS2, PS3, Xbox360 osv.

 

Jeg synes dette hadde vært fint, isteden for at folk poster alt i den kategorien som har med spill og gjøre (PC har sin egen kategori).

Det hadde blitt kanskje ryddigere, hva synes dere?

 

:)

5652405[/snapback]

Debatt om ny forumstruktur på Gamer.no

Lenke til kommentar
24 timers ventetid for nye medlemmer før de får poste sitt første innlegg.

5652565[/snapback]

Det er bare dumt hvis du trenger akutt hjelp med noe. Og jeg tviler på at det øker kvaliteten på innleggene hær. MEN, det forhinder at folk registerer seg bare for å henge ut noen eller noe slikt.

5652596[/snapback]

Jeg tror også det vil være et effektivt håndbrekk for rekrutteringen av nye medlemmer til forumet. Da tror jeg heller det er bedre at medlemmer er flinke til å rapportere "troll" og moderatorene gjør en effektiv jobb med å fjerne slike.

 

Ellers så støtter jeg forslaget om en egen "seniorklubb" eller rangering av brukerene (ala "superbruker") slik som på kvinneguiden.

Lenke til kommentar
Om diskusjonen anses å være ferdig, så klarer vel folk å la være å diskutere selv, og det kan være andre en trådstarter som lurer på mer, så i slike tilfeller synes jeg ikke det er noe særlig å stenge tråden.

 

AtW

5652617[/snapback]

 

Det er jeg helt enig i. Poenget mitt var bare at man må ihvertfall IKKE stenge den om folk fortsatt ønsker å bruke den.

Lenke til kommentar
Kommer med et ønske:

 

Jeg vil gjerne at dere tar med i vuderingen at vi eldre kan få et litt lukket område: Link

 

Vi trenger ikke noe mer diskusjon om det i denne tråden.

 

:)

5652376[/snapback]

 

Må si meg enig her om at det kunne være et godt forslag.Uten å henge ut noen er det ikke alltid like morro med usaklige fjortis-utsagn på seriøse innlegg. :thumbup:

Lenke til kommentar

inkorporere Invision Gallery i Akam forumet, eller i første omgang gi muligheten til å se EXIF data sammen med bildet som er lastet opp av brukerne. Slik det er nå må man lagre bildet på sin egen maskin og deretter bruke et bildeprogram for å se EXIF data. Hadde vært kjempefint med EXIF funksjonalitet i bildekritikken, men også i andre forumdelene av Akam

 

En annen ting: gi brukere muligheten til å velge avansert søk som default! (enkelt søk er :thumbdown: )

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Synes det burde vært generelle oversikter over nye poster for hvert forum. Liker selv å lese på "Siste 24 timer" delen av forumet, men her havner jo alle forum; sport, video, kultur osv. Jeg er vanligvis bare interessert i en del av forumet a gangen, f.eks Hardware eller Spill. Hadde vært greit med en oversikt over nye poster, sortert etter forum.

Lenke til kommentar
Synes det burde vært generelle oversikter over nye poster for hvert forum. Liker selv å lese på "Siste 24 timer" delen av forumet, men her havner jo alle forum; sport, video, kultur osv. Jeg er vanligvis bare interessert i en del av forumet a gangen, f.eks Hardware eller Spill. Hadde vært greit med en oversikt over nye poster, sortert etter forum.

5652707[/snapback]

Er ikkje vel ikkje alle kategoriar som kjem på Siste 24? For eksempel OL-tråden som ligg på sport kjem ikkje på siste 24, men trådar i Film\TV er der.

Lenke til kommentar

Dere må fikse den elendige søkefunksjonen. Den er helt ubrukelig. Finger ting som overhodet ikke har med saken å gjøre. "hvasomhelt" funker f.eks ikke.

 

Hvis man f.eks søker på "half-life 2 anmeldelse", kan man komme til hvilken som helst tråd som inneholder half,life, 2 og anmeldelse.

 

Det er også sugent at man ikke kan søke på korte ord.

Lenke til kommentar
Dere må fikse den elendige søkefunksjonen.  Den er helt ubrukelig. Finger ting som overhodet ikke har med saken å gjøre. "hvasomhelt" funker f.eks ikke.

 

Hvis man f.eks søker på "half-life 2 anmeldelse", kan man komme til hvilken som helst tråd som inneholder half,life, 2 og anmeldelse.

Det er også sugent at man ikke kan søke på korte ord.

5652893[/snapback]

 

Du må bruke +. I "Avansert bruk" står det følgande:

eple banan Finn poster som inneholder minst et av disse ordene

+eple +juice Finn poster med begge ord

+eple -juice Finn poster med 'eple' men ikke 'juice'

eple* Finn poster med 'eple' og/eller 'eplesaus'

"noen ord" Finn innlegg med 'noen ord som er fine', 'noen ord' men ikke 'noen stygge ord'

Tungvindt? Ja, men er vel ikkje stort å gjere med det.

 

Problemet er sikkert bindestreken, sidan du finn trådar med "Half" og "Life" i staden for "Half-Life".

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Å innføre en 24-timers block er nok ikke så lurt, for mange registerer seg for å få svar på et dataproblem som haster (som f.eks jeg gjorde), og viss de da ikke kan legge ut problemet på 24 timer, tror jeg de mister litt troen på hardware.no og holder seg unna, det hadde jeg gjort.

 

Ellers er jeg enig i alle forslagene untatt den med et eget område for folk med så så mye postcount, dere vet vel alle hva dette vil føre til..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...