Gå til innhold

Hva kan vi gjøre bedre?


Anbefalte innlegg

Det jeg hadde likt var at dere fikk bort quotes fra e-post varslingene (blir bare rot) og lagt til muligheten for preview av første posten. Da mener jeg at hvis man holder musa over linken til en tråd så spretter det opp hva første posten i den tråden inneholder. Er en del tråder her inne som har topicer som ikke passer til tråden, så da slipper man å klikke seg for så og lese og finne ut at det var feil tråd..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Det jeg hadde likt var at dere fikk bort quotes fra e-post varslingene (blir bare rot) og lagt til muligheten for preview av første posten. Da mener jeg at hvis man holder musa over linken til en tråd så spretter det opp hva første posten i den tråden inneholder. Er en del tråder her inne som har topicer som ikke passer til tråden, så da slipper man å klikke seg for så og lese og finne ut at det var feil tråd..

5653893[/snapback]

 

Eller alternativt slik som på google at du får litt av teksten i søkeresultatet, en "popup" blir bare stress.

Lenke til kommentar
Også er det umulig å vite om man faktisk mener "Rød hårete jente" eller Rødhårete jente".

5653656[/snapback]

dette gjelder kun når posteren ikke kan tegnsettingsreglene :D

5653760[/snapback]

 

Nettopp! :)

 

Jeg vet det er (veldig) vanskelig å få til, men jeg irritierer meg over hvor mye dårlig norsk det er her inne til tider. :hrm:

 

Ang. "videresending" på tvers av kategorier - hva med en liten oversikt helt nederst der det står "Eller leter du kanskje etter dette?", også en liste med alle kategorier som kan tenkes å være der man er, men som av diverse årsaker er et helt annet sted.

 

Eks:

Forum : Programmer

I alternativ-lista: Spill, Bilderedigering og programvare, Programmering

Lenke til kommentar

Nevnte det litt før, men sagt på en annen måte ville jeg gjerne at alle nivåer har sin egen side med siste postede innlegg innenfor kategorien. Derifra kan du velge å "fordype" deg i et område du eventuelt vil lese spesielt om.

 

F.eks:

 

|-Hardware --> Samleside for siste hardware poster (inkl. skjermkort, cpu, ram, hdd osv)

 

||-- Skjermkort --> Samleside for skjermkort, tv-kort, overklokking av 3dkort osv.)

 

|||--- TV-kort --> Samleside for tv-kort og eventuelle underkategorier

 

Dermed slipper man bytte så mye mellom kategorier i forumet, ettersom enkelte kategorier ikke har så mye aktivitet og sirkulering av poster. Mulig der bare er meg som liker å lese et så bredt spekter av tema på en gang, hvis så kan dere bare se vekk fra dette forslaget :p

Lenke til kommentar
Tenker du på noe slikt?

 

Eller noe slikt? (Alt.C):

Hardware

|---> CPU

| |---> Vidreføring til Overklokking av prosessorer

|

|---> Skjermkort og TV-kort

| |---> Vidreføring til Overklokking av skjermkort

|

...

Overklokking

| |---> Overklokking av prosessorer

| |---> Overklokking av grafikkort

| |---> Overklokking generelt

 

Personlig liker jeg ikke noen av disse alternativene siden det blir mye vidreføring og etter min mening uoversiktlig. Jeg er egentlig mest fan av følgende løsning (Alt. D):

Hardware

|---> CPU

| |---> Overklokking av prosessorer

|

|---> Skjermkort og TV-kort

| |---> Overklokking av skjermkort

|

...

Altså ingen vidreføringer til underkateogoriene om overklokking. Med denne metoder rasjonaliserer vi bort en hovedkateogori (En mindre på lista blandt, Bil og motor, Digital foto og video, Hardware osv), og unngår å føye til ennå en kateogori blandt de (for) mange kateogoriene innen Hardware.

 

Men dere må gjerne argumentere mot, her er det flertallet av brukerene som bør ha det sterkeste ordet ;)

5653598[/snapback]

 

Ja jeg mente alternativ c, men det var bare fordi Ueland her snakket om det var så mye feilposting i CPU aktegorien under Hardware.

 

Personlig syns jeg det var best slik det var, men at dere heller kunne fjernet og ryddet opp i noen av de kategoriene som var der. Jeg synes det greieste er hvis alt er delt mest opp ifra begynnelsen av, er jo ikke så mange kategorier i venstre menyen at det er uoversiktlig?

Kunne jo kanskje lagt hele den gamle Overklokking kategorien under Hardware om poenget var å få den bort.

Lenke til kommentar

personlig likte jeg det slik det var før, men forstår argumentet for slik det er nå... er vell en vanesak...

 

Men jeg ønsker meg en ny kategori: Jeg leser mest på "Strømforsyninger og elektronikk", og det er ikke pga Strømforsyninger...

 

jeg er rimelig lei av alle PSU spørsmålene som går på ting som "er denne PSUen stor nok", "hvor mange watt trenger jeg", "20/24pin kabel" o.l. Finnes for mange slike spørsmål, folk kan jo ikke søke etter informasjon selv. Latskap å spørre om slikt når informasjonen finnes så lett tilgjengelig...

 

Jeg kunne derfor ønsket at de to emnene var splittet opp. Vet det er flere som ønsker det. Mange som spør om hvordan en kan bygge egne ting til PC og annet, men vi drukner litt i denne kategorien.

Lenke til kommentar

helt enig med deg der, PSU, og elektronikk kan kanskje splittes, har tenkt på det selv før.

 

jeg vil gjerne ha flere muligheter til å velge utseende på forumet.

jeg vil veldig gjerne ha et veldig mørkt utseende, som er mildere for øynene, alle de som er nå, er lyse.

 

jeg har også nylig måttet byttet til HWB utseendet, på grunn av hvordan ting er lagt opp, og at det er dynamisk, så hvis det kommet flere alternativer på utseende, så hadde det vært topp.

 

ellers, så er jeg såpass lite her inne på forumet for tiden, at jeg har ikke mer å bidra med, enn at jeg ønsker at OK baren blir gjenåpnet, om den ikke er fjernet allerede...

Lenke til kommentar
helt enig med deg der, PSU, og elektronikk kan kanskje splittes, har tenkt på det selv før.

 

jeg vil gjerne ha flere muligheter til å velge utseende på forumet.

jeg vil veldig gjerne ha et veldig mørkt utseende, som er mildere for øynene, alle de som er nå, er lyse.

 

jeg har også nylig måttet byttet til HWB utseendet, på grunn av hvordan ting er lagt opp, og at det er dynamisk, så hvis det kommet flere alternativer på utseende, så hadde det vært topp.

 

ellers, så er jeg såpass lite her inne på forumet for tiden, at jeg har ikke mer å bidra med, enn at jeg ønsker at OK baren blir gjenåpnet, om den ikke er fjernet allerede...

5654536[/snapback]

 

Ja, skulle egentlig ønske flere skins ahdde muligheten til å gå helt fra venstre side og over til høyre, slik som "IPB default"

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
jeg vil gjerne ha flere muligheter til å velge utseende på forumet.

jeg vil veldig gjerne ha et veldig mørkt utseende, som er mildere for øynene, alle de som er nå, er lyse.

5654536[/snapback]

 

Ja, flere muligheter hadde vært greit. Jeg hater å lese på lys bakgrunn når jeg sitter her i mørket på kveldene. Kunne gjerne vært noe ala Hardware.no - Dynamisk, bare med mørkere farger :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
"Hvordan forbedre forumet?" leste eg på forsiden av HW.no.

Det første som poppet ut av meg var: "Sette aldersgrense til 18år for å få skrive innlegg på forumet, da hadde kanskje eg og begynt å lese det igjen."

 

mvh bunnlose

5654572[/snapback]

 

Kommer aldri til å skje, finnes mange fornuftige personer under 18 her. Vegard_ er et godt eksempel, finnes ikke fjortiss i ham en gang :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Kommer aldri til å skje, finnes mange fornuftige personer under 18 her. Vegard_ er et godt eksempel, finnes ikke fjortiss i ham en gang :p

5654578[/snapback]

Det har ingenting med saken å gjøre. Har du ikke noe konstruktiv forslag så please, don't :)

5654922[/snapback]

 

Har allerede komt med noen forslag, er ikke noe mer jeg kommer på i farten. Jeg bare ville kommentere det han sa, men hvis du ikke vil vi skal kommentere så skal jeg la være ;)

Lenke til kommentar
..

- Øverst på ønskelisten akkurat nå er en egen brukerdefinert forumliste hvor jeg kan velge hvilke forum jeg ønsker å følge med i (favorittliste over kategorier) og den bør være lett tilgjengelig.

..

5651118[/snapback]

 

Ja, dette hadde vore genialt. Er så utruleg mange forumkategorier eg aldri besøker. Hadde vore topp å få definere dette sjølv. Eg veit det sikkert er ein del arbeid, men heilt gjennomførbart.

 

Opprydding. Forumet er litt rotete. For mange underkategorier i histen og pisten. Søkemotoren er heller ikkje på topp.

Lenke til kommentar
Vet ikke om det er blitt nevnt, men det hadde vært veldig fint om når man klikket på søk, så kom det automatisk opp avansert søk, slik at man slipper å gå innom den enkle utgaven først.. eller kanskje det bare er meg som har sære søkebehov hele tiden? :roll:

5653269[/snapback]

Støttes absolutt!

 

Sidan det nye forumet kom har eg aldri brukt den enkle søkefunksjonen. Umulig å få oversikt når du får søkeresultatene som innlegg, ikkje trådar.

Lenke til kommentar

Det finnest kanksje et par underforum for mye, men ved å bare endre dette vil vi bare få rot og tull..

Det finnest forskjellige typer mennesker, vi kan aldri klare å tilfredsstille alle oss brukere her inne.

 

Dette med overklokking.no's integrering her i forumet kan jeg forstå at folk reagerer på, men det er da bedre at overklokking og hardware sammensmeltes, da dette skaper mindre rot og feilpostingen minsker betraktelig.

 

blacktower, har vi ikke muligheten til å kanskje lage en noe mer diskre integrering av overklokking i hardware forumet? dette med alle de underkategoriene nedover kan bli mye rot for førstegangs brukeren her på forumet..

 

Søkefunksjonen her på forumet er da enkelt og genial den, selv om ikke alle vi som har et par år på rompa i forumet ikke benytter oss av den enkle typen ved søk så er det nok veldig mange nye brukere som foretrekker den enkle typen fremfor den avangserte versjonen..

 

-Ole-

Lenke til kommentar
Søkefunksjonen her på forumet er da enkelt og genial den, selv om ikke alle vi som har et par år på rompa i forumet ikke benytter oss av den enkle typen ved søk så er det nok veldig mange nye brukere som foretrekker den enkle typen fremfor den avangserte versjonen.. 

 

-Ole-

5655660[/snapback]

Så voldsomt avansert er den då ikkje. Forskjellen ligg hovudsakleg i om du vil resultatet som innlegg eller trådar. Er du ny på forumet trur eg ikkje eit søk etter "+geforce +6800" i enkelt søk vil være så behjelpeleg.

Lenke til kommentar

Selvsagt, ser hva du tenker på, men ved tanke på den enkelte førstegangsbrukeren som ramler innom her på forum så lager de oftest enkle søkestrofer å hvis du er så "avanserte" så har vi jo en avanserte versjonen de kan velge, men selvsagt kunne det ligget til en mulighet for å lage en mellomting..

Lenke til kommentar
Dette med overklokking.no's integrering her i forumet kan jeg forstå at folk reagerer på, men det er da bedre at overklokking og hardware sammensmeltes, da dette skaper mindre rot og feilpostingen minsker betraktelig.

 

Har jeg ikke noe tro på,de som ikke visste forskjell på klokka og uklokka ting tidligere blir vel neppe klokere av dette og kommer til å fortsette å poste der det passer, det som er problemet nå er at forumet er blitt betydelig mere tungvindt og uoversiktelig, noe som heller kan føre til flere feilposter .

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...