Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
wee, sist mandag strøk jeg for 2. gang på bil lappen :( det var den bitte lille feilen som du aldri har lagt merke til, som sensor styker det på.

synes de sensorene er så firkanta, helt sinnsykt!

der gikk 7000,- kroner rett ut av vinduet,

8237776[/snapback]

 

Det må være jævlig surt. Vet du hva han stryker deg på da? Gjorde en liten feil jeg også på oppkjøringa, men jeg bestod likevel siden resten gikk som smurt. Neste gang består du, garantert. :)

Lenke til kommentar

Idag har jeg oppkjøring og om jeg får lappen skal jeg til dombås å kjøpe bil, kjøre 36mil 6timer etter jeg har fått lappen blir nok en utfordring, iogmed at jeg aldri har kjørt alene :)

 

wish me luck ;o

 

 

edit: grunnen til at jeg er oppe så jævelig tidlig er fordi jeg ikke får sove >_< alt for spent atm.

Endret av Sink
Lenke til kommentar
wee, sist mandag strøk jeg for 2. gang på bil lappen :( det var den bitte lille feilen som du aldri har lagt merke til, som sensor styker det på.

synes de sensorene er så firkanta, helt sinnsykt!

der gikk 7000,- kroner rett ut av vinduet,

8237776[/snapback]

strøk på den andre oppkjøringen for noen uker siden jeg også, jævla kjipt. strøk på en feil jeg også, har hatt den samme negative og grinete sensoren to ganger, noen sensorer ser vel bare etter grunner til å stryke deg, isteden for å se etter grunner til å bestå deg :)

Lenke til kommentar
Idag har jeg oppkjøring og om jeg får lappen skal jeg til dombås å kjøpe bil, kjøre 36mil 6timer etter jeg har fått lappen blir nok en utfordring, iogmed at jeg aldri har kjørt alene :)

 

wish me luck ;o

 

 

edit: grunnen til at jeg er oppe så jævelig tidlig er fordi jeg ikke får sove >_< alt for spent atm.

8238237[/snapback]

da var lappen i boks : )))))))))))))))))))

 

det var deilig.

Lenke til kommentar
Man må ikke ha samme sensor 2 ganger. Selv om kanskje en annen sensor ville gitt deg stryk på det samme, så er det allikevel en god følelse å starte med blanke pappirer på neste oppkjøring.

8241702[/snapback]

det er helt tilfeldig hvilken sensor du får, du kan ikke velge bort en sensor du har hatt før :)

Lenke til kommentar
wee, sist mandag strøk jeg for 2. gang på bil lappen :( det var den bitte lille feilen som du aldri har lagt merke til, som sensor styker det på.

synes de sensorene er så firkanta, helt sinnsykt!

der gikk 7000,- kroner rett ut av vinduet,

8237776[/snapback]

 

 

Vet du hva han strøyk deg på da?

 

Jeg har bestemt meg for å ta teorien i morra, satt og hora på atl.no i hele går og på skolen i dag så sto jeg på 10 av 11 prøver som jeg tok, dog litt juks da mange like spørsmål kommer om og om igjen..

 

Sitter og leser nå og har heftige nerver :hm:

 

Hvis du får samma sensor andre gang så er det bare å be kjørelærer om å sitte på, det har du krav på siden det er en offentlig eksamen :)

 

Hvis jeg får strykejernet fra Drøbak så skal jeg fan meg be han om å sitte på.

Lenke til kommentar
Man må ikke ha samme sensor 2 ganger. Selv om kanskje en annen sensor ville gitt deg stryk på det samme, så er det allikevel en god følelse å starte med blanke pappirer på neste oppkjøring.

8241702[/snapback]

det er helt tilfeldig hvilken sensor du får, du kan ikke velge bort en sensor du har hatt før :)

8241912[/snapback]

Kan du vel.. du har krav på å få en annen sensor om du ønsker det. Du må bare be om det på forhånd.

Lenke til kommentar
da var lappen i boks : )))))))))))))))))))

 

det var deilig.

8239903[/snapback]

 

Grattis! Det er så utrolig digg å høre fra sensoren at du har bestått, husker det selv, var i lykkerus lenge etterpå. :) Ut å kjøre i hele dag du nå da?

8240678[/snapback]

kom hjem nå, hadde jeg ikke stått hadde alle planer gått til helvete, for jeg har vært på dombås å henta bil. 33mil er det, litt drøt for første kjøreturen alene men det gikk helt O K.

Lenke til kommentar
Da har jeg oppkjøring denne Torsdag, og er sinnsykt nervøs  :cry:

 

Det jeg lurte på nå er... er spørsmålene man kan trekke før man kjører vanskelige? Har IKKE lyst til å stå bom fast FØR jeg tar i rattet

8252636[/snapback]

 

Nei, egentlig ikke. Det kommer spørsmål som du skal kunne. Jeg fikk for eksempel spørsmål om hvordan jeg kunne sjekke at bremsene fungerte som de skulle før jeg begynte å kjøre. Dette var jo relativt lett, så det gikk helt greit. Tror ikke du stryker om du kansje står fast der.

Lenke til kommentar
Man må ikke ha samme sensor 2 ganger. Selv om kanskje en annen sensor ville gitt deg stryk på det samme, så er det allikevel en god følelse å starte med blanke pappirer på neste oppkjøring.

8241702[/snapback]

det er helt tilfeldig hvilken sensor du får, du kan ikke velge bort en sensor du har hatt før :)

8241912[/snapback]

Kan du vel.. du har krav på å få en annen sensor om du ønsker det. Du må bare be om det på forhånd.

8245987[/snapback]

 

Nettopp! Var ikke verre enn å komme med et muntlig ønske om å bytte sensor, så var det gjort.

Lenke til kommentar
Da har jeg oppkjøring denne Torsdag, og er sinnsykt nervøs  :cry:

 

Det jeg lurte på nå er... er spørsmålene man kan trekke før man kjører vanskelige? Har IKKE lyst til å stå bom fast FØR jeg tar i rattet

8252636[/snapback]

 

Siden du spør virker det ikke som du vet hvilke spørsmål du kan få. Jeg fikk et skjema fra kjørelærer over alle spørsmål jeg kunne få. Var bare å pugge hver enkelt av de etter å ha gjort det i praksis et par ganger. Du kan i verste fall få en 2er feil om du står bom fast.

Lenke til kommentar

Ok. Jeg visste ikke om disse spørsmålene før i dag, og fikk egentlig litt sjokk... Teori er da allerede fullført. Men det er vel meningen at man skal kunne disse spørsmålene man kan få så... Men hadde vært kjipt HVIS man skulle bomme på det. Er det noe sted hvor dette skjemaet med spørsmålene ligger ute på nettet?

Lenke til kommentar

Wohooo jeg tok teorien igår :D bare 4 feil!

 

Men med oppturen så kom nedturen, fikk ikke oppkjøring før 30.05 og gidder fæn ikke å vente så lenge.

Så tenkte kanskje at jeg skal ta den i drammen eller i asker (billignstad).

Noen som har erfaring med hvordan det er å kjøre opp i Drammen?

Har bodd i Asker store deler av livet mitt, så ville kanskje hatt en liten fordel ved å ta den der.

 

Noen som anbefaler en bra sted å kjøre opp på østlandet?

Oslo er uaktuelt siden der har jeg kun kjørt to ganger :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...