Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Hvor mye koster oppkjøringen fortiden? Skal ha oppkjøring 22feb og er dæven meg usikker på om jeg greier det. Hadde en kjøretime i går og etter kjøretimen fikk jeg nesten et a4 ark fult av feil jeg måtte rette opp på om jeg skulle bestå.

også har jeg fått et ark med sikkerhetskontroller, hvor viktig er den delen av oppkjøringa som man trekker og skal vise/forklare noe teknisk på bilen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mye koster oppkjøringen fortiden? Skal ha oppkjøring 22feb og er dæven meg usikker på om jeg greier det. Hadde en kjøretime i går og etter kjøretimen fikk jeg nesten et a4 ark fult av feil jeg måtte rette opp på om jeg skulle bestå.

også har jeg fått et ark med sikkerhetskontroller, hvor viktig er den delen av oppkjøringa som man trekker og skal vise/forklare noe teknisk på bilen?

7948299[/snapback]

pris henta fra min kjøreskoles nettsie(www.larern.no)

Leie av bil til førerprøve

kr: 1.800,-

 

Førerprøve for sensor

kr: 835,-

Lenke til kommentar
Hvor mye koster oppkjøringen fortiden? Skal ha oppkjøring 22feb og er dæven meg usikker på om jeg greier det. Hadde en kjøretime i går og etter kjøretimen fikk jeg nesten et a4 ark fult av feil jeg måtte rette opp på om jeg skulle bestå.

også har jeg fått et ark med sikkerhetskontroller, hvor viktig er den delen av oppkjøringa som man trekker og skal vise/forklare noe teknisk på bilen?

7948299[/snapback]

 

Samma her, jeg har oppkjøring den 9. mars, og gruer meg egentlig allerede. Vet jeg kommer til å drite på draget å gjøre en feil der jeg normalt ikke gjør det. Jeg har en tendens til å begynne å bremse ned inn mot kryss for sent. Tror jeg er litt dårlig til å bedømme farta, fordi det føles som om jeg blir passert av snegler inn mot krysset, og da snakker vi ørten hundre meter unna. Så jeg tror jeg må kaste et blikk ned på speedometeret neste gang slik at jeg klarer å forstå at jeg har for stor fart.

 

Ellers er det slike småfeil, som for eksempel i forrige time glemte jeg å skifte til høyre felt på motorveien da et ekstra felt kom innpå. Det er jo ikke noen fare, bare en liten glipp. Var også noen andre småfeil, men husker de ikke i farta. Har lite trening på bykjøring, så det er vel mitt svakeste ledd, siden jeg ikke kommer fra en by så må jeg prøve å trene mer på det.

 

men noe annet kjørelæreren min sa var at det ikke alltid stod på antall feil under prøven. Det var på heltheten, og de ser over kjøringen under hele timen og vurderer om de tør å la deg slippe ut på veien. Om du har et par småfeil så er ikke det dermed sagt at du stryker, men hvis det er alvorlige og opplagte feil, så kan det være en annen sak. Den tekniske biten har jeg ikke hørt noe om.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Det er helheten som teller. Så hvis du kjører for fort inn i kryss en gang, så går nok det bra. Men husk å si at "det og det" gjorde jeg feil og kunne gjort "sånn og sånn".

Det er viktig at du påpeker dine egne feil. Farta må du bare finne ut av. Er ikke noe vits å kjøre det bilen går. Kjør heller litt under fartsgrensa :)

Lenke til kommentar
Kjør heller litt under fartsgrensa :)

7949744[/snapback]

 

Ikke kjør under fartsgrensa dersom det er gode forhold, det kan være den berømte dråpen som får begeret til å flyte over for om sensor stryker deg eller ikke. Eneste er i tettbebygde boligfelt, med høyreregel, der kan det være lurt å ta det litt roligere. Men på motorveien har du ingen grunn til å ligge 5 km/t under.

Endret av andrvas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...