Jump to content

Sink

Medlemmer
  • Content Count

    4228
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

103 :)

About Sink

  • Birthday 03/24/1998

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. Jeg tipper man oppnår ca 1000 kcal per time om man er en god atlet på en slitsom sport, bruker ikke Tour de france ryttere omtrent 8000-10000 per dag? (minus 2000 kcal i grunnbehov, så er det kanskje omlag 1000 kcal per time sykling). Men det er jo snakk om maksimal aerob ytelse, som jeg vil tro er det som forbruker mest energi per time. AtW Jeg tok en test på tredemølle i fjor høst, ved 11km\t og 5% helling på mølla brukte jeg ca. 3.8liter oksygen i minuttet. Min vekt var ca. 83kg og en elendig løpsteknikk. Tilsier noe slikt som 1.1k kcal per time, idrettsutdøvere med dobbelt så høyt(nesten) oksygenopptak vil brenne tilsvarende mer under maks belastning.
  2. Garmin Forerunner 310XT, http://connect.garmin.com/activity/185201097
  3. Syklet landeveisbirken i går, 50km lenger enn jeg noen gang har syklet. Gikk ganske awesome igrunn, selvom været startet med kjølige 4grader, regn og vind. Vinden stilnet etterhvert, regnet sluttet og temperaturen økte. Fullførte på rett over 6 timer, en time bedre enn vi satt som mål! Ble litt høydemeter også til og med
  4. Helt enig med deg. Når det gjelder å ha litt smak løser jo litt sitron problemet, men det er øktene som varer lenger hvor jeg føler jeg har behov for en ekstra energikilde. Hva slags saft bruker du da evt? Vil jo helst ikke ha sukker, men samtidig er de fleste sukkerfrie proppfulle av aspartam som rett og slett SMAKER kreft i min munn. Husholdningssaft, sukkeret er jo 90% av grunnen til å ha saft i flaska.
  5. Jeg har brukt saft til trening som varer fra halvannen time og utover, funker bra det. Til trening under det føler jeg ikke at det har noen hensikt, anent enn at det er lettere å få i seg væske når det har litt smak.
  6. Hvorfor svetter jeg mer på høyre side enn på venstre side? I løpet av de siste par årene har jeg på flere forskjellige treningssentere, med fler forskjellige plasseringer i spinningsalene observert at det ligger mer svette under høyre side av styret enn under venstre side.
  7. Døgnet ble litt kortere etter jordskjelvet utenfor Japan i fjor. (http://www.nasa.gov/topics/earth/features/japanquake/earth20110314.html) Mener å ha sett en dokumentar der forklaringen var at mer masse hadde kommet nærmere sentrum.
  8. Kan dere ikke slutte å hakke på Zlatan92 da? Det her er så sinnsykt unødvendig.
  9. Har lagt ut noen bilder her tidligere, men har fått på plass noen IKEAbilder på stua og et par småting på kjøkkenet. Skulle fjerna pappeskene på kjøkkenet, men jeg ble lei av å rydde. Gangen, soverommet og badet er ikke endret noe fra sist, så jeg tok ingen bilder derfra.
  10. Jepp, det jeg lette etter, takk!
  11. Jeg er en nybegynner på linux, men la i høst inn dualboot med ubuntu 11.04 og w7 på laptopen. Nå har vi startet opp med faget "Operativsystemer" på skolen som i hovedsak retter seg mot linux med litt grunnleggende C-programmering etterhvert. Jeg har dog et stort problem, det virker som om batteritiden i ubuntu er ca. halvparten av det jeg kan forvente i w7, fra 6-8timer ned på 3-4 med lett bruk. Laptopen er en Asus U34JC, CPUen som er en i3-something snurrer og går på den samme frekvensen som i windows, ~900MHz. Noen som har noen tips på hva som kan gjøres for å forlenge matteritiden utenom det åpenbare, lavere lysstyrke?
  12. 220-alder stemmer ikke så altfor ofte. I min familie så har vi: Mann(55) - 188 Mann(54) - 178 Mann(22) - 207 Kvinne(20) - 210 Ved 80% har jeg også ingen problemer med å snakke, det er dog ikke som å føre en samtale sittende i sofaen, men ingen problemer. Men du kan jo sjekke makspulsen din på egenhånd for å få en verdi du kan sammenligne med, men hvis du har en makspuls på 220 så er du ikke så langt unna 80%(rett over) av makspulsen din når du løper på 10kmt.
×
×
  • Create New...