Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det går helt sikkert bra! Om du stryker så er det ikke verdens undergang selv om det kanskje føles sånn i starten. Har ny oppkjøring på tirsdag, så gleder meg til å få det unnagjort.

7922349[/snapback]

 

Det er vel ikke bare det, det er vel drygt å stryke fordi du må vente så lenge samt at det koster flesk.

Lenke til kommentar
Det skal forresten mye til for å stryke egentlig.

 

Det er ikke all verden som skal til.. Det kommer jo selvfølgelig ann på sensoren og da, og jeg hadde den sensoren som går for å være den største idioten i området her.. Men allikevel, etter oppvarmingstimen sa kjørelæreren at alt så fint ut, kom greit i gang på oppkjøringa og det gikk generellt greit, var glatt så jeg prøvde å kjøre under fartsgrensa der det var svingete, og følte jeg hadde god kontroll.. Etterpå får jeg vite av sensorern at jeg ligger for nærme bilene forran og har for høy fart med tanke på forholdene, og jeg kjørte akkurat sånn som på oppvarmingstimen hvor kjørelæreren sa at alt så fint ut.. :hrm:

Han klaga også på dårlig trafikksamhandling i kjøringa men jeg skjønner ikke helt åssen han får til det da det neste ikke var trafikk der vi kjørte.. :w00t:

 

Jeg skal ihvertfall spørre om å få en annen sensor når disse 4 helvetes lange ukene er over...

Lenke til kommentar

Jeg har oppkjøring i morra på Lillestrøm.. er blandede følelser i magen min nå..gruer meg litt, men samtidig gleder jeg meg til å få det overstått. Er veldig spent på åssen sensor jeg får, tror det har en del å si..vil så gjerne få en god tone med sensor, slik at nervene forhåpentligvis kan roe seg. Nå er det faktisk 14 timer til oppkjøringa mi begynner :innocent:

Lenke til kommentar

1. Pass for guds skyld på farten din. Tilpass den etter alle forhold. Om det er 80 km/t som er fartsgrense og du kjører på glattlandevei med svinger så skader det ikke å kjøre i 50 km/t. Se an føret før du "bestemmer" farten.

 

2. Vikeplikt. Brems heller for å være sikker en å ikke bremse. Rolig fart inn mot kryss du har vikeplikt i.

 

3. Fart inn mot kryss generelt. Ikke stå på bremsen siste 10 meterne.

 

4. Vet ikke hvordan det er i Lillestrøm, men om det er enveiskjørt, to felt osv så husk å legge deg i rett felt etter hvor du skal kjøre videre. Planlegg kjøringen.

 

5. Bruk speil til det det er til. Du har også en død vinkel du må huske å sjekke hvis du skal skifte fil, kjøre ut på veien (E6 feks).

 

6. Lær deg sikkerhetsspørsmålene og svarene på de. Prøv deg frem i bilen hjemme, og gå igjennom de med kjørelærer før oppkjøringa så du er sikker.

 

7. Lykke til og kjør som folk!!

Endret av Andreas-J
Lenke til kommentar

Gode tips det her :thumbup: Jeg må ha fulgt dem, fordi jeg bestod førerprøven med glans i dag :D Jippi! Fikk en super ålreit sensor som jeg tilfeldigvis hadde snakket med på utdanningsmessa et par dager før oppkjøringa. Oppkjøringsruta var heller ikke så ille..

 

Til alle andre som snart har oppkjøring, lykke til!

Lenke til kommentar
Gode tips det her  :thumbup:  Jeg må ha fulgt dem, fordi jeg bestod førerprøven med glans i dag :D Jippi! Fikk en super ålreit sensor som jeg tilfeldigvis hadde snakket med på utdanningsmessa et par dager før oppkjøringa. Oppkjøringsruta var heller ikke så ille..

 

Til alle andre som snart har oppkjøring, lykke til!

7947467[/snapback]

hvor kjørte du? jeg har oppkjøring 26. mars :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...