Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Det er småting man lett glemmer. Ting som fort kan ha en avgjørende betydning for om en står eller ikke på førerprøven. Det var jævlig å stryke, absolutt. Man blir ekstremt skuffet, og straks kjøringen var over fikk jeg et stort behov for å argumentere med sensor om at jeg var den som hadde rett, men merket fort at man bare skulle gi opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du sa vel på slutten av timen alt det dårlige du hadde gjort, og begrunnet at du gjorde den og den feilen? Dette er svært lurt og vise at du har fortstått feilene dine. Hvis du da har noe å argumentere med.

7887605[/snapback]

 

Jeg begrunnet feilen med at jeg hadde kort sikt fra høyre, og at jeg ikke rakk å få bilen fort nok opp i fart til at bilen bak meg slapp å bremse. Gikk opp i fart så fort jeg kunne, men det holdt ikke.

Lenke til kommentar

en ting jeg lurer på, hvordan vil egentlig en sensor at du skal akselerere, kan du dra ut på gira, eller bør man gire tidligere? kjørelærern min hadde ingenting imot at jeg dro ut gira men, burde kanskje slappe litt av når jeg har oppkjøringa :o jaja, er ikke noe problem, får se hvordan bil jeg får\sensor, merker vel fort hva hu\han liker\ikke liker :)

Lenke til kommentar

Har oppkjøring mandag 12.feb jeg =/ stressa som faen egentlig... kjører jeg med foreldre går det bra, da kjører jeg rolig og kontrollert men med en gang jeg får sensor vet jeg at det går dårlig! Nervene kommer til å ta over og kommer til å stresse og virke ukontrollert ovenfor sensor... samme følelse som med kjørelærer de første gangene! Skjelving/kveling på clutch og svetting på henda... Hvordan kan jeg få roet meg ned, vet alle sier det er oppskrytt men det er jo de som har bestått som sier sånn.. har oppkjøring på billingstad klokken 13.30 og får da mest sannsynelig by-kjøring tror jeg... noen tips og beroligende hjelpemidler?=P

Lenke til kommentar

Det at du er nervøs under oppkjøringa kommer veeldig mye an på sensoren. Visst sensoren er en utadvendt kar som liker å prate og ellers er i godt humør blir du garantert mye mindre nervøs, og oppkjøringa vil bli bedre.

 

Når jeg hadde oppkjøring spurte sensoren om jeg ville ha det stille eller om det var greitt med litt prating. Det satte jeg veldig pris på sia han også tok iniatativ til det, istedet for den vanlige gryntinga der sensoren bare sier retningen.

 

Etter å ha kjørt litt begynner sensoren sannsynelig å skrive i papirene sine. Men dette er ikke nødvendigvis negativt. Kanskje han noterer ned hvor flink du er til å passe opp for fotgjengerfelt eller kjøre sakte inn mot kryss.

 

Grue seg til oppkjøring er helt normalt siden det står både penger og ære på spill :)

Lenke til kommentar

Jeg strøk på oppkjøringa 16 Januar og skal kjøre opp igjen på Tirsdag (13 februar). I oppvarmingstimen jeg hadde før oppkjøringa så var det kun bykjøring, men var kun så vidt inne i byen under oppkjøringa. Så selv om du bor i en by så er det ingen selvfølge at alt skjer i byen. Meste skjer nok utenfor. Sånn som jeg oppfattet det den dagen iallefall.

 

Det er som andre sier at når man kjører med mamma / pappa / besteforeldre osv som man har kjørt med en del eller kjenner godt så går alt veldig bra.

Men så fort jeg kommer inn i bilen med kjørelæreren min så blir jeg mer nervøs. Var iallefall sånn før. Nå har jeg kjørt en del med han, så det går bra nå.

 

Men lurer litt på hvordan man skal roe nervene under oppkjøringa. Nå vet jo jeg hvordan det er som har prøvd en gang før da men. Håper ikke jeg får samme sensor en gang til.

 

Hva brukte du når du målte dekkdybde? Hvor får man tak i det?

 

I morgen skal jeg ta med far og kjøre landevei (drit veier som er glatte osv), og på lørdag skal vi ta en runde rundt i byen. Så alt er "klart" :)

Lenke til kommentar

Før jeg skulle ha oppkjøring, vare hjertet i klumpen og halsen i hjertet. Når sensor, som forøvrig gikk under navnet strykejernet, først kom, ble det litt roligere, fokuserte på at jeg egentlig følte meg trygg bak rattet, og at jeg forhåpentligvis snart ville ha lappen.

 

Så spurte sensor om jeg ville ha med kjørelærer i baksetet eller ikke. Jeg skjønte at de var gamle kjente ut ifra hvordan de pratet sammen, så jeg sa ja til det. De satt og kakla mens jeg kjørte og det hele gikk egentlig greit, bortsett fra to toerfeil som jeg ikke forstod i det hele tatt. Det at jeg hadde med kjørelæreren og at de da satt og kakla, gjorde oppkjøringa mer til en søndagstur med tante og onkel, enn en formell oppkjøring, det kan anbefales!

Lenke til kommentar
Trodde ikke det var lov å ha med kjørelærer i bilen jeg. Fikk iallefall ikke det valget selv :/

7893766[/snapback]

 

Alle kan ha kjørelæreren med i bilen dersom de ønsker det. Dette skal de opplyse om på kjøreskolen. En lærer kan ikke være med i bilen dersom den som har oppkjøring ikke ønsker det. Men det må jo sies at det ikke er mange som faktisk ønsker å ha læreren sin med..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...