Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Noen som har fått "strykejernet" i drøbak som sensor?

Får jeg hun, så forlanger jeg å ha kjørelærer i baksetet...

8115119[/snapback]

 

 

Den eldre damen kallt strykehjernet (Hun som faktisk kjørte opp med mamma for 25 år siden) har visstnok forandret seg helt, har 3-4 venner som kjørte med hun, og de fikk beskjeder på skjemaet som "trygg og god kjøring, lykke til". De bestrider at hun er så streng som hun tidligere var kjent for, og min kjørelærer sa også at hun ikke var så ille som flere påsto. Tror ikke det skal være noe problem å kjøre opp med henne, tror forresten hun heter noe som Margareta.

Lenke til kommentar
Noen som har noen gode råd som er lette huske til/på oppkjøring?

8195252[/snapback]

 

tenkte akkurat på dette jeg oså før oppkjøringa. Fant ut at det beste rådet er å late som om det er en vanlig kjøretime, og prøve å glemme at det er oppkjøring. Gjør du en feil så glem den fortest mulig, og ikke heng deg opp i den og tro at du stryker.

Lenke til kommentar

Men kan jeg ikke kjøre? Jeg har jo like mye rett til å kjøre som dem som har førerkort..! Har jo tatt alt det obligatoriske og førerprøven. Men fordi jeg ikke har ett lite plastkort så kan jeg ikke kjøre? Det er jo helt latterlig, burde jo kunne fått en midlertidig lapp.

Lenke til kommentar
Men kan jeg ikke kjøre? Jeg har jo like mye rett til å kjøre som dem som har førerkort..! Har jo tatt alt det obligatoriske og førerprøven. Men fordi jeg ikke har ett lite plastkort så kan jeg ikke kjøre? Det er jo helt latterlig, burde jo kunne fått en midlertidig lapp.

8202831[/snapback]

 

Det er også en midlertidig lapp du blir å få, men denne må underskrives av en person i skranken. Personellet har som sagt fri på lørdager. Selve førerkortet får du i posten noen dager senere. Du er pålagt å ha med deg førerkortet når du kjører bil, enten om det er en lapp eller plastkort.

Lenke til kommentar
Men kan jeg ikke kjøre? Jeg har jo like mye rett til å kjøre som dem som har førerkort..! Har jo tatt alt det obligatoriske og førerprøven. Men fordi jeg ikke har ett lite plastkort så kan jeg ikke kjøre? Det er jo helt latterlig, burde jo kunne fått en midlertidig lapp.

8202831[/snapback]

 

Det er også en midlertidig lapp du blir å få, men denne må underskrives av en person i skranken. Personellet har som sagt fri på lørdager. Selve førerkortet får du i posten noen dager senere. Du er pålagt å ha med deg førerkortet når du kjører bil, enten om det er en lapp eller plastkort.

8203424[/snapback]

 

Ja, men når jeg ikke har fått førerkortet eller midlertidig lapp så har jeg jo i teorien ikke lov å kjøre. Men det er jo halve gleden å kunne kjøre den dagen du får lappen! Jeg tror jeg ringer politiet og spør om tillatelse eller noe den dagen om jeg står.

En idiotisk ordning vegvesenet burde få ordnet på, at du oppfyller deres krav til å kjøre bil men du kan ikke likevel, fordi de ikke kan skrive under på at du er skikket til det på lørdager.

Lenke til kommentar

Du blir å få et glatt nei fra politiet. Han du ringer kan ikke ta ansvar for å informere alle sine kollegaer på gaten om at en som nettopp har fått lappen driver å kjører uten førerkort. Dersom du blir stoppet uten førerkort kan du heller ikke si at du har glemt det hjemme. Her i byen får man ikke tatt oppkjøring på lørdager, så egentlig er du heldig.

Lenke til kommentar

idag hadde jeg testoppkjøring med ei som har vært sensor i noen år, for så å gått over til å jobbe som kjørelærer nå det året her, beskjeden var "Om jeg hadde vært din sensor hadde jeg ikke strøket deg"

 

Så da er det bare å vente på mandagen :)

Lenke til kommentar
Lappen er herlig så lenge man har bil. Har nesten ikke kjørt etter at jeg fikk lappen, da det koster over 7000,- bare for å få bilen på veien. Galskap..

8231521[/snapback]

høhø, om det går veien for meg har jeg lappen i morgen og bil på fredag, menmen vi får se :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...