Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Nei, men er det ikke derfor det egyptiske forbundet har valgt Tsjetsjenia og ikke en av de andre alternativene i Russland?

 

Forøvrig er det også delvis FIFA sin feil, som i det hele tatt ga Egypt det alternativet.

 

Det er selvsagt veldig uheldig med slike bilder, men spillerne har minst skyld her.

 

Jeg vet ikke hvorfor Egypt har valgt Tsjetsjenia, men det er jo andre land som Tunisia, Iran, Marokko og Saudi som alle er islamske som ikke bor i diktaturet. De klarte på merkelig nok vis å unngå det. 

 

Selvsagt er FIFA også ansvarlige, sammen med Egypts FA, men det er Mohamed Salah som er avbildet. Det er ikke FIFA eller Egypts FA. Han er en voksen mann. 

 

Synes bare det er så jævlig komisk at hver gang en spiller gjør noe som er remotely bra som å donere 1% av lønnen sin så blir det hyllet som noe fantastisk, mens når de deltar på fotosession med en diktator som burde vært stilt for retten i Strasbourg så er det helt urimelig å skylde på spilleren. 

Endret av Mchansern
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingenting, men det ser ikke bra ut for Liverpool at spilleren deres, i dette tilfellet også den største stjerna, lar seg avbilde smilende med en diktator og massemorder. Det er (forhåpentligvis) noe klubben misliker sterkt, selv om jeg ikke tror de kommer til å gjøre noe med det.

Dette skjedde ikke med Liverpool , Klopp og klubben liker det nok ikke,men de kan ikke straffe en spiller for noe han (må) gjør på landslagssamling. Idiotisk av salah selvfølgelig.

 

Egypt kommer ikke bra ut her, men Liverpool burde ikke trekkes inn.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvorfor Egypt har valgt Tsjetsjenia, men det er jo andre land som Tunisia, Iran, Marokko og Saudi som alle er islamske som ikke bor i diktaturet. De klarte på merkelig nok vis å unngå det. 

 

Selvsagt er FIFA også ansvarlige, sammen med Egypts FA, men det er Mohamed Salah som er avbildet. Det er ikke FIFA eller Egypts FA. Han er en voksen mann. 

 

Synes bare det er så jævlig komisk at hver gang en spiller gjør noe som er remotely bra som å donere 1% av lønnen sin så blir det hyllet som noe fantastisk, mens når de deltar på fotosession med en diktator som burde vært stilt for retten i Strasbourg så er det helt urimelig å skylde på spilleren.

 

De klarte å unngå det fordi Fifa ga de forskjellige landene et antall forskjellige baser å velge mellom.

Det er ihvertfall slik jeg har forstått det.

Donere 1% av lønnen er bra? Ser på det mer som en selvfølge jeg. Uansett, jeg er ikke typen som hyller spillere for å gjøre bra ting og derfor forsvarer jeg de heller ikke når slikt som dette skjer.

 

Men det er klart at Liverpool bør gå ut offentlig og si at dette ikke er greit. Såpass kritikk bør Salah tåle.

Lenke til kommentar

Egypt bryr seg nok ikke så mye om det, er nok faenskap i deres eget land. Salah kan vel da heller først prøve å sette fokus på alt dritet som skjer i sitt eget land først da??? Huff, Salah, ditt svin. Kristenforfølgelsen i Egypt er din skyld. 

 

Det ene gjør ikke det andre bedre. Salah har gjort mye for landet sitt allerede, og man har historien om da han betalte for operasjonen til en kreftsyk gutt osv. 

 

Men det forandrer ikke på at han absolutt ikke burde ha stilt opp smilende med Kadyrov. 

 

 

Dette skjedde ikke med Liverpool , Klopp og klubben liker det nok ikke,men de kan ikke straffe en spiller for noe han (må) gjør på landslagssamling. Idiotisk av salah selvfølgelig.

 

Egypt kommer ikke bra ut her, men Liverpool burde ikke trekkes inn.

 

Om han måtte gjøre det er det vel ingen som vet ennå. 

 

Synes ikke det er vanskelig å se for seg en uttalelse om saken fra Liverpool, hvor de distanserer seg fra saken og sier at de ikke tar noe ansvar for hva spillerne deres gjør på landslagssamling eller lignende. Liverpool har selvfølgelig null skyld eller ansvar, men det vil være bra hvis de går ut offentlig og tar avstand.

Lenke til kommentar

Tragisk hvordan man kan ødelegge en familie fullstendig. Har Manchester United kommet med en offentlig beklagelse? 

 

attachicon.gif b41be8b340afb787c60d9002f36ba728.png

 

Klassisk whataboutism :)

 

Jeg ville ikke nødvendigvis sammenlignet folkemord, drap på homofile, knidnapping og terrorisme med utroskapsskandelen til Ryan Giggs, men deg om det. Jeg synes dette er en interessant sak verdt å diskutere, men skal følelsene dine ta overhånd så kan du heller la være å poste. 

 

Salah kommer nok med en beklagelse etter VM, vil jeg tro.

https://www.nrk.no/sport/salah-poserte-med-tsjetsjenias-president_-_-akkurat-dette-vi-advarte-mot-1.14078891

Endret av Snikpellik
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Klassisk whataboutism :)

 

Jeg ville ikke nødvendigvis sammenlignet folkemord, drap på homofile, knidnapping og terrorisme med utroskapsskandelen til Ryan Giggs, men deg om det. Jeg synes dette er en interessant sak verdt å diskutere, men skal følelsene dine ta overhånd så kan du heller la være å poste. 

 

Salah kommer nok med en beklagelse etter VM, vil jeg tro.

https://www.nrk.no/sport/salah-poserte-med-tsjetsjenias-president_-_-akkurat-dette-vi-advarte-mot-1.14078891

 

 

 

Det var en joke. Helt greit om Liverpool velger å ta avstand, men regner ikke med det kommer noe. Han er på oppdrag for Egypt og da er det dem som styrer showet, ikke Liverpool. 

Lenke til kommentar

Det kan trygt sies å være et særdeles politisk ukorrekt bilde Salah er med på. På den andre siden, så er det antagelig vanskelig å si nei til en som er blant verdens verste diktatorer i hjemlandet hans. Mange minuspoeng til Salah, allikevel.

Lenke til kommentar

Nå er jo heller ikke verden så sort/hvitt som en del av oss skulle ønske den var. Putin (som et eksempel) har vel en god del svin på skogen han også (blant annet statsstyrt dopingprogram, drap i andre land, bombing av egne sivile etc.) men han er det liksom helt kosher å bli tatt bilde sammen med. Prøver ikke å dra igang en lang politisk debatt, prøver bare å si at Tellus virkelig er et interessant sted å bo!

 

Ifht. Salah regner jeg med at det kommer en uttalelse fra LFC om det (sannsynligvis etter VM) om at de tar avstand fra bildet og ikke har kontroll på spilleren på landslagsoppdrag etc (ting som er ganske åpenlyse, men som uansett bør sies). Er dessverre en ripe i lakken til Salah dette her.

Lenke til kommentar

Slenger meg med på de som sier at dette var svært uheldig av Salah, og totalt unødvendig. Av prinsipp så burde fotballspillere og forbund frastå alle tilbud om politiske PR-stunt, enten de er bra eller ikke, fordi fotballspillere høster enorm respekt og har veldig mye innflytelse på sine fans. Fotball skal ikke være politikk.

Dog, om jeg hadde vært i samme situasjon, så veit jeg ikke hva jeg hadde gjort selv. For alt det vi veit, så er det nok ikke sikkert det var så enkelt å si "nei, jeg tar ikke bilder med slemme diktatorer" til nettopp den diktatoren. Det forskjell på å sitte i sofaen å si "nei", enn å si "nei" når diktatoren er på samme treningsfelt som deg, i nettopp Tsjetsjenia.

Ingen tvil om at fyren er ondskapsfull, jævlig, forferdelig og farlig. Men tror ikke Salah er det for det, og jeg kommer ikke til å dømme ham før noe sånt ville vært bevist.

Så for én gangsskyld skal denne United-supporteren la en av deres spillere komme tvilen til gode, jeg tror dette er en ikke-sak. Det er litt situasjons-betinget dette her, skal vedde 3 sokker, to pannebånd og en brukt boxer på at 90% av alle her inne hadde stilt opp med et påsmurt smil i samme situasjon :p

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...