Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Der nådde jeg visst et metningspunkt, ilvl rett rundt 350, heart of azeroth 26, reputations på Revered +/- 1000 rep, bedre gold farming enn jeg har hatt siden MoP.

 

Først et par opplevelser der Shadow spec virkelig ikke strakk til, selv om jeg forberedte meg godt og hadde relativt lite tid brukt på å unngå boss mechanics. Deretter noen tilfeller med dårlig rng på rewards som er time gated. Alt i alt føles ting litt bortkasta, og tiden investert som veldig lite effektiv med unntak av AH, og gold er ikke spennende, selv om kule, dyre mogs og shit er litt det.

 

Blir nok betraktelig mindre spilletid på wow en stund.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der nådde jeg visst et metningspunkt, ilvl rett rundt 350, heart of azeroth 26, reputations på Revered +/- 1000 rep, bedre gold farming enn jeg har hatt siden MoP.

 

Først et par opplevelser der Shadow spec virkelig ikke strakk til, selv om jeg forberedte meg godt og hadde relativt lite tid brukt på å unngå boss mechanics. Deretter noen tilfeller med dårlig rng på rewards som er time gated. Alt i alt føles ting litt bortkasta, og tiden investert som veldig lite effektiv med unntak av AH, og gold er ikke spennende, selv om kule, dyre mogs og shit er litt det.

 

Blir nok betraktelig mindre spilletid på wow en stund.

 

Litt i samme båt egentlig.

 

Så kommer 8.1..

Lenke til kommentar

Er ikkje kjekt å gi seg på 350, klassen blir betraktelig kraftigere på 370, og da bør man gå innom mythic plus for å hente upgrades i tillegg til raids. 

Det som stinker, er hvor elendig enkelte klasser er, i forhold til andre i mythic plus. Det, og hvor ufattelig kjedelig gearet er om dagen. Selv om eg er 370, og kunne tenkt meg 380, så er det ikkje noe spennende items der ute som eg jakter på, kun mer agility og ilvl. Er jo ingenting som gjør karakteren spennende lenger. 

 

Tror nok ikke 8.1 vil hjelpe noe særlig, faktisk tror eg mer og mer dette blir en WoD expansion hvor man bare kjeder seg. 

 

Legion hadde:
- Artifact våpen med all den power det ga

- Transmog for hvert eneste specc artifact våpen 

- Set bonus og legendaries å jakte på

 

Hvordan i alle dager kan BfA noen gang leve opp til alt det over? Selv med patcher tror eg ikke noe kommer til å hjelpe noe særlig. Og det er ikkje morsomt å levle opp alts heller, for alt er så jævla kjedelig å spille. Hva hjelper gøye dungeons og raids om klassene er drit kjedelig?

Lenke til kommentar

Mest sansynlig sharding i starter sonene i Classic WoW

 

Nei. Det er kun fordi alle starter på samme sted (Westfall/Barrens) i demoen. Det vil ikke være nødvendig når det kommer ut til sommeren og alle er spredt utover startområdene.

 

Fra mmo-champion:

 

  • The WoW: Classic Demo has sharding because everyone is starting a character in the same spot and they wanted the demo to run smoothly.
  • They might use sharding in VERY limited ways for WoW: Classic to address launch day problems, but not for the long run once communities and populations stabilize.
Lenke til kommentar

Synes de burde gå tilbake til dailies / Turn ins som i BC og WotLK, samt minke reputation belønningene fra disse. For så å øke kvaliteten på varene disse Faction Vendor selger. 

Folk var ekstremt kjappe opp til exalted i både Legion og BfA, samt at kvaliteten på den beste rustningen man kan kjøpe av disse er av såpass dårlig kvalitet at man ikke trenger å gå langt over 3+ i mythics for å få bedre kvalitet.

 

Eneste grunnen til at man når exalted er achievement/toy/pets/(kjedelige)mounts.

Lenke til kommentar

 

Nei. Det er kun fordi alle starter på samme sted (Westfall/Barrens) i demoen. Det vil ikke være nødvendig når det kommer ut til sommeren og alle er spredt utover startområdene.

 

Fra mmo-champion:

 

Sitatet fra MMO sier at de SKAL bruke sharding i starter sonene

 

Paragon burde ha vært med fra starten av i BfA. Eventuelt i en mindre patch i slutten av oktober / begynnelsen av november.

 

Jeg tipper det begynner å bli en del som er exalted med alle faksjonene nå.

Jeg er ikke Exalted med alle, men det er ikke langt ifra og jeg ser ingen grunn til å spille så lenge jeg har minst 1 faction som er exalted og ikke får noe ut av å gjøre world quests med de

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Sitatet fra MMO sier at de SKAL bruke sharding i starter sonene

 

Ion sa vel strengtatt at de vil benytte sharding ved lansering da det er eneste reelle alternativ om man skal unngå servere som er garantert til å gå rett på snørra. Han sa også at det kun vil være i startområdene og at det er tidsbegrenset. Så noen uker etter lansering så skal sharding skrues helt av.

 

Som seg hør og bør egentlig. Nå er jeg generelt veldig skeptisk til hvorvidt World of Warcraft: Classic vil klare å holde seg som en relevant del av spillet over tid. Jeg merker godt allerede i demoen at dette var grusomt tregt og tungvindt å spille. Så godt som samtlige aspekter ved spillet har blitt så utrolig kraftig forbedret og ettersom du uansett må betale for en tradisjonell subscription for å få spilt Classic så tror jeg det skal holde hardt i lengden.

 

Det finnes sikkert en liten mengde med veldig dedikerte spillere som kommer til å kose seg og holde på. Men er stygt redd det totale antallet spillere over tid kommer til å droppe såpass lavt at Blizzard vil se liten grunn til å dedikere så alt for mange ressurser til det. De går litt "all-in" nå, hvertfall får de det til å virke sånn så alle de som har mast om Classic skal bli fornøyde og få et inntrykk av at de bryr seg og gjør en god jobb men så fort tallene eventuelt skulle indikere at dette er av liten interesse for folk flest så tror jeg de fort kommer til å "hva var det vi sa?" og droppe hele greia. Men mulig jeg tar feil.

 

 

Selv så synes jeg egentlig Vanilla er en relativt dårlig setting for en slik "Classic" server. Vi fikk temmelig mange solide "quality of life" forbedringer i The Burning Crusade og spesielt Wrath of the Lich King som jeg tror hadde forbedret på opplevelsen og potensiale for at Classic kunne blitt en mer aktuell ting for flere å vurdere. Det er mye mulig planen og ambisjonene over tid er å bevege seg i den retningen, at det er muligheter for at de implementerer utvidelser over tid. Men igjen så er jeg stygt redd for at antallet aktive spillere vil droppe så lavt at Blizzard legger alle slike planer på is da det tilsynelatende krever overraskende mye tid og arbeid på å få disse gamle databasene osv kompatible og funksjonelle dagens motor.

 

 

Alt i alt så er det nok forsvinnende få som egentlig ønsker seg en full-on Vanilla opplevelse. De fleste ønsker nok en tur down memory lane og flere ønsker nok kanskje å kunne oppleve den originale verdenen Pre-Cataclysm. Jeg er jo forsåvidt også en av de som kunne tenke seg det, men samtidig så orker jeg ikke den samme grisetrege progresjonen, kampsystemet osv som var i Vanilla. Det krever alt for mye tid og dedikasjon på å spille det som føles som et så vanvittig utdatert og lite moderne gameplay at det blir for veldig spesielt interesserte. Spesielt når du må betale fast sum per måned i en tidsalder hvor det virkelig florerer av knallgode spill som kjemper om tiden og oppmerksomheten din.

 

 

 

Jeg er ikke Exalted med alle, men det er ikke langt ifra og jeg ser ingen grunn til å spille så lenge jeg har minst 1 faction som er exalted og ikke får noe ut av å gjøre world quests med de

 

 

Ser ingen grunn til å gjøre det vanskeligere å nå Exalted. Repgrind er allerede utrolig kjedelig og lite givende, og det å gjøre at det tar lenger tid krever jo bare at du fortsetter å hamstre de samme world questene noen uker ekstra.

Lenke til kommentar

Jeg også tror Classic er for spesielt interesserte. 

Har mange gode minner med vanilla, men betyr ikke at jeg vil spille det igjen. Følelsen man hadde da det ble lansert får man aldri igjen.

 

Blir litt som å spille super mario bros nå, blir liksom ikke helt det samme.

 

Det er jo seff det nye nå, alle er tom for ideer så de driver å remaster gamle spill i hytt og pine. Joda, fett nok det i typ 30 min så innser man at verden går videre og at man faktisk har lyst på nye spill, ikke spille resirkulerte gamle spill.

Lenke til kommentar

Jeg ser veldig mye sjarm i det å kunne spille igjennom de gamle sonene (Pre-Cataclysm), men ikke med et så sørgelig kjedelig og tregt gameplay med så latterlig mye nedetid som det var i Vanilla. Tror nok dette kunne slått bra an, men da måtte de forsøkt å implementere litt mer moderne gameplay og ikke gått for en 100% replisert utgave av Vanilla. Men det ville jo selvsagt skapt furore blant puristene som vil ha den eksakte opplevelsen.

Lenke til kommentar

 

Det finnes sikkert en liten mengde med veldig dedikerte spillere som kommer til å kose seg og holde på. Men er stygt redd det totale antallet spillere over tid kommer til å droppe såpass lavt at Blizzard vil se liten grunn til å dedikere så alt for mange ressurser til det. De går litt "all-in" nå, hvertfall får de det til å virke sånn så alle de som har mast om Classic skal bli fornøyde og få et inntrykk av at de bryr seg og gjør en god jobb men så fort tallene eventuelt skulle indikere at dette er av liten interesse for folk flest så tror jeg de fort kommer til å "hva var det vi sa?" og droppe hele greia. Men mulig jeg tar feil.

 

 

 

Nå er det vel strengt tatt den lille delen av spillerbasen der som Classic er tiltenkt også. 

Tror neppe Blizzard hadde gått ut med å gjøre det her i utgangspunktet om dem ikke hadde iberegna at dette kan dem supportere selv om det skulle vise seg å ikke bli så stor suksess som internett kanskje indikerer. 

 

J Allen sa vel på forrige Blizzcon at det her var noe dem kom til å ha gående uansett om det var 100.000 eller 100 spillere totalt. 

Lenke til kommentar

Jeg ser veldig mye sjarm i det å kunne spille igjennom de gamle sonene (Pre-Cataclysm), men ikke med et så sørgelig kjedelig og tregt gameplay med så latterlig mye nedetid som det var i Vanilla. Tror nok dette kunne slått bra an, men da måtte de forsøkt å implementere litt mer moderne gameplay og ikke gått for en 100% replisert utgave av Vanilla. Men det ville jo selvsagt skapt furore blant puristene som vil ha den eksakte opplevelsen.

En av grunnene til at Classic kommer er jo fordi de nektet private servere å drive deres kode. Spillere på disse serverne ble jo fra seg...

 

Og Blizzard er ikke alene om å remastre gamle slagere.

Lenke til kommentar

Problemet med Classic er at spillerne vil ha det som det var, med bugs..

Leser litt på Classic Reddit og det er MYE de vil ha som det var, og det er masse filleting, så jeg tror ikke det er Blizzard som kommer til å ødelegge, men disse spillerne..

Ikke noe vits i å prøve å diskutere med de heller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...