Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Jeg skulle ha spilt WoW om de hadde innført flyging mye tidliger, men nå har jeg kommet til det stadiet at jeg ikke gidder mer-

Blir ikke mer WoW inntil Classic

Du vett det ikke er flyging i Classic?  :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Ja, men det er heller ikke dailies og det skal komme flyging i BfA

 

Samme som at en gidder ikke grave en grøft for hånd når man vil ha tilgang på en gravemaskin

Dailies ja, men hva med alt det andre som man må ut i verden for å gjøre?

Å komme seg frem har strengt talt aldri vært vanskeligere enn det var i vanilla, så den argumentasjonen gir ikke fryktelig mye mening. 

Lenke til kommentar

Må jo ikke være superduper hater for å ikke ha det gøy med World of Warcraft i 2018/2019. BfA har ikke vært noen kjempe vellykket utvidelse så langt, det hersker det liten tvil om. Samtidig så har spillet en stor utfordring av at motoren og spillmekanikken blir egentlig bare mer og mer utdatert for hvert år som går.

 

Jeg tror at det største problemet til spillet handler om at kjernen i spillet fremstår ganske så utdatert. Vi lever i en tid hvor det florerer av nye spill, og det generelle kvalitetsnivået er høyere enn noen gang så kampen om folk sin tid og oppmerksomhet har aldri vært hardere.

 

Det krever at World of Warcraft klarer å videreutvikle seg og modernisere seg, noe jeg føler de ikke har klart med BfA så det handler ikke nødvendigvis om at spillet er dårligere enn noen gang men heller at spillet aldri har føltes stort mer utdatert og kjedelig enn det gjør nå.

 

 

Tror nok det skal veldig mye til for at de klarer å fikse på dette. Spillet er fra 2004 og det merkes veldig godt. De har gjort en formidabel jobb med å holde spillet i bra forfatning og det er jo helt sinnssykt at de har klart å holde det så aktuelt og bra over så lang tid. Men nå begynner de virkelig å møte veggen i form av hva de klarer å gjøre med motoren og infrastrukturen som ligger i bunn. Kombiner dette med et par uheldige valg i BfA så blir det veldig vanskelig å holde på spillerne og interessen.

Lenke til kommentar

Som sagt, når en vet man skulle hatt tilgang på noe så blir det vanskeligere å gjøre oppgavene på en vanskeligere måte

 

Nei, det blir ingen mount før 40 og nei, det er ikke flyging i Classic og det vil det aldri bli heller

Hadde blitt samme problemet i Classic om de hadde sagt at vi ville fått flyging, for da ville jeg ha ventet til flyging..

Lenke til kommentar

Det har blitt en trendgreie ifm BfA å mene at wow er drit, at activision styrer skuta og at spillet kun er en billig cash grab, at utviklerne ikke hører på spillerne, og at spillet dør.

 

Ser man mer rasjonelt på det, ser man at spillet er i gradvis utvikling, at utviklerne tar hensyn til tilbakemeldinger, at cash graben er som den har vært i lange tider og at spillet mister muligens mister spillere - men at det skyldes den irrasjonelle negative vurderingen.

 

Jeg tror mye henger sammen med en uforholdsmessig brutal negativ oppmerksomhet rundt GCD- og masterloot-endringene, samt at den sedvanlige powerlossdepresjonen som normalt kommer med en my expansion ble spesielt tøff denne gang pga tapet av legendaries og artifactweapons. Dette, kombinert med fad'en/den negative hypen, samt et itemsystem som er litt på styr (hc raidloot fra world boss, feks), gjør at mange blir i overkant negative.

 

Selv synes jeg innholdet er artigere enn på noe tidspukt tidligere. M+ er konge, og det nye raidet virker veldig bra. Jeg liker også veldig godt samtlige speccs jeg har prøvd, og kunne tenkt meg å maine ca alt som er av klasser.

Det er ikke en trend greie når veldig mange som har spilt Wow i 10+ år sier at nå er det nok. Jeg skulle virkelig ønske at jeg synes Wow fortsatt var gøy. Jeg levlet 4 chars i bfa. Raidet litt Mythic i første tier. Spilte aktivt frem til november. Da sa det stopp. For det gikk opp for meg at jeg er ikke lenger en spiller. Jeg er et bankkort. Jeg er en som skal manipuleres til å abonnere i 6 måneder og få en mount på kjøpet. Det er godt mulig jeg er blitt for gammel og at det er jeg som har forandret meg for mye, men jeg fikk bare en vondere og vondere smak i munnen hver gang jeg logget inn. Endret av Psykake
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Må jo ikke være superduper hater for å ikke ha det gøy med World of Warcraft i 2018/2019. BfA har ikke vært noen kjempe vellykket utvidelse så langt, det hersker det liten tvil om. Samtidig så har spillet en stor utfordring av at motoren og spillmekanikken blir egentlig bare mer og mer utdatert for hvert år som går.

 

Jeg tror at det største problemet til spillet handler om at kjernen i spillet fremstår ganske så utdatert. Vi lever i en tid hvor det florerer av nye spill, og det generelle kvalitetsnivået er høyere enn noen gang så kampen om folk sin tid og oppmerksomhet har aldri vært hardere.

 

Det krever at World of Warcraft klarer å videreutvikle seg og modernisere seg, noe jeg føler de ikke har klart med BfA så det handler ikke nødvendigvis om at spillet er dårligere enn noen gang men heller at spillet aldri har føltes stort mer utdatert og kjedelig enn det gjør nå.

 

 

Tror nok det skal veldig mye til for at de klarer å fikse på dette. Spillet er fra 2004 og det merkes veldig godt. De har gjort en formidabel jobb med å holde spillet i bra forfatning og det er jo helt sinnssykt at de har klart å holde det så aktuelt og bra over så lang tid. Men nå begynner de virkelig å møte veggen i form av hva de klarer å gjøre med motoren og infrastrukturen som ligger i bunn. Kombiner dette med et par uheldige valg i BfA så blir det veldig vanskelig å holde på spillerne og interessen.

Mitt forhold til WoW har alltid vært av og på, spesielt etter Wotlk, så jeg er veldig vane med at jeg går kjappere lei enn de fleste.

Jeg har lært å begrense forventningene etter til at jeg mest sannsynlig er dritt lei om 3 max måneder. 

 

Likevel greide BFA å levere under de lave forventningene, og den kjappest jeg har gitt meg etter å ha startet igjen, var et faktum.

 

Har en del venner som har spilt aktivt siden BFA kom, og når jeg spør hvordan det går i Azeroth så høres det ut som de forteller om en fryktelig kjedelig ekstrajobb de har.

Glad jeg iallefall har evnen til å slutte å spille. 

Lenke til kommentar

Jeg tror Classic blir en døgnflue.

 

Enig, så noen videoer fra betaen om hvor treigt systemet var. Selvsagt er det mange gode minner fra classic og det kommer nok til å dra mange spillere i starten. Helt til de innser at vi er i 2019 og spill har utviklet seg i denne retningen for en grunn.

 

Selv orker jeg ikke, men merker det frister litt.

Lenke til kommentar

Enig, så noen videoer fra betaen om hvor treigt systemet var. Selvsagt er det mange gode minner fra classic og det kommer nok til å dra mange spillere i starten. Helt til de innser at vi er i 2019 og spill har utviklet seg i denne retningen for en grunn.

 

Selv orker jeg ikke, men merker det frister litt.

Det betyr jo ikke at den retningen spill utvikler seg i er noe særlig god for den grunn, snarere tvert i mot. Det er jo kanskje et av de største argumentene for at folk i så mange år har mast om Vanilla, nettopp fordi mange er så i mot den utviklingen spillet har hatt. Det som er "in" i dag er jo pay to win spill proppa med microtransactions, cash shops, leveling boosts osv. så produsentene kan skvise mest mulig penger ut av spillerne. ("Don't you guys have phones?" *host* *host*)

 

Vi er i en æra hvor gamle spill og spillkonsoller blir brakt til live igjen, det at et spill er gammelt betyr ikke nødvendigvis at det dermed er utdatert, men heller en tidløs klassiker etter min mening. Old School Runescape har jo for eksempel flere aktive spillere enn RS3. Så får vi se om Vanilla over tid vil ha flere aktive spillere enn retail, det vil tiden vise.

Lenke til kommentar

Tenker på at jeg "fullførte" Wow med en Paladin på nivå 60 i 2005... Tiden flyr virkelig.

Spillet hadde da mange kule ting, men jeg la merke til hvor repetitivt det var og må si at følelsen av "grinding" var der.

Stoppet å spille etter en måned med intens grinding ( var arbeidsledig akkurat da ) og kom egentlig aldri tilbake.

Brukte en del tid på et annet meningsløst evigvarende "grind" spill til jeg innså hvor bortkastet tiden var og hvor lite det ga og sluttet å spille slike spill i 2008.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...