Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Problemet er hva man skal finne på når man er level 60 og ferdig med BWL og NAXX, selv om original NAXX er MYE vanskeligere enn WotLK-NAXX.

Vanskelig av helt andre grunner, enn mythic er langt vanskeligere enn LFR i dag.

Jeg tror faktisk ikke at med alt spillere vett i dag at vanilla NAXX blir en særlig utfordring for de dedikerte. 

Det handler for det meste om oppgearing, koordinering av 40 spillere, og latterlig ting som f.eks. å måtte ha 8 gearet warrior tanks for 4 horsemen. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Da kommer TBC, hvor en kan kopiere karakteren over dit eller starte en ny fra 60

Det er på ingen måte bekreftet, akkurat som Diablo 3 season basert system ikke er bekreftet.

Lanseringen av en ny ekspansjon på classic vil også bringe med seg en hel ny runde med spørsmål, hva skjer med befolkningen på Vanilla, hva skjer etter TBC ? Osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ja, det er vel samhandling mellom 40 som gjør klassiske dungeons "vanskelige" - ingen av mechanics er vanskelig i dag.

Ikke bare det, men bossen hadde knapt mechanics.

Ta Garr i Molten Core som et eksempel, han hadde 2 mechanics.

En dispel av "benefical debuff on player" og en bombe som spillere måtte springe ut av raidet med, og det var det hele.

Sammenlign det med hva som foregår på kun normal Uldir.

 

I tillegg til raidstørrelsen var utfordrerne, så gjorde følgende raids "vanskeligere" i vanilla:

- Threat var veldig vesentlig

- 8 og senere 16 debuff slots i 1.7 (lurer på om dette blir videreført og i hvilken grad). Dette var uansett latterlig vesentlig, spesielt med kun 8 debuff slots. Skulle ikke mer enn rogue med poison til for å erstatte tankens Sunder armor debuff (rip threat), eller veldig vesentlig warlock debuffs som curse of elements / shadow.

- resistance gear

- attunements 

- resource management (aka. bruke lav rank av spells, og gjerne bare 1-3 spells totalt)

 

Det hadde jo vært en kjempefin måte av blizzard å melke wow til det maksimale, bare starte på nytt. Lansere expansions og brått sitter man der 14 år senere og spiller BfA igjen :)

Haha, tror vi skal se langt etter en relansering av mørkeperioden (WoD) . :tease:

 

 

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

En ting jeg ikke skjønner er folk som klager på at det ikke er mer innhold, og at de tar pause til neste ekspansjon eller oppdatering kommer. Dette spillet er det jo umulig å "runde", det finnes enormt mye innhold. Helt vanvittig mange achievements man kan jobbe med, f.eks. Umulig å komme i mål der.

Lenke til kommentar

Det er på ingen måte bekreftet, akkurat som Diablo 3 season basert system ikke er bekreftet.

Lanseringen av en ny ekspansjon på classic vil også bringe med seg en hel ny runde med spørsmål, hva skjer med befolkningen på Vanilla, hva skjer etter TBC ? Osv.

Det vil alltid være nye spillere som kommer til og selv om det ikke er bekreftet så har de sagt at om Classic er en suksess så vil de komme med TBC og om Classic ikke er en suksess så vil hele Classic greia dø ut

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

En ting jeg ikke skjønner er folk som klager på at det ikke er mer innhold, og at de tar pause til neste ekspansjon eller oppdatering kommer. Dette spillet er det jo umulig å "runde", det finnes enormt mye innhold. Helt vanvittig mange achievements man kan jobbe med, f.eks. Umulig å komme i mål der.

Alt innholdet er ikke for alle, det er veldig mye annet jeg heller vil gjøre (omtrent hva som helst) enn å begynne med pet battles.

Lenke til kommentar

Hva er det dere snakker om? Ingenting er vanskeligere enn LFR. LFR G'huun er vanskeligere enn alt annet. :p

 

Men når du har normal på farm, skulle du ikke da ønske at det var Heroic eller Mythic også som ga ytterligere mestringsfølelse?

 

Folk klager over at det er for mye rep grind. Blizzard letter litt på det og gjør det litt raskere. Da klager folk over at det ikke er nok innhold for de er jo exalted allerede.

Det er umulig å gjøre ALLE fornøyde.

 

Det er vanvittig mye innhold i WoW, det er bare at folk skyver det til sides og sier at det ikke stemmer kun fordi de ikke GIDDER.

Å ikke GIDDE er ikke et argument for at det ikke finnes innhold.

Lenke til kommentar

Men når du har normal på farm, skulle du ikke da ønske at det var Heroic eller Mythic også som ga ytterligere mestringsfølelse?

 

 

Nei, for i forrige expansions så fikk vi flere raids, men etter at de startet med Heroics og Mythics så har det blitt færre

 

Når en har et raid på farm i Classic, så går en på neste raid

Noe av det samme i BC

Med WoTLK så begynte det å gå nedover da vi fikk Heroic raid

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, for i forrige expansions så fikk vi flere raids, men etter at de startet med Heroics og Mythics så har det blitt færre

 

Når en har et raid på farm i Classic, så går en på neste raid

Noe av det samme i BC

Med WoTLK så begynte det å gå nedover da vi fikk Heroic raid

I WoTLK var det jo en god del raids. Naxx, Ulduar, ToCr, ICC, RS og VoA.

Lenke til kommentar

Nei, for i forrige expansions så fikk vi flere raids, men etter at de startet med Heroics og Mythics så har det blitt færre

 

Når en har et raid på farm i Classic, så går en på neste raid

Noe av det samme i BC

Med WoTLK så begynte det å gå nedover da vi fikk Heroic raid

 

Med WotLK? Nå rører du fælt. WotLK er jo den expansion med flest raids. Du mener etter WotLK regner jeg med.

 

Her er antallene raids, World bosser ikke inkludert;

 

Classic: 4 (Siden AQ hadde et 20 mann og et 40 mann raid.)

Burning Crusade: 8

Wrath of the Lich King: 9

Cataclysm: 6

Mists of Pandaria: 5

Warlords of Draenor: 3

Legion: 5

Battle for Azeroth: Foreløpig 1

 

Nå vet jeg ikke hvor lang dødtid det var på slutten av Legion siden jeg bare spilte begynnelsen av det, men jeg vil tro at det magiske nummeret med raids i en Normal/Herioc/Mythic setting er 6-7 raids, gitt samme expansion release rate som nå.

Tipper neste expansion kommer i August 2020.

 

Det er ikke noe problem for dem å ha et høyt antall raids. Bare å lage 1 boss raids det, som Onyxia.

Eller de kan jo sette ny bossrekord. Naxxramas har rekorden med 15 bosser. Kanskje de skulle laget et 20+ bosser raid? :p

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Burning Crusade har 9 og 52 bosses

WoTLK har 9 og 56 bosses, not counting Trial of the Crusader

Cata har 6 og 30 bosses på normal og 28 på heroic

 

Så, på en måte så hadde WoTLK mest content, da de fikk Heroic, men det var da det startet og neste xpansion fikk bare halvparten da de brukte opp ressursene på WoTLK og hadde begynt med Heroic og nå som vi har Mythic har vi enda mindre raids, for Mythic er vanskeligst å balansere, så istede for nye vanskeligere raids, så får vi Mythic (og Heroic)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Nei, for i forrige expansions så fikk vi flere raids, men etter at de startet med Heroics og Mythics så har det blitt færre

 

Når en har et raid på farm i Classic, så går en på neste raid

Noe av det samme i BC

Med WoTLK så begynte det å gå nedover da vi fikk Heroic raid

Raidene har alltid kommet litt og litt via patcher.

Er et par unntak med at 1 boss raid som Onyxia, Malygos osv. har vært tilgjengelig på likt, men ville ikke klassifiserte det som et tradisjonelt raid.

Neste patch får vi uansett 2 raids, begge med flere bosser, det må faktisk være en av de første gangene. 

 

Nå som vi har 4 vanskelighetsgrader, har vi aldri hatt flere bosser å ta.

Estetisk er de kanskje like, men forskjellen på heroic og mythic G'huun er mer mechanics enn en boss i vanilla hadde. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...