Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Da er fire runder i Hellfire Ramparts ferdig. Trivelig gruppe; ikke noe problem med noe, alle var høflige hele veien. Det var moro å være nr. 2 på lista over damage for en gangs skyld også, ikke så ofte det.

 

En "ny" ting jeg opplevde i dag; ikke med nevnte gruppe, men den før det; var at et medlem ble sparka ut av gruppa. Det har jeg ikke sett før; visste ikke at det var mulig.

 

Eller så er det litt gøy å ha en Ironhide Devilsaur, flere som kommenterer når jeg går forbi. Litt rart for en nybegynner for meg, og litt rart at folk nevner et pet som tross alt er lavt nivå og ikke vanskelig å skaffe seg. Men, moro er det! :)

 

Og da var det vel natta tenker jeg.... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk gud for Vote to Kick. Mange ganger du havner med rene SHITkids, som bare skal krangle om taktikker de ikke fatter, om loot, om at noen suger (selv om de som har DPS-meter ser at de er like dårlige, eller er healeren, som ikke har så mye å si i den saken)

Lenke til kommentar

Takk gud for Vote to Kick. Mange ganger du havner med rene SHITkids, som bare skal krangle om taktikker de ikke fatter, om loot, om at noen suger (selv om de som har DPS-meter ser at de er like dårlige, eller er healeren, som ikke har så mye å si i den saken)

 

Veldig enig der ja. Har begynt å levle en druid som er 62 nå, og det er veldig mye forskjellig du møter på. Jeg leveler nesten bare i Random Dungeons.

 

Var faktisk i UBRS i går, og alle i gruppa ( utenom meg) stod i 20 min der med Leeroy achivmenten og lagde tactics for hvordan de skulle gjøre den. Wipa sikkert 10 ganger men de måtte bare ha den. Faila så mange ganger til slutt at gruppa vart disbanda.

Lenke til kommentar

Var nett innom hunteren min igår (level 42 når eg logga på). Fullt rested. Gjorde et par 3 q's mens eg hadde signa til random dungeon. fikk group, zooma inn, mara.... tanken leava gruppa etter 2 pulls..vi signer oss på nytt. Eg porter ut og fortsetter å queste mens vi venter på tank, og blir då kicka fra group.

 

Signer meg igjen, dinger, får ny group, zoomer inn, mara. >.<

Cleara heile driten på ca 5 min. God warrtank, 3 gode dps, og en god healer. Som regel har du alltid en idiot med deg, men nei, her var det full pupp.

 

Endte med å pløye igjennom mara 2 ganger, og ta ZF (inkludert gazhrilla ellerno). Persa for øvrig i volley aoe på 1200 dps. =) på level 43.

Lenke til kommentar

Hahaha! Hva gjør egentlig sånne folk? Venter 5 sekunder mellom hver cast? Bruker level1 spells? Jeg bare skjønner det ikke.

 

Forøvrig leveller jeg en warlock(affliction) for tiden, er level 75 nå med heirloom shoulders, chest, våpen og 2xtrinkets. Singletarget er jeg oppe på rundt 17-1800 dps mens normen på andre i gruppa er 5-800.. Heirlooms eller ei, jeg blir litt lei meg på andres vegne.

Lenke til kommentar

Ikke spør meg hva de driver med. ToC5 var første instance jeg noengang prøvde, og dro lett over 2000 i kun grønt og litt blått.

 

Driver og levler litt ymse classes nå, og til tross for at jeg absolutt ikke har peiling på rotasjoner og slikt, så ligger jeg stort sett på topp på damage. Mulig jeg hopper over andre ting jeg burde gjøre, som stuns og lignende, men hva vet vel jeg.

Endret av Llandari
Lenke til kommentar

Er selv å regne som en "casual" spiller og har nok en del å hente på optimal dps på alle de klassene jeg spiller. Er sjelden lavest i dps i instanser eller raid og ofte på topp mår det gjelder dps/gearscore. Tror det er slik for mange av oss som spiller dette spillet.

 

Det vil alltid være spillere som ikke legger sjela i å spille optimalt, samt de som tilsynelatende ikke gjør en døyt for å forbedre seg. En irritasjonsfaktor? Så klart. Men, slik jeg ser det så er det en ting som er verre - de som er så blendet av sin egen kunnskap om spillet at de forventer at alle skal være på samme nivå og velger heller å kaste vedkommende ut av gruppa fremfor å gi råd og hjelp til vedkommende, ofte bare fordi det helst bare bør ta minimalt av tid for å oppnå dagens frost.

 

Det koster ikke mye å gi råd, og det kan jo være at vedkommende er mottagelig..

 

Ikke ment som et spark til noen her - bare en liten digresjon.

 

For endel måneder tilbake da jeg nettopp hadde dinget 80 med DK og dps var lav havnet jeg i random heroic gruppe med 3 andre som var på samme nivå. Healer var derimot en spiller med både kunnskap, gear og tid.

Tanken hadde aldri tanket før og vi var i grunnen enige alle sammen om at vi kom til å slite med å klare Nexus - bortsett fra healeren. Han kom med innspill og råd til alle 4 og vi endte med å gå gjennom uten at noen kreperte. Vi gjorde tre instanser til og alle gikk på samme vis. Gikk noe mer tid enn det som er vanlig per instans, men hvis det er mulig å regne tida i kvalitet eller opplevelse/minutt så er nok denne kvelden i spillet den som rangerer øverst hos meg. Stort sett bare på grunn av at en som hadde kunnskapen tok seg tid til å dele av den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig Heseblesen.

 

Jeg forventer ikke at alle skal være på mitt nivå, men er en forskjell fra å være innenfor 80% eller 50% eller helt nede på 33%, det er du vel selv enig i?

 

Selv blant de av oss som anser oss selv som "gode" eller "kunnskapsrike", finnes det folk hvor kunnskapen er primært om egen klasse, da er det ikke uten videre bare å hjelpe en helt annen klasse eller rolle, eller hva?

 

Forøvrig, det er ganske ofte jeg gir hjelp i slike tilfeller, men skal ærlig innrømme at som regel gir jeg bare blaffen. Hvis det er så enkelt som at jeg legger merke til at folk ikke slenger på store damage modifiers (typ DK uten diseases) så informerer jeg på høflig vis at hvis vedkommende gjør sånn og slik, så dør moben raskere.

 

EDIT: Llandari: *gjeipe* Noen som har det.

Endret av Sub-Lock
Lenke til kommentar

Jeg har ingenting imot nybegynnere som spør etter hjelp, eller tydelig trenger hjelp.

Problemet er level 80 folk med veldig godt utstyr som de tydeligvis har brukt ufattelig mange timer på, og likevel ikke klarer å gjøre mer enn en fersk level 70 i DPS. Dessuten har mange slike folk en tendens til å være utrolig defensive når det kommer til kommentarer ang. deres DPS. (Hey, are you using diseases DK? - STUF NAB, I know how to play)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig Heseblesen.

 

Jeg forventer ikke at alle skal være på mitt nivå, men er en forskjell fra å være innenfor 80% eller 50% eller helt nede på 33%, det er du vel selv enig i?

 

Selv blant de av oss som anser oss selv som "gode" eller "kunnskapsrike", finnes det folk hvor kunnskapen er primært om egen klasse, da er det ikke uten videre bare å hjelpe en helt annen klasse eller rolle, eller hva?

...<snip>

 

Joda, enig der - i begge tilfeller.

 

Jeg opplever omtrentlig de ulike nivåene du nevner. I den første og til dels den andre finner en vel hovedparten av WoW spillerene vil jeg tro - meg selv inkludert. Den siste derimot (33%) er jo der hjelp virkelig trengs og som jeg synes det er synd hvis slike blir kastet ut av gruppen som standard.

 

Samtidig, i en gruppe der èn spiller åpenbart ikke er i nærheten av klassens kapasitet så er det vel ofte slik at av de øvrige 4 (i en random heroic gruppe f.eks) så er det noen som vet nok til å rettlede. Men, ser poenget ditt. ;)

 

Var i en artig gruppe i går for øvrig. De to andre dps'ene i gruppa var spillere som ordinært spilte tank og healer. Tanken i gruppa hadde åpenbart ikke mye til overs for Violet Hold så han hoppa av før vi i hele tatt fikk startet. Det gikk ikke mange sekundene før healeren hoppa av. Det var en artig meningsutveksling mellom de to dps'ene om dette, og en artig konklusjon. De kom etter 5 minutters diskusjon frem til at tanks/healers var en bortskjemt gruppe som bare skummet fløten så og si, og ikke hadde tålmodighet til å vente til ny tank/healer var på plass. Deretter hoppa de også av..! Ubetalelig morsomt synes jeg i ettertid. Men, de hadde jo et lite poeng - det er nå i hvertfall slik på US realms.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...