Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Det jeg sier er at det er ikke "OSet" som kom med feil filassosiasjon, men trolig avhengig av desktop environment. Spørsmålet blir da om det er Gnome, KDE eller hva enn det måtte være sitt ansvar å ha slikt på stell, eller Debians ansvar å pakke det inn. Klart det er mangel på polish, ingen som har sagt noe annet.

 

At min personlige tolkning av dette skal brukes for å bedømme hvor "fascinerende" og "uhyre betegnende" open source miljøet behandler slikt kan jeg ikke omtale som noe annet enn latterlig.

Anyways, Ubuntu Gnome åpner .deb-pakken i riktig program.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Måtte laste ned og ta en titt - det viser seg at editoren er laget med node.js ...

 

edit: MS + JavaScript - det må bare være "Evil" ;)

 

Fra spøk til revolver, så tror jeg dette kan være en grei editor for nettopp node.js koding, noe jeg titter litt på i forbindelse med BeagleBone Black kortet jeg har skaffet meg.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Bare dropp det Bonescript-rælet. IO-portene er koblet direkte til kernelen, så å bruke C/C++ er null stress.

Etter å ha surret litt med JavaScript, så er det fristende å finne på noe annet ...

 

Men dette er mest for moro, så C/C++ blir noe tungt ettersom det er språk jeg ikke bruker daglig.

Lenke til kommentar

 

Bare dropp det Bonescript-rælet. IO-portene er koblet direkte til kernelen, så å bruke C/C++ er null stress.

Etter å ha surret litt med JavaScript, så er det fristende å finne på noe annet ...

 

Men dette er mest for moro, så C/C++ blir noe tungt ettersom det er språk jeg ikke bruker daglig.

 

 

Det skal være et Python-bibliotek også, men det har jeg ikke erfaring med.

 

php stronk amirite x DDDDD

 

 

Nice trolel! XD

Lenke til kommentar

 

Måtte laste ned og ta en titt - det viser seg at editoren er laget med node.js ...

 

edit: MS + JavaScript - det må bare være "Evil" ;)

 

Fra spøk til revolver, så tror jeg dette kan være en grei editor for nettopp node.js koding, noe jeg titter litt på i forbindelse med BeagleBone Black kortet jeg har skaffet meg.

 

Kan jo hende VSCode kan bli bra til TypeScript, med native TypeScript debugging..

Lenke til kommentar

Forresten, noen som har noen tips til mini-PC som kan kjøre en eller annen Linux, typisk Debian eller CentOS? Og da tenker jeg på en formfaktor på linje med en router e.l. Min gamle tilårskomne Soekris net4801 begynner å bli litt sliten. Den har tross alt bare en National Semiconductor Geode 266 MHz 586-kompatibel CPU, 128 MB RAM og et CF-kort som HDD, uten DMA. En hw-feil på soekris'en gjør at jeg må kjøre HDD i PIO4 modus, og det går TREGT, spesielt ved OS-oppgradering. Kjører OpenBSD på den, det eneste OSet jeg kan kjøre default install på uten å måtte strippe kernelen først.

 

Edit: kan legge til at den primært skal brukes som DNS/DHCP-server.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...