Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vittoria open corsa ruller utrolig mye bedre enn alt jeg har vært borte i fra conti. Problemet med dem er imidlertid at det er rene rittdekk, så de er laget for å rulle fort, ikke for å være punkteringssikre. Det er veldig morsomme dekk å kjøre på, men de er dyre å ha på sykkelen som treningsdekk, da det går fort 4,5,6, om ikke fler, dekk i løpet av en sesong.

Lenke til kommentar

 

Det er to standarder på patroner brukt til pumper. Den ene er med gjenger, den andre er uten. SKS f.eks. har noen pumper som bruker patroner med gjenger, mens noen andre patroner uten gjenger.

 

Jeg er dog usikker på om du kan bruke hva som helst fra ebay, da det brukes 16g patroner også til bl.a. hjemmebrygging av øl. Om de har andre dimensjoner vet jeg ikke.

Alle 16 g patroner skal i utgangspunktet gi samme trykk i dekket. Kjører du downhill og/eller med 29" bør du vurdere 25 g patroner.

Takker for svar.

 

Det er snakk om landevei, fikk helt fint trykk i mine 25-622 med en 16 g patron.

 

Patronene jeg trenger er med gjenger, og ser mistenkelig lik ut som mye av det jeg finner på ebay (men jeg finner ikke lenger de grisebillige jeg så i morges... :cry: )

 

 

Ett lite tips for å få tak i patroner er å høre med noen som jobber med redningsvester, fra fks fly eller båt. De skal ofte byttes ut hvert år, men fungerer like fint for oss:)

 

Jeg har en pose med patroner, som stammer fra redningsvester på ett Boeing fly.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Litt avhengig av hvilket dt Swiss nav det er så kan det være en fjær eller pal som har løsnet. Det skal normalt ikke skje, men har opplevd det et par ganger. Det kan også være være at ett eller flere av lagrene har tørket ut og er moden for utskifting. Det er vanskelig å si uten å høre på hjulet rulle, og kjenne om det går uvjent og/eller slark.

 

Om du er litt fingernem så er det en overkommelig jobb å fikse selv, forutsatt at det er lager/pal/fjær, men du må ha tålmodighet og riktig deler. Hvis du gir jobben til et verksted ville jeg gått til et som gjør jobben selv, og ikke sender det til deler.no da de er tidvis veldig treige på å fikse sånt.

Lenke til kommentar

Er lyden konstant når det ruller? Er lyden der samme hvilken vei navet ruller? Du kan jo prøve å filme det for å få lyden, men jeg kommer til å være veldig tilbakeholden med å komme med en konklusjon om hva det er, for det vet man strengt tatt ikke før man har åpnet opp og sett.

 

Dt Swiss og/eller deler.no skal ha sprengskisser av navet som gir en god oversikt over hva som skal hvor, hvilket gjør jobben med å bytte ut deler lettere.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...