Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Er det mange her som sykler på landeveissykler? Tenker kanskje å starte med dette.

Har noen anbefaling på en god landeveissykkel til en god pris? Tenker å bruke under 7000,- om mulig. Vet ikke hva jeg bør se etter i en landeveissykkel, eller hvilke merker jeg bør se på etc.

Takker for alle svar.

Endret av Requi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er ny på landeveissykkel, så sørg for å kjøpe ett sted som hjelper deg til å tilpasse sykkelen. Landeveissykler krever mer nøye oppsett enn terrengsykler.

 

De burde være mulig å finne noen overliggere rimelig fortsatt selv om de fleste sportsbutikkene har ryddet bort det meste av sykler nå.

 

Se etter en sykkel med kompaktkrank og tiagra/105 gruppesett eller bedre. Karbonramme er sannsynligvis ikke noe spesiellt å gå etter i denne prisklassen selv om du kan finne det (billige karbonrammer finnes, men de behøver alldeles ikke være noe bedre enn en aluminiumsramme), karbongaffel er imidlerid naturlig å finne.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei sykkelfrelste folk!

 

Noen som kan fortelle meg om denne er verdt pengene?

http://www.birksport.no/index.php?main_page=product_info&cPath=882_953&products_id=6356

 

Er i grunn en sånn sykke jeg har vært ute etter. Frem-og-tilbake fra jobb, samt. bysykling. Sjeldent noe terrengsykling, har i såfall en annen sykkel for dette.

 

Dette må vell være tidenes kupp!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Problemet er jo at jeg har en Foil 20, så jeg greier meg jo ^^ Hadde bare vært veldig kjekt å hatt en med Di2 for å slippe vedlikehold/justeringer samt at i vinterhalvåret er det kanskje (som i går) 10 grader og nesten bare veier, eller litt regn slik at det går ann å sykle ute, men så får en ikke vasket sykkelen og gidder ikke dra en groskitten sykkel inn på rulla.

Lenke til kommentar

Slenger meg på bølgen av personer som kan anbefale Di2, det er vanvittig digg!

 

Folk flest ser litt rart på oss med elektriske gir, de forstår ikke helt poenget... Men, når man har syklet noen timer og fingra er så frosne at alt selv den minste bevegelse gjør vondt, ja, da er elektriske gir gull verdt!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Slenger meg på bølgen av personer som kan anbefale Di2, det er vanvittig digg!

 

Folk flest ser litt rart på oss med elektriske gir, de forstår ikke helt poenget... Men, når man har syklet noen timer og fingra er så frosne at alt selv den minste bevegelse gjør vondt, ja, da er elektriske gir gull verdt!

Di2 er gull verdt i solskinn også...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vell, det er billigere enn hva det noen gang har vært med Stages' powermeter. Har tenkt på det i godt over ett år no og tror det blir min neste investering. Ikke at det er en livsnødvendighet, det er heller et luksusproblem. Men jeg velger å tro at det kan være en bra ting å ha for helsa sin skyld. HR har for mange variabler til å kunne brukes på lik linje med kraft.

Lenke til kommentar

Ja, og billigere alternativ er på vei feks 4iiiis precision, men det er fortsatt dyrt iforhold til teknolgien som blir brukt. Forhåpentligvis kommer prisene til å synke etter hvert som flere kaster seg på markedet. Når det er sagt vurderer eg Stages selv, men har også lyst på nytt hjulsett. Nytteverdien er nok større i Stages, men det er gøyere å kjøpe nye hjul :p

Lenke til kommentar

Jeg er også svaksynt, så det eneste fremkostmidlene jeg har er min Foil 20 og Zoncolan SR2, så pengene går i sykkel og ikke i bil. Tenker et powermeter er lurt for kroppens del på sikt for å få lengre turer og mer effektiv trening. Jeg kommer nok aldri til å konkurrere i noe som helst så vitsen kan vell diskuteres. Bor i Romsdalen så har tenkt meg opp Trollstigen og Geiranger en gang i sommer - ble ikke i fjor :( Og da kan det særlig være greit med et powermeter - er jo ikke søndagssykling heller :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...