Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Bruker heller penger på sykkel enn bil da bilen blir svært lite brukt uansett. Men når det gjelder sykkel så kjøper eg ikke akkuratt utstyr etter ferdighetsnivå heller. Fordelen med stages da er jo at samboeren ikke kommer til å merke at det er komt noe nytt dyrt i hus. Om eg skaffer meg nytt hjulsett (høyprofil) blir det sannsynligvis lagt merke til. :p

Endret av Kleivis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke planer å bremse noe særlig :p er kun to steder jeg har behov for bremser og det er ned til huset mitt og et sted til uti her det kan være greit. Ellers er det lite bremsing. Kun tråkking!

 

By the way, sjekket ut 4iiii Precision; det koster jo bare halve prisen av Stages! Tror jeg bestiller meg en slik neste måned!

Endret av Joachim Vadseth
Lenke til kommentar

Ja prisen er akseptabel, men synd at kronen er så svak. Det som taler imot 4iiii er at de har utsatt lanseringen uten å komme med skikkelig info og oppdateringer til de som allerede har bestilt. Mange som klager på dårlig kommunikasjon, men det står på Facebook-siden at de skal komme med en oppdatering neste uke.

 

Ser uanset ut som et lovende produkt og blir det bra så må kanskje Stages senke prisene sine. Fordelen med Stages er jo at du vet hva du får, mens med 4iiii blir du forsøkskanin. :p

 

(Fikk veldig lyst å handle power meter nå. Hadde fått mye mer ut av rulletreningen og blitt godt forberedt til våren... :p)

Endret av Kleivis
Lenke til kommentar

Heisann hoppsann!

 

Har akkurat kjøpt en brukt Bianchi. Prøvde å justere setet da det var noen cm for høyt. Det satt nokså godt fast, og da jeg til slutt klarte å løsne det, oppdaget jeg at det var en del vann i rammen. Er dette vanlig?

 

I tillegg er det en del støv inne i rammen, noe som gjør at det er vanskelig å få setepinnen tilbake på plass – det blir tyngre og tyngre dess lenger ned man trykker/vrir den. Forslag?

:)

Endret av Garanti
Lenke til kommentar

Jeg har vann i både ramme og hjulsett til tider. Som regel kommer vannet i ramma ut selv. Vannet i hjulsettet ligger som regel inni selve felgen, bak slangen. For å slippe å ta av og på dekk og ut med slange har jeg tappet det helt tom for luft og bare snurret på kranken (ganske mye) så kommer det også ut selv.

 

Om det er en carbon-pinne og ramme så prøv carbonpasta.

Lenke til kommentar

Den du bruker mest? :p

 

Kjøpte jo Zoncolanen nå for noen uker siden med Di2.. Foil'en har jeg hatt snart 12000km på siden jeg kjøpte den høsten 2013 (9000km av de i 2014) - så jeg vet ikke helt hvilken jeg kommer til å bruke mest i år, sikkert Zoncolan med Di2 ^^Er jo ikke en storjobb å bytte krankarm heller da om jeg kjøper 4iiii Precision og fester meteret på venstre krankarm.

Lenke til kommentar

 

Den du bruker mest? :p

 

Kjøpte jo Zoncolanen nå for noen uker siden med Di2.. Foil'en har jeg hatt snart 12000km på siden jeg kjøpte den høsten 2013 (9000km av de i 2014) - så jeg vet ikke helt hvilken jeg kommer til å bruke mest i år, sikkert Zoncolan med Di2 ^^Er jo ikke en storjobb å bytte krankarm heller da om jeg kjøper 4iiii Precision og fester meteret på venstre krankarm.

 

 

Viss du kan bruke samme krankarm på begge så har det jo ingenting å si, men viss eg skulle velge hadde eg valgt den med Di2. :)

Lenke til kommentar

Det letteste er nok å ha den på venstre side. Tror ikke det har noe å si at du er litt sterkere i høyrefoten. Det som er viktig er at du får noen tall å forholde deg til. De tallene hadde kanskje vært marginalt høyere om du har den på høyre krank, men det betyr ingenting så lenge tallene alltid er like.

Lenke til kommentar

4iiii blir visstnok ikke klar før i Mars, kanskje. Og viss eg forstår det riktig må du sende inn krankarmen for montering. Blir nok Stages på meg da.

 

 

As promised, here is what we plan to do to address the self-installation setbacks that we encountered in early January.

To ensure that you’re riding with affordable power as quickly as possible, we’ll be providing factory installations of Precision onto your compatible cranks at no additional cost.

Here’s how it’s going to work. We’ll provide you with the pre-paid addressed shipping box, instructions and a dummy pod to determine clearance. Then you will send us your crank, we will install Precision on your crank and calibrate your crank in-house and we will ship it right back to you.

Our target is to begin fulfilling our back orders in March. If you need to change or cancel your order please contact [email protected].

Lenke til kommentar

"we'll be providing factory installations" som jeg tolker som et alternativ til å gjøre det selv, for "providing" betyr vell "tilby"? :p altså en vil få mulighet til å sende inn krankarmen din for montering av Precision.

 

Har mer troa på Stages i og med det er litt mer kjent, selv om det koster det dobbelte. Men i den store sammenheng, merker du de 3000kr ekstra du må ut med? Sånn egentlig ikke. Det er såklart mye penger for en dings på 20g bare du forstår hvorfor du har brukt penger på, for all del. Men hvor mange kjøper ikke iPhones til 5-6-7000kr fordi de syntes de fortjente det, når du har aaakkurat samme (nesten da) funksjonalitet i software på din ett år gamle 5S.

Lenke til kommentar

De tilbyr å installere den for deg pga installasjonsverktøyet de skulle ha med ikke er klart. Så du kan enten sende inn krankarmen og kanskje få den tilbake i mars, eller vente enda lenger. Tror ikke eg har tolmodighet til det. :p

 

Merker ikke de 3000 sånn i den store sammenhengen, men du får jo en Garmin Edge 810 for det (som eg også har lyst på.. :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...