Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilket institutt tilhører du? Jeg er i samme situasjon, sensurfrist 11.09. men status er fortsatt ikke sendt til sensor.

 

Edit - jeg tilhører IET

 

Fikk svar fra instituttkontoret nå, oppgaven er (forhåpentligvis) sendt til sensor, grunnen til at står ikke sendt på Daim er at kontoret ikke har fått beskjed om hvem som skal være ekstern sensor.

Lenke til kommentar

 

Hvilket institutt tilhører du? Jeg er i samme situasjon, sensurfrist 11.09. men status er fortsatt ikke sendt til sensor.

 

Edit - jeg tilhører IET

 

Fikk svar fra instituttkontoret nå, oppgaven er (forhåpentligvis) sendt til sensor, grunnen til at står ikke sendt på Daim er at kontoret ikke har fått beskjed om hvem som skal være ekstern sensor.

 

Jeg tilhører IØT. Satser på at det samme gjelder min oppgave. Det står jo i DAIM at den har blitt lastet ned en del ganger så jeg regner med at sensor har fått den så da er det bare å håpe at sensuren kommer snart. Det betyr jo egentlig ikke så mye, men jeg skulle gjerne fått tak i vitnemålet så fort som mulig pga. noen andre frister.

Lenke til kommentar

Levert en øving på its learning her om dagen, men den fikk betegnelsen "ikke publisert enda". Til vanlig pleier det jo å stå "vurdering ikke tilgjengelig" eller noe lignende, så syns det var litt rart at den betegnelsen kom opp? Noen som vet hvorfor? Leverte øvinga 1 dag før tidsfristen gikk ut.

Lenke til kommentar

Levert en øving på its learning her om dagen, men den fikk betegnelsen "ikke publisert enda". Til vanlig pleier det jo å stå "vurdering ikke tilgjengelig" eller noe lignende, så syns det var litt rart at den betegnelsen kom opp? Noen som vet hvorfor? Leverte øvinga 1 dag før tidsfristen gikk ut.

Du må nesten høre med personen(e) som retter oppgaven. Vent noen dager å se om statusen forandrer seg.

Lenke til kommentar

Er det mulig å levere øvinger litt for sent i ovsys2, eller stenges det for innlevering akkurat på det klokkeslettet som er satt?

Lovlig sent svar, men nei, det er ikke mulig. Systemet er imidlertid laget for å fungere både med øvinger på papir og elektroniske øvinger, så hvis du greier å overbevise studass om at tidsfristen er i overkant firkantet kan han/hun fint godkjenne en øving som ikke er levert inn i systemet. Så hvis du sender studass øvingen på mail (f.eks.) en halvtime etter fristen har gått ut er det altså opp til studass hva som skjer. (Studass kan dog heller ikke legge den inn i systemet, eller endre frister i systemet. Fristene er felles for alle og settes av faglærer/undass. Men de kan altså fint godkjenne den.)

Lenke til kommentar

Du kommer deg generelt ikke ikke på MTS om du ikke har adgangkortet ditt registrert der, når det er stengt. Dvs. kveldstid og helg. Men er du først inne kan du jobbe der døgnet rundt, i hvert fall på de datasalene inne ved vrimle førsteetasje

Slik som jeg har tolket det. Går Marin Teknikk førsteåret, så har ikke all verdens med erfaring bak meg, så ikke 100% sikkert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kommer deg generelt ikke ikke på MTS om du ikke har adgangkortet ditt registrert der, når det er stengt. Dvs. kveldstid og helg. Men er du først inne kan du jobbe der døgnet rundt, i hvert fall på de datasalene inne ved vrimle førsteetasje

Slik som jeg har tolket det. Går Marin Teknikk førsteåret, så har ikke all verdens med erfaring bak meg, så ikke 100% sikkert.

 

Stemmer dette :) Tviler på at de ønsker at folk utenfor marin bruker tyholt da tyholt er veldig underdimensjonert for folk på marintek. 

Lenke til kommentar

Hallo! Jeg glemte å melde meg av en skokk med tullefag i vår, og nå er jeg dritnervøs for om jeg kanskje ikke får dra på utveksling. Er det noen som har lignende erfaringer, eller noen som eventuelt kan komme med tips? (Annet enn å huske å melde seg av i tide..)

Lenke til kommentar

Er det unormalt å ikke forstå noe som helst av fourier-transformasjoner? Har hengt med sånn passe så langt i matte 4D, det har vært tungt - men mulig å forstå hva som skjer. Men nå får jeg det ikke til.  :no:

 

Hva er det du ikke forstår? Fremgangsmåten eller tanken bak det hele?

 

I tilfelle sistnevnte finnes det mange animasjoner på nett som er egnet til å bedre den intuitive forståelsen bak hva som egentlig "er greia".

 

Eksempel:

 

Fourier_transform_time_and_frequency_dom

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...