Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Fikk lisensregning i dag..bruker kun nett-tv. Noen som har erfaring? Må jeg betale nå, eller kan jeg "overføre" TV'en til noen som allerede betaler lisens/plombere uttaket?

 

Har du kjøpt TV / mottaker nylig?

 

Kjøpte TV i vår. Hadde mottaker en liten stund, men ikke nå lenger.

 

 

Det er litt snodig, men så lenge du kjøper TV eller mottaker får du regning da dette automatisk sendes til NRK. Så om du kjøpte TV med ditt navn -> lisens.

Lenke til kommentar

 

 

 

Fikk lisensregning i dag..bruker kun nett-tv. Noen som har erfaring? Må jeg betale nå, eller kan jeg "overføre" TV'en til noen som allerede betaler lisens/plombere uttaket?

 

Har du kjøpt TV / mottaker nylig?

 

Kjøpte TV i vår. Hadde mottaker en liten stund, men ikke nå lenger.

 

 

Det er litt snodig, men så lenge du kjøper TV eller mottaker får du regning da dette automatisk sendes til NRK. Så om du kjøpte TV med ditt navn -> lisens.

 

Du kan muligens gå i en lengre krangel med NRK om det og prøve å slippe, men de har retten på sin side og du er pliktet til å betale lisensavgift dersom du har utstyr som kan ta i mot TV-signaler (etter snodige og ubrukelige definisjoner, men du har TV - du er screwed). Dersom du ønsker å ikke måtte betale NRKlisensen videre må du plombere eller selge/overføre TVen til noen som har, og du slipper videre regninger. (dette forutsetter åpenbart også at du faktisk ikke fysisk er i besittelse av en TV som kan motta tvsignaler etterpå, i og med at dette ville være forsøk på å undra seg lisensavgiften, som er fyfy).

 

Den regningen du har fått er for den foregående perioden, hvor du har hatt TV - så om du kvitter deg med den nå, så har du fortsatt hatt den i den perioden som er relevant.

Endret av atb
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Fikk lisensregning i dag..bruker kun nett-tv. Noen som har erfaring? Må jeg betale nå, eller kan jeg "overføre" TV'en til noen som allerede betaler lisens/plombere uttaket?

 

Har du kjøpt TV / mottaker nylig?

 

Kjøpte TV i vår. Hadde mottaker en liten stund, men ikke nå lenger.

 

 

Det er litt snodig, men så lenge du kjøper TV eller mottaker får du regning da dette automatisk sendes til NRK. Så om du kjøpte TV med ditt navn -> lisens.

 

Du kan muligens gå i en lengre krangel med NRK om det og prøve å slippe, men de har retten på sin side og du er pliktet til å betale lisensavgift dersom du har utstyr som kan ta i mot TV-signaler (etter snodige og ubrukelige definisjoner, men du har TV - du er screwed). Dersom du ønsker å ikke måtte betale NRKlisensen videre må du plombere eller selge/overføre TVen til noen som har, og du slipper videre regninger. (dette forutsetter åpenbart også at du faktisk ikke fysisk er i besittelse av en TV som kan motta tvsignaler etterpå, i og med at dette ville være forsøk på å undra seg lisensavgiften, som er fyfy).

 

Den regningen du har fått er for den foregående perioden, hvor du har hatt TV - så om du kvitter deg med den nå, så har du fortsatt hatt den i den perioden som er relevant.

 

Hvordan beviser man at man ikke lenger er i besittelse av TV'en?

Lenke til kommentar

Du bare sier det, men det er vel en teoretisk mulighet for at det kommer en inspektør på døra og spørr om å få se at det ikke er en tv i leiligheten (Mistenker de ikke kan kreve å få se, men dersom du slipper dem inn og det er en tv der så er du screwed)

Lenke til kommentar

Nei, de har selvsagt ikke myndighet til å komme inn og se på noe som helst i leiligheten din. Fikk besøk for en del år siden, men da stod TV-en på full guffe i bakgrunnen så jeg turte ikke annet en å si at "neeeei, du jeg har aldri fått noe regning jeg....".

 

Når jeg kasta TV-en så sendte jeg bare en egenmelding og fikk aldri noe krav om ytterligere dokumentasjon. Om du nylig har kjøpt en TV i eget navn kan det hende du må levere en salgsmelding eller bekreftelse på at TV-en er skrapet e.l.

Lenke til kommentar

Jeg endte opp med å bare legge ved linkedin bildet mitt og sende inn. 

 

Ta med bilde du. Nissene møter du jo på eventuelt intervjue uansett, og da kan de også underbevisst dømme deg etter utseende. 

 

Det er sant, men hvis du først er innkalt så er sannsynligheten stor for at du snakker med en proff type og da kan gi et bra førstegangsinntrykk uansett. Men når det angår selve søknaden, så er jo det slik at et alright konsulenthus får type 400 søknader på 5 plasser.. Da skal det ikke mye til for at hun HR dama som kjeder seg bare kaster søknaden din pga noe jalla i stedet for å sende den videre. 

 


 

Halla folkens!

Jeg driver og søker konsulentjobber nå og lurer på en ting. Tror dere at det er lurt å ha med bilde på CVen? På plussiden så husker de deg bedre, men på minussiden så kan det jo hende at HR personen er en nisse og dømmer deg underbevisst etter utseende. 

 

Tja, ser du bra ut?

 

Får jo pult i ny og ne, så ganske average. 

Endret av Atikin
Lenke til kommentar

Jeg hadde sensur på masteroppgaven min den 15. mai, og fikk ikke grad opp på studweb før i midten av august. Vitnemålet har jeg fortsatt ikke fått. Forventer vitnemålet snarest. 

 

 

Jesus. Det høres ut som latskap fra administrasjonen sin side.

 

Jeg fikk sensur 5. september (men sensurfristen var i midten av oktober).

 

Forresten, har du fått evalueringsskjemaet? Skal det komme automatisk fra noen eller må man ta kontakt med veileder og mase?

Lenke til kommentar

 

Jeg hadde sensur på masteroppgaven min den 15. mai, og fikk ikke grad opp på studweb før i midten av august. Vitnemålet har jeg fortsatt ikke fått. Forventer vitnemålet snarest. 

 

 

Jesus. Det høres ut som latskap fra administrasjonen sin side.

 

Jeg fikk sensur 5. september (men sensurfristen var i midten av oktober).

 

Forresten, har du fått evalueringsskjemaet? Skal det komme automatisk fra noen eller må man ta kontakt med veileder og mase?

 

 

Nei, har ikke fått noe evalueringsskjema. 

Lenke til kommentar

 

 

Jeg hadde sensur på masteroppgaven min den 15. mai, og fikk ikke grad opp på studweb før i midten av august. Vitnemålet har jeg fortsatt ikke fått. Forventer vitnemålet snarest. 

 

 

Jesus. Det høres ut som latskap fra administrasjonen sin side.

 

Jeg fikk sensur 5. september (men sensurfristen var i midten av oktober).

 

Forresten, har du fått evalueringsskjemaet? Skal det komme automatisk fra noen eller må man ta kontakt med veileder og mase?

 

 

Nei, har ikke fått noe evalueringsskjema. 

 

 

 

Jeg snakket nettopp med instituttadministrasjonen. Det skjemaet skal du få tilsendt i posten etter sensuren er kommet.

(Du skal ha fått det ved sensur på fordypningsprosjektet også)

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg hadde sensur på masteroppgaven min den 15. mai, og fikk ikke grad opp på studweb før i midten av august. Vitnemålet har jeg fortsatt ikke fått. Forventer vitnemålet snarest. 

 

 

Jesus. Det høres ut som latskap fra administrasjonen sin side.

 

Jeg fikk sensur 5. september (men sensurfristen var i midten av oktober).

 

Forresten, har du fått evalueringsskjemaet? Skal det komme automatisk fra noen eller må man ta kontakt med veileder og mase?

 

 

Nei, har ikke fått noe evalueringsskjema. 

 

 

 

Jeg snakket nettopp med instituttadministrasjonen. Det skjemaet skal du få tilsendt i posten etter sensuren er kommet.

(Du skal ha fått det ved sensur på fordypningsprosjektet også)

 

Jeg gikk realfag, så erfaringen min er vel kanskje ikke representativ for deg. Jeg leverte oppgaven min 15. mai, men hadde oppgaveforsvar på den 15. juni, så det blir jo litt annerledes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...