Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hva konsekvensen er av å ligge 7,5 studiepoeng forsinket mtp. lånekassen? Tok et årsstudium i fjor, hvor jeg strøk i ett av fagene, så nå sitter jeg og vurderer om jeg skal melde meg opp til et ekstra fag ved siden av bacheloren min for å komme arsur. Er dette nødvendig for å få omgjort 40% av lånet mitt til stipend? Kjenner det ikke frister å ta et ekstra fag. Dette er ikke direkte tilknyttet NTNU, men tenkte det var litt dumt å starte en helt egen tråd. 

Lenke til kommentar

 

Om jeg etter endt utdanning har lyst å ta noen emner som jeg har stor interesse for, hvilke muligheter har jeg da? Noen som har erfaringer her? Altfor mye gøy å lære på Gløs...

Det går fint! Sjekk her: http://www.ntnu.no/studier/opptak/fullfortgrad

 

Og dette kan man da gjöre mange aar paa rad? Hörte noe om maks 1 aar etter endt utdanning, forveksler jeg dette med noe annet?

Lenke til kommentar

Har hørt rykter om at vitnemål ofte ikke kommer før et par måneder etter sensur.

Jepp.. Jeg fikk ikke vitnemålet før etter 3-4 mnd tror jeg. Det var litt stress fordi jobben jeg startet i krevde bevis på fullført master, og de begynte å bli utålmodige :/

Det går også an å be om et ark som sier "ja, denne personen har levert og fullført master - vitnemål er på vei. Hilsen NTNU"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg hadde sensur på masteroppgaven min den 15. mai, og fikk ikke grad opp på studweb før i midten av august. Vitnemålet har jeg fortsatt ikke fått. Forventer vitnemålet snarest.

 

Jesus. Det høres ut som latskap fra administrasjonen sin side.

 

Jeg fikk sensur 5. september (men sensurfristen var i midten av oktober).

 

Forresten, har du fått evalueringsskjemaet? Skal det komme automatisk fra noen eller må man ta kontakt med veileder og mase?

Vitnemål kan komme veldig seint. Tror mitt kom i november/desember. Arbeidsgiver har ikke bedt om det enda. At jeg går med NTH-ringen hver dag er tydeligvis nok :p
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Noen som vet om det er mulig å få brukt noen verksted på NTNU i privat sammenheng? (Er NTNU-student) Leter mer spesifikt etter en sirkelsag (evt. stikksag) til å kappe noen hyller. Hvem snakker jeg med i så fall?

 

Du får kun tilgang om du skal ha det i skolesammenheng, men utover det er det liten kontroll. Beste muligheten du har er vel å finne noen som går linje med tilgang og slå følge en dag.

Lenke til kommentar

 

Hei! Noen som vet om det er mulig å få brukt noen verksted på NTNU i privat sammenheng? (Er NTNU-student) Leter mer spesifikt etter en sirkelsag (evt. stikksag) til å kappe noen hyller. Hvem snakker jeg med i så fall?

 

Du får kun tilgang om du skal ha det i skolesammenheng, men utover det er det liten kontroll. Beste muligheten du har er vel å finne noen som går linje med tilgang og slå følge en dag.

 

 

Hvilke linjer har tilgang?

Lenke til kommentar

Litt i samme gate som spørsmålet over. Er det noen her som har tatt TMA4265 Stokastiske prosesser som kan fortelle litt om emnet? Vanskelighetsgrad sammenlignet med TMA4245 Statistikk, hva som er den essensielle delen av pensum, ting de skulle ønske de fant ut før eksamensperioden etc.? 

 

Jeg har tatt dette emnet ved et annet universitet, men med samme lærebok og tilnærmet likt pensum. Helt klart i det øvre sjiktet av vanskelighetsgrad, faktisk vil jeg påstå det er det vanskeligste faget jeg har hatt noensinne. Ut over det kan jeg ikke gi noen andre råd enn å bruke alle tilgjengelig ressurser, da boken er ekstremt dårlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg på min side synes at Stokastiske prosesser er et av de enkleste mattefagene jeg har hatt på NTNU, og samtidig et av de morsomste. Det legges imidlertid mye opp til at du skal implementere de ulike prosessene i kode, noe som også gir deg mye forståelse av prosessene på et intuitivt nivå. Dersom du ikke er forberedt på det kan faget kanskje bli mer av et herk.

 

Mye av faget blir lettere dersom du skaffer deg en god forståelse av markovkjeder. Hvis du skaffer deg det bør de småtingene i periferien av pensum (brownsk bevegelse, køteori o.l.) ikke bli et problem.

 

Jeg syntes boken var OK, men hvis du ikke liker den finnes det uendelig mange ressurser i andre bøker og på nettet. Mye av det faget dekker er sentralt både i statistikk, fysikk, informatikk og andre felt, så det er ingen mangel på kilder.

Endret av operg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...