Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk meg studass i matte 2 som retter. Står at jeg får betalt 150kr i 230 timer men det kan vel ikke stemme?

 

-----------------------------------------------------------

GyN78oM.png

------------------------------------------------------------

Nå har jo Matte 2 et ganske annerledes opplegg enn de fleste andre fag med Maple TA øvinger, og et sett med fire andre øvinger med vansklighetsgrad tilnærmet lik eksamen. Iom at du skal stå for retting regner jeg med at du skal rette de. Kommer jo an på hvor mange studasser de ansatte, men det er jo da ca 1500 oppgaver som skal rettes x 2.5(tipper hver elev leverer ca så mange. Trenger minst to for godkjent). Men uansett er 230 timer mye å presse inn i 14 uker.

Lenke til kommentar

Matsemann har et godt poeng når han påpeker at det er vanskelig å sammenligne med utlandet. Der har man andre systemer. Er ganske spesielt at vi har en eksamen som teller 100%.

 

Personlig har jeg konta noen ganger. Noen ganger fordi jeg ikke var godt nok forberedt, noen ganger fordi jeg tenkte at jeg kunne klare en litt bedre karakter på konten og andre ganger fordi jeg tok et ekstra fag det semesteret. Litt lat er jeg nok, men jeg er også smart nok til å ta de mulighetene jeg får.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett håpløst å trekke frem NTNU. Ved enkelte studier ved noen andre universiteter konter man og tar opp igjen fag helt til man får A, den praksisen er ikke like utbredt ved NTNU. Hadde man redusert øvingsopplegget til f.eks 6 øvinger som telte 40% av karakteren tror jeg man hadde sett at det hadde blitt mindre konting. Eventuelt en midtsemesterprøve som telte 30% eller lignende.

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

Hei, jeg er førsteårsstudent på NTNU, og lurer bare på når det er normalt å begynne vårsemestret? Ser i studiekalenderen at offisiell semesterstart er 5. januar, men begynner man da med forelesninger?

Ja, det er omtrent på den tiden det starter. Det er lite personer på gløs den første perioden på grunn av Åre da.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

Fornøyd med den oppfreshede NTNU-siden dere?

 

Alt er uvant i starten, stort pluss med direkte link til itslearning fra ntnu.edu istedenfor å gå gjennom innsida.

 

 

Jeg har alltid gått gjennom instabart.

Lenke til kommentar

Hei, jeg er førsteårsstudent på NTNU, og lurer bare på når det er normalt å begynne vårsemestret? Ser i studiekalenderen at offisiell semesterstart er 5. januar, men begynner man da med forelesninger?

 

Lite vits å komme til den offisielle semesterstarten etter jul slik jeg ser det. Noen få dager ekstra hjemme, som prosentvis kan utgjøre ganske mye ferieforskjell i julen, er mye mer verdt enn noen få dager ekstra på gløs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...