Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjør gamle eksamener. Er det eneste som nytter!

 

Tusen takk for svar! <3 <3

 

Skal gjøre det :) blir bare litt skuffet når jeg går gjennom hele boka og så er det bare semi-relevant for eksamen når det står oppgitt som pensum... men jaja, var interessant lesing i alle fall :p

Lenke til kommentar

Fikk epost med "Studenttingsvalget 2015 er i gang!", men innholdet er bare flere tusen epostadresser? :hmm:

 

 

Fikk denne nå

 

Under utsending av e-post til alle studenter 4/11 om Studenttingsvalget oppstod det dessverre en feil. Denne feilen førte til at 1600 studenter mottok en liste med 5000 e-postadresser i stedet for den ordinære meldingssteksten. Kort tid etter ble den korrekte e-posten sendt ut. IT-avdelingen som stod for utsendingen beklager denne feilen.

 

Kontakt [email protected] hvis du har ytterligere spørsmål om dette.

 

Vennlig hilsen

cleardot.gif

IT-avdelingen NTNU

 

Lenke til kommentar

Hvordan unngår jeg nok en E i ma1101 når jeg nå har rotet det til og ikke fått jobbet jevnt nok med faget og nå har en liten måned på meg til å prøve å få kontroll?

 

Er det normalt at pensum i ma1301 virker litt enormt i omfang?

 

Du har fortsatt god tid! Det går sikker bra, bare prioriter det viktigste først :) Gjør eksamensoppgaver! Og ikke fokuser på å gå i dybden på alt, men bare gjør oppgavene. Hvis du senere har tid til det, gå mer i dybden.

 

LYKKE TIL!!!

Lenke til kommentar

Hvordan unngår jeg nok en E i ma1101 når jeg nå har rotet det til og ikke fått jobbet jevnt nok med faget og nå har en liten måned på meg til å prøve å få kontroll?

 

Er det normalt at pensum i ma1301 virker litt enormt i omfang?

 

Det er absolutt ikke for seint å få kontroll over MA1101, og husk at du kan gjøre det godt på eksamen selv om du ikke har full kontroll over absolutt alt i faget.

 

Anbefaler også å gjøre en del eksamensoppgaver. Først ville jeg sørget for å få gjort alle øvingene. Hvis det var oppgaver du ikke fikk til på tidligere øvinger, gå tilbake til dem nå, prøv på dem på nytt og bruk LF hvis du setter deg fast. Fokuser på å forstå hva LFet gjør. Øvingsopplegget i MA1101 dekker pensum ganske bra og er stort sett eksamensrelevant, så en gjennomgang av øvingene kan fungere som en bra oppsummering av faget før du begynner å regne på gamle eksamenssett.

 

Angående MA1301 så er pensum ganske stort, så det er nok lurt å prioritere det fundamentale og det som er gjengangere på eksamen (kongruenser, det kinesiske restteoremet, RSA-kryptering, Legendre-symbolet etc. Se gamle eksamener)

Lenke til kommentar

Det gjelder bare når det gjelder studieplass, da det forekommer at folk ikke møter opp i det hele tatt. Men når du først er tatt opp har du studieplass så lenge du vil omtrent (maks 2 år i samme kull). Sånn sett trenger du ikke å være på NTNU før om to år, men du kommer nok til å få litt problem med lånekassen.

Forsiktig nå. Det er ulike regler avhengig av studieprogram. Mange krever, så vidt jeg husker, at man møter til minimum én eksamen i året.

 

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Sommerferien er jo 2.5 måneneder lang allerede, hva vil det si om man sløyfer en uke? Er jo bare å jobbe mindre hvis man evt. har lyst på mer ferie.

 

Jeg personlig synes at det ville vært greit med en høstferie-pustepause før eksamen. Det ville ha gjort i hvert fall meg mer produktiv og avslappet.

Endret av Shushi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...