Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Redigerer du bort det du sier Horrobyte? Du har så mange tomme innlegg.. eller er det jeg som ikke får op pbilder elle lignende?

https://www.diskusjon.no/index.php?app=tracker&showissue=1406

Jeg prøver å huske på å kopiere før jeg trykker post, så jeg kan lime det inn etterpå i tilfelle det forsvinner, men det er ikke alltid det er i tankene. Den siste posten var en kommentar til utskriftskvotene.

 

Endret av Horrorbyte
  • Liker 1
Lenke til kommentar

La guttungen begynne på NTNU, han er vel allerede bedre i matte enn den gjennomsnittlige byggstudent.

Blir sikkert vanvittig god etterhvert, men får håpe de fleste studentene på NTNU skjønner at grafen ikke eksisterer i x = 0, og at den aldri blir negativ så lenge x er positiv ;)

 

Da blir det innført kvoter på printing for studenter fom høst 2014. 400 tosidige svart-hvitt

Uff. Kjedelig når enkelte forelesere legger ut hele lærebok/kopmendie på nett, i tillegg til PP. Link til nyheten?

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

Anyway - smart fyr, men litt morro at grafen han har tegnet er på jordet :)

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Henrik-11-er-ferdig-med-matte-for-ungdomsskolen--7608865.html#.U6HOoVFxMxA

 

*BILDE*

 

Det er synes jeg er litt slemt gjort av artikkelforfatterne egenlig, de burde ha merket at det var feil og tatt ett nytt bilde -_- Kan jo hende de ikke merket det selv da vet ikke jeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da blir det innført kvoter på printing for studenter fom høst 2014. 400 tosidige svart-hvitt

Hvordan skal de passe på det? Jeg har aldri printet ut noe i mitt navn. Enten brukt en pc på datalab (der man logger inn på en delt bruker) eller på printere som ikke krever id-kort.

 

Som studass i matte3 måtte jeg ha med prøver hver uke til studentene. 25 utskrifter x 13 prøver = 325 utskrifter. Finnes det en måte å søke om større kvote? Evt. får det vel bli opp til IME å møte opp med prøvene fremover..

Og måtte printe ut 4x190 sider forrige semester i forbindelse med rapportinnlevering, da håper jeg de godtar digital innlevering fra nå av, men tviler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det skal vist bli kortlesere for studentbevis ved alle printerene.

 

Hvis IME krever at du som studass skal skrive ut masse sider, så må jo de sørge for at du har mulighet til det uten å måtte betale av egen lomme for disse utskriftene.

 

Siden de sier at de skal legge til rette for mindre papirbruk så blir de nødt til å akseptere digitale innleveringer.

 

Det står forresten mer info på innsida.

Endret av Deimos_Anomaly
Lenke til kommentar

 

Anyway - smart fyr, men litt morro at grafen han har tegnet er på jordet :)

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Henrik-11-er-ferdig-med-matte-for-ungdomsskolen--7608865.html#.U6HOoVFxMxA

 

*BILDE*

 

Det er synes jeg er litt slemt gjort av artikkelforfatterne egenlig, de burde ha merket at det var feil og tatt ett nytt bilde -_- Kan jo hende de ikke merket det selv da vet ikke jeg

 

Enig! Han er jo bare 11 år, så det er jo kjempebra å kunne tegne opp store deler av funksjonen on the fly, men samtidig er det utrolig morsomt å se han stå å glise foran noe som helt åpenbart er feil. Tipper foreldre/lærere er veldig stolte, men får litt vondt av bildet.

 

Fra innsida:

"NTNU har i mange år tilbudt fri utskrift for studenter. Dette har vært ment som et tilbud i tilknytning til studierelatert behov. Dagens løsning fører til at det blir en del uavhentede utskrifter og rot rundt skriverne. NTNU ønsker derfor å reduseres ukritisk og ulovlig uttak av utskrifter og kopier. Dette gjøres ved å innføre utskriftskvoter for studenter fra høstsemesterstart 2014."

 

IMO er dette på grunn av feil med skriveren som gjør at arkene ikke kommer der og da.

 

"Bovim har en visjon om at en student ikke skal ha behov for å skrive ut i forbindelse med studiet sitt."

 

Slutt å legge ut lærebøker på its learning da (Selv om det er fantastisk å slippe å kjøpe), samt tilby gamle eksamenssett innbundet.

 

Tror egentlig Bovim har en visjon om å kutte utgifter ved å snurpe inn hos de som ikke klager/en bryr seg om uansett - nemlig studentene og ikke de ansatte som selvfølgelig får bruke egne skrivere.

 

"75 øre per tosidig svart-hvit utskrift/ kopi A4" - kanskje tjene penger på studentene sine også?

Endret av PhelpsTransposed
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

"Bovim har en visjon om at en student ikke skal ha behov for å skrive ut i forbindelse med studiet sitt."

 

Slutt å legge ut lærebøker på its learning da (Selv om det er fantastisk å slippe å kjøpe), samt tilby gamle eksamenssett innbundet.

 

 

Er ikke hele poenget med elektroniske bøker at de skal være elektroniske?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke, sikkert?

Men da må de rigge om forelesningssalene så det blir strømuttak og plass nok til å ha med seg PC. Og så må de begynne å faktisk lage elektroniske bøker med skikkelig innholdsfortegnelse som er linket til de ulike delene i boka etc etc. Uansett så skjer det aldri at jeg gidder å sitte å lese 400 s. med fagteori på pc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...