Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Anyway - smart fyr, men litt morro at grafen han har tegnet er på jordet :)

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Henrik-11-er-ferdig-med-matte-for-ungdomsskolen--7608865.html#.U6HOoVFxMxA

 

*BILDE*

 

Det er synes jeg er litt slemt gjort av artikkelforfatterne egenlig, de burde ha merket at det var feil og tatt ett nytt bilde -_- Kan jo hende de ikke merket det selv da vet ikke jeg

 

Enig! Han er jo bare 11 år, så det er jo kjempebra å kunne tegne opp store deler av funksjonen on the fly, men samtidig er det utrolig morsomt å se han stå å glise foran noe som helt åpenbart er feil. Tipper foreldre/lærere er veldig stolte, men får litt vondt av bildet.

Ser de har endret både bilde og artikkelteksten nå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Følger du et studieprogram som er inndelt i årskurs (for eksempel siv.ing. og arkitekt) kan du ikke henge etter med mer enn 22,5 studiepoeng for å gå videre til neste årskurs. Du kan maksimalt følge det samme årskurset i to år. Du kan heller ikke ha ubeståtte fag (såkalte «hengefag») fra 1. årskurs når du kommer til 4. årskurs, eller fra 2. årskurs når du kommer til 5. årskurs."

Spør da jeg egentlig kunne tenke meg å bruke et ekstra år i andre klasse, forbedre karakterer/lære det jeg burde ha lært og få tatt noen valgfrie fag det kommende studieåret.

Endret av pastaurisert
Lenke til kommentar

Konsekvensen er 0. Du blir formelt stående igjen i klassen du var i, men står fritt til å ta det som er av fag ellers. Avhengig av hvordan det går på kont er det jo ikke sikkert du trenger å stå igjen, men da kan du kontakte studieveileder for å få lov til å bruke et ekstra år i andreklasse. Når det gjelder valgfrie fag anbefaler jeg sterkt å f.eks ta noen av fagene som står som perspektivemner o.l (se www.ntnu.no) - så får du det utrolig greit senere i studiet når du plutselig har det gjort.

Lenke til kommentar

Er det vanlig å få karakterer i et emne lenge etter alle andre? Hvordan er praksisen på studweb, legger de ut alle samtidig, eller blir de lagt ut etterhvert?

 

Spørs hvordan eksamenene dine var fordelt i tid det. Dersom siste eksamen var lenge etter nest siste eksamen er det vanlig å få karakteren i siste fag lenge etter de andre.. Hender også at sensur er forsinket. De kommer enkeltvis så fort sensur er ferdig og registrert

Lenke til kommentar

Er det vanlig å få karakterer i et emne lenge etter alle andre? Hvordan er praksisen på studweb, legger de ut alle samtidig, eller blir de lagt ut etterhvert?

Hvis du ikke har fått karakter i et emne som andre har fått karakter i så er det litt rart. Alle karakterene for et emne legges som regel ut samtidig. Du bør kanskje avvente noen dager før du kontakter noen ansvarlige.

Lenke til kommentar

 

 

Er det vanlig å få karakterer i et emne lenge etter alle andre? Hvordan er praksisen på studweb, legger de ut alle samtidig, eller blir de lagt ut etterhvert?

Hvis du ikke har fått karakter i et emne som andre har fått karakter i så er det litt rart. Alle karakterene for et emne legges som regel ut samtidig. Du bør kanskje avvente noen dager før du kontakter noen ansvarlige.

Venter til mandag i hvertfall. Synes det er rart at alle jeg kjenner har fått karakter.

Lenke til kommentar

 

 

Er det vanlig å få karakterer i et emne lenge etter alle andre? Hvordan er praksisen på studweb, legger de ut alle samtidig, eller blir de lagt ut etterhvert?

Hvis du ikke har fått karakter i et emne som andre har fått karakter i så er det litt rart. Alle karakterene for et emne legges som regel ut samtidig. Du bør kanskje avvente noen dager før du kontakter noen ansvarlige.

Venter til mandag i hvertfall. Synes det er rart at alle jeg kjenner har fått karakter.

 

Ta en titt under "Alle vurderinger " ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har anslag for når timeplanen for fagene til høsten vanligvis legges ut? Jeg er studass neste semester og er blitt bedt om å finne ut hvilke tider som passer, og da er det kanskje greit å klargjøre timeplanen min fortest mulig.

Endret av Flatlus
Lenke til kommentar

Noen som har anslag for når timeplanen for fagene til høsten vanligvis legges ut? Jeg er studass neste semester og er blitt bedt om å finne ut hvilke tider som passer, og da er det kanskje greit å klargjøre timeplanen min fortest mulig.

Mange emner har planen ute alt. Sjekk denne delen av emnesidene.

Lenke til kommentar

Noen som har anslag for når timeplanen for fagene til høsten vanligvis legges ut? Jeg er studass neste semester og er blitt bedt om å finne ut hvilke tider som passer, og da er det kanskje greit å klargjøre timeplanen min fortest mulig.

 

(innlegget forsvant under posting, ser spørsmålet ble besvart før min post så ser ingen grunn til å skrive det på nytt)

Endret av Stian Bøkestad Utvik
Lenke til kommentar

Ja, jeg det nå, og jeg har fått oppsatt en timeplan nå.

 

Nytt spørsmål til de som har tatt algdat: Hva innebærer laboratorieøvelse? Det er lite som indikerer at det er en obligatorisk del av faget. Noen som kan utdype litt? Er det nyttig for læringen sin del?

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...