Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

 

Det gjennomføres ny sensur med andre sensorer, og de skal ikke få vite hvilken karakter du først fikk. Når ny sensur foreligger, er det den som teller uavhengig av den første karakteren. Det vil si at dersom du fikk B først, og så stryker, så har du strøket. Du kan be om begrunnelse, men med mindre sensor har begått formell feil (f.eks. oversett et svar eller telt feil antall poeng) så har du ingen klagesak. Sensor kan velge karakter uavhengig av anbefalte poenggrenser, og det er ikke mulig å klage på karakteren i seg selv. Du kan heller ikke be om nok en sensur, eller gå tilbake til den første karakteren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet ønsket jeg bare å klage, men etter å ha sendt inn begge, tenkte jeg at begrunnelse heller ikke kunne skade dersom klagen ikke skulle slå gjennom. Begrunnelsen skrives jo i etterkant av sensuren, og skal først og fremst støtte den første karakteren som ble gitt. Derfor tenker jeg at i tilfellet der klage og begrunnelse lander på ulikt resultat (la oss nå ta utg. i at begrunnelsen ikke endrer karakteren), må være ganske uheldig for alle hold. Spesielt for meg som ikke vet hvilket resultat jeg skal slå meg til ro med.

 

Når det er sagt lurer jeg på om noen er 100% stødige på hva praksisen ved NTNU er ved klagesakene. Stemmer det at det oppnevnes to nye sensorer som sensurerer hele besvarelsen på nytt, der de ikke skal ha noen kjennskap til opprinnelig karakter? Hvor lang tid pleier dette å ta omtrent?

Begrunnelsen "lander" 99% sannsynlig ikke på en ny karakter i exphil, som nevnt over.

Lenke til kommentar

 

I utgangspunktet ønsket jeg bare å klage, men etter å ha sendt inn begge, tenkte jeg at begrunnelse heller ikke kunne skade dersom klagen ikke skulle slå gjennom. Begrunnelsen skrives jo i etterkant av sensuren, og skal først og fremst støtte den første karakteren som ble gitt. Derfor tenker jeg at i tilfellet der klage og begrunnelse lander på ulikt resultat (la oss nå ta utg. i at begrunnelsen ikke endrer karakteren), må være ganske uheldig for alle hold. Spesielt for meg som ikke vet hvilket resultat jeg skal slå meg til ro med.

 

Når det er sagt lurer jeg på om noen er 100% stødige på hva praksisen ved NTNU er ved klagesakene. Stemmer det at det oppnevnes to nye sensorer som sensurerer hele besvarelsen på nytt, der de ikke skal ha noen kjennskap til opprinnelig karakter? Hvor lang tid pleier dette å ta omtrent?

Begrunnelsen "lander" 99% sannsynlig ikke på en ny karakter i exphil, som nevnt over.

 

...og dette har jeg heller aldri hevdet imot, men vil ikke med dette være enig i at 99% også gjelder ved klagesaker. Og da blir det latterlig dersom man får en annen karakter etter klage, enn ved begrunnelse, (antar nå at jeg får tilbakemeldingene ca. rundt samme tid), som er det jeg prøver å få fram her.

Lenke til kommentar

 

Klagen er i realiteten et krav om ny sensur, og enn så lenge NTNU sverger til menneskelige sensorer (herregud så gammeldags, eller hva?) så er det åpenbart at det kan bli en annen karakter. Dette gjelder kanskje spesielt på Dragvoll, men jeg har selv opplevd å få en høyere karakter i et emne på Gløs ved sensur nr. 2.

Lenke til kommentar

Klagen er i realiteten et krav om ny sensur, og enn så lenge NTNU sverger til menneskelige sensorer (herregud så gammeldags, eller hva?) så er det åpenbart at det kan bli en annen karakter. Dette gjelder kanskje spesielt på Dragvoll, men jeg har selv opplevd å få en høyere karakter i et emne på Gløs ved sensur nr. 2.

...men også spesielt i exphil for NT som fra høsten av byttet emnekode til EXPH0004 og samtidig fikk nytt pensum, der det ved sensur nr 2 skal innkalles ekstern sensor. Tror litt av hvert kan skje.

 

Angående matte2 skjønner jeg ikke hvordan så mange som 314 kan ha strøket?! Det kan ikke være så mange som har kontet taktisk, eller?

Lenke til kommentar

Hvorfor er det greit å be om begrunnelse før man klager? Har det noe å si i hele tatt? Ved ny sensur, vet de at jeg har bedt om begrunnelse før det? (mtp nye tidsfrister)

Ved å be om begrunnelse finner du jo ut om du i det hele tatt har noen grunn til å klage. Slipper å risikere noe.
Lenke til kommentar

 

Hvorfor er det greit å be om begrunnelse før man klager? Har det noe å si i hele tatt? Ved ny sensur, vet de at jeg har bedt om begrunnelse før det? (mtp nye tidsfrister)

Ved å be om begrunnelse finner du jo ut om du i det hele tatt har noen grunn til å klage. Slipper å risikere noe.

 

Og hvis jeg vet at jeg ikke risikerer? Da er det ikke vits om å be begrunnelse og heller prøve å klage?

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor er det greit å be om begrunnelse før man klager? Har det noe å si i hele tatt? Ved ny sensur, vet de at jeg har bedt om begrunnelse før det? (mtp nye tidsfrister)

Ved å be om begrunnelse finner du jo ut om du i det hele tatt har noen grunn til å klage. Slipper å risikere noe.

 

Og hvis jeg vet at jeg ikke risikerer? Da er det ikke vits om å be begrunnelse og heller prøve å klage?

 

Det e'kke bænkers før du har sett begrunnelsen da. Hvis det fremkommer av begrunnelsen at du f.eks. (til din overraskelse selvsagt) vipper mellom to karakterer og sensor har vippet deg opp, er det en sannsynlighet for at du ved ny sensur blir vippet ned. Ved begrunnelse får du uansett utsatt klagefristen, og begrunnelsen skal komme ila. 2 uker mens kalgesaken kan ta en stund å behandle nå i ferien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...