Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Er det vanlig å be om begrunnelse på en eksamen, selv om en er fornøyd med resultatet? Det er spesielt ett bevis jeg er usikker på om holdt vann. Vil karakteren kunne bli justert den ene eller den andre veien dersom en kun ber om begrunnelse?

Endret av PuterDude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Karakteren blir ikke påvirket av begrunnelse, men det er få faglærere som vil gå inn og diskutere enkeltoppgaver med deg når du ber om begrunnelse.

Det hender jo at saksbehandler (ofte faglærer) ønsker å gi muntlig begrunnelse, noe de har krav på å kunne velge. Da må du pent møte opp. Fordelen er at da får man faktisk mulighet til å få vite veldig mye om hva de har tenkt, men har man levert en dårlig besvarelse kan det sikkert være litt pinlig. :wee:

 

Endret av Horrorbyte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Fikk begrunnelse, manglet 3% score for B, var en oppgave hvor jeg tok en snarvei fordi jeg ikke kunne bedre, men jeg brukte definisjonen i boka og mener det da må gi full uttelling da jeg vet hva svaret er og viser det, samtidig som jeg viser til definisjonen. Er det noe poeng å klage? Kan jeg gå ned til D? 74% riktig fikk jeg, B var på 77%. Hvem behandler klagen? Faglærer mente jeg fortjente C.

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar

Hvor høyt ligger egentlig lista for å bli IME-studass? Jeg har søkt på både det ene og det andre, og har ærlig talt ganske solide karakterer, men får jeg noen tilbud? Niks.

 

Ble litt overrasket av dette her jeg også. Har søkt som studass i ITGK (Python) - jeg har A i faget og B i snitt, men nå står det "Kun 3 ledige stillinger igjen" uten at jeg har fått tilbud. Jeg trodde egentlig jeg hadde den ganske i boks, men men.. så var det jo 250 søkere på 30 stillinger, så sikkert en del kvalifiserte mennesker å ta av.

Lenke til kommentar

Mener det går på snitt (muligens innen instituttets fag), ikke nødvendigvis karakter i det individuelle faget. Det er mange som har høyt snitt, så da er det ikke nødvendigvis så enkelt å få de mest populære stillingene.

 

edit: Nå snakker jeg bare for meg selv her, men jeg har fått alle stillingene jeg har søkt på gjennom studiet. Derfor tviler jeg på at det er noe flaks inne i bildet.

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar

Mener det går på snitt (muligens innen instituttets fag), ikke nødvendigvis karakter i det individuelle faget. Det er mange som har høyt snitt, så da er det ikke nødvendigvis så enkelt å få de mest populære stillingene.

Men da stiller jo en førsteklassing, som bare har relevante karakterer fra diskmatte, ITGK og matte 1 mye sterkere enn en andreklassing, som blir tynget ned av fysikk og matte 4 og algdat og kreft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvilken annen måte jeg skulle skrevet det på. Jeg kunne utelatt det, men da ville det fortsatt vært ord mot ord. Poenget mitt er bare at jeg tviler på det er tilfeldig hvordan stillingene deles ut. Noe mer enn anekdoter kan man ikke komme med, med mindre noen her har innside-informasjon rundt hvordan utvalgsprosessen gjøres.

Endret av Frexxia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har pleid å få tildelt stilling tidlig de gangene jeg har søkt tidlig, og seint de gangene jeg har søkt seint. Så jeg antar at de sorterer etter søknadsdato hvis fagkarakter og erfaring er lik.

Sist jeg sjekket ble søknadsdato oppdatert når du f.eks gjør endringer i prioriteringslisten. Så ikke gjør det.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvilken annen måte jeg skulle skrevet det på. Jeg kunne utelatt det, men da ville det fortsatt vært ord mot ord. Poenget mitt er bare at jeg tviler på det er tilfeldig hvordan stillingene deles ut. Noe mer enn anekdoter kan man ikke komme med, med mindre noen her har innside-informasjon rundt hvordan utvalgsprosessen gjøres.

 

Prioriteres ikke søkere med erfaring? Dersom du var heldig første gang du søkte, vil du ha fått erfaring som har gitt deg en fordel i senere søknadsprosesser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...