Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Klarte å skrive feil kode når jeg skulle komme meg inn på ntnu, og nå får jeg bare rød mann uansett hvilken kortleser jeg forsøker å låse meg inn på. Noen som vet om dette betyr at kortet er sperret permanent, eller om det bare er midlertidig sperret (f.eks en time eller lignende).

 

Edit: funker igjen nå. Bare en liten cooldown så ingen skal bruteforce.

 

Det byggsikringsfolkene har sagt tidligere er 3 feil forsøk gir sperret kort og du må få åpnet det. Men rfid og magnetstripen er uavhengig av hverandre og du kan klare å bare sperre bare den ene.

 

Takk for svar, så det kan hende magnetstripen er sperret altså. Nok å sende en mail til byggsikring?

Lenke til kommentar

Er det totalt usannsynlig at sensor kan ha telt feil under rettingen av en multiple choice-eksamen? Har selv telt over ørten ganger, og mener bestemt at karakteren jeg fikk ikke stemmer overens med skalaen. Frykter dog at jeg kan ha skrevet feil da jeg kopierte besvarelsen min over på kladdearket.

 

Likevel vil jeg prøve å gjøre noe med det. Bør jeg fylle ut vanlig klageskjema, be om begrunnelse eller klage over "formelle feil"?

Lenke til kommentar

I utgangspunktet er det opp til sensor å avgjøre hvilken karakter som skal gis, uavhengig av anbefalte poenggrenser, så det er normalt sett nytteløst å klage det inn som formell feil. Om det er en multiple choice-eksamen så kan det kanskje tenkes at det blir annerledes, men jeg vil anbefale å først be om begrunnelse og så eventuelt ta kontakt med saksbehandler dersom det er noe som ikke stemmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det mulig å få sendt søknad for begrunnelse/klage av sensur på eksamen gjennom nett?

Er ikke i Trondheim nå og har ikke muligheten til å være der før august.

 

På NTNU's nettside om klage og begrunnelse finner du ikke noe konkret. Hvis det skal være mulig, hvem er det jeg sender det til? Dette gjelder fakultet for IME.

 

takker for svar.

Lenke til kommentar

Er det mulig å få sendt søknad for begrunnelse/klage av sensur på eksamen gjennom nett?

Er ikke i Trondheim nå og har ikke muligheten til å være der før august.

 

På NTNU's nettside om klage og begrunnelse finner du ikke noe konkret. Hvis det skal være mulig, hvem er det jeg sender det til? Dette gjelder fakultet for IME.

 

takker for svar.

 

Trokke det ass, de gjør det mest mulig tungvindt , fordi da får de færre klager, får sende i posten

Lenke til kommentar

Er det mulig å få sendt søknad for begrunnelse/klage av sensur på eksamen gjennom nett?

Er ikke i Trondheim nå og har ikke muligheten til å være der før august.

 

På NTNU's nettside om klage og begrunnelse finner du ikke noe konkret. Hvis det skal være mulig, hvem er det jeg sender det til? Dette gjelder fakultet for IME.

 

takker for svar.

Når det gjelder begrunnelse kan du ofte bare ta kontakt direkte med faglærer, så hjelper ihvertfall han deg videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...