Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mtp på tran, husker dere nyhetene for 6-7 år siden om at helseffektene fra tran trolig var overvurdert? Samtidig har relative nyere publikasjoner, blant annet fra UiB, viser at høyt inntak av omega-3 kan være direkte negativt hos noen underpopulasjoner. Norge har en særegen trankultur, og mer tyder på at de gunstige helseffektene kommer fra å spise hele fisken (fisken er mer enn omega-3)

 

Med andre ord: Dokumentasjonen for at omega-3-tilskudd forebygger hjertedød (harde endepunkter) er per dags dato veldig liten. For sekundærprevensjon er evidensen noe høyere. 

 

Endret av Dukien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sånn apropo laks - hvor ofter bør en spise det i uka? 

Inne på facebook gruppen: Børge Fagerli - Norsk VIP Lounge så har de akkurat diskutert det.

Der svarte Børge:

  Det er 2-3g omega-3 pr 100g fet fisk, så hvis man da spiser en normal porsjon på ca 150g holder det å spise det 2-3 ganger i uka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke skyt budbringeren! xD Jeg tar for øvrig w-3 tilskudd selv, men prøver å bli bedre på å spise fisk. Lettere når det har kommet nye fiskevarianter blandet med grønnsaker. Eneste typen jeg enn så lenge har lært meg å like. 

 

Du som er så opplyst om ernæring og så likar du ikkje fisk! Vart du skremt som liten eller fekk du aldri tilbodet?

Lenke til kommentar

Jeg blir stadig imponert over tvangshandlingene mange begår når de bestemmer seg for å gå ned i vekt.

En kollega og treningskunde jeg har (enn så lenge) har nå gått ned 10kg på 1mnd med en daglig inntak av 450kcal.

Han er 50år gammel og veier 90kg.

 

Måltidene består av nutrilett-shaker. Middagen består av 1stk kyllingfilet - grønnsaker eller annet eksisterer ikke.

 

Jeg forteller vedkommende hvor gal denne fremgangsmåten er.

Andre/alle forteller ham det samme.

Han leser på nett hvor galt dette er - han er altså ved full bevissthet om hvor ille dette kan gå og at fremgangsmåten er feil på alle måter.

 

Likevel velger han å kjøre på videre.

Lenke til kommentar

En annen fare er at all muskelmasse forsvinner.

 

Har sett flere eksempler på overvektige som har gått raskt ned i vekt. De ser egentlig helt like ut som de gjorde før de startet vektnedgang. De ser fremdeles overvektige ut, bare som en litt mindre utgave av dem selv..

 

Dette er en oppskrift på failure.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...